Novi eksperiment "Fejsbuka", ko dobija a ko gubi

"Fejsbuk" je odlučio da u Srbiji i još nekoliko zemalja na neko vreme uvede novo pravilo - da se korisnicima te društvene mreže na početnoj stranici pojavljuju samo aktivnosti njihovih prijatelja, ali ne i vesti medija, aktivnosti civilnog sektora, reklame kompanija i drugih. Kako ćemo se ubuduće informisati o tim sadržajima i ko će dobiti, a ko izgubiti od takvog, za sada eksperimenta?

Na jednom mestu objave prijatelja, na drugom sadržaji stranica. "Fejsbuk" je tako podelio privatni i poslovni deo.

"Oni postovi koje objavljuju svi oni koji nisu fizička lica neće izlaziti u osnovnom sadržaju koji vidimo, one će biti u nekom dodatnom sadržaju na dodatnom mestu koje moramo da kliknemo ako želimo da ga vidimo, a moći će da pređe u osnovni sadržaj koji svi korisnici inače čitaju samo ako bude plaćeno", objašnjava Đorđe Krivokapić, docent na Fakultetu organizacionih nauka.

Upućeni ističu da "Fejsbuk" na svakih nekoliko meseci smanjuje procenat onih koji mogu da reklamiraju svoje aktivnosti putem stranice, a da za to ne plaćaju. Veća vidljivost – veća cena.

"Sad nas tera da svi mi koji imamo neke stranice, bilo da smo mediji ili neke firme, još više plaćamo. ‘Fejsbuk‘ zna da ako imate neku vašu stranicu, veb stranicu, i ako koristite ‘Fejsbuk‘ poseta ume da bude i duplo veća na toj vašoj stranici nego bez ‘Fejsbuka‘ i onda je tu matematika jasna, ako vi kroz tu vašu stranicu podižete njenu čitanost i možete da zaradite kroz neke oglase, ‘Fejsbuk‘ kaže ‘da, hoću i ja više da zarađujem‘", napominje Borislav Miljanović iz agencije "Represent Communications".

Osim na predstavnike biznisa, već na početku eksperimenta negativne posledice potresaju i onlajn medije.

"Imate šest zemalja u kojima su onlajn mediji duboko pogođeni tim potezom ‘Fejsbuka‘ jer je negde dramatično, čak je palo na petinu, čak i manje od petine, poseta sa ‘Fejsbuka‘. Tvoja ‘Fejsbuk‘ strana ima manje poseta nego što je imala ranije", kaže zamenik urednika internet portala RTS-a Rade Maroević.

Dnevni list Danas zbog novih pravila poslao je primedbu "Fejsbuku". Njihova onlajn redakcija ocenjuje da se tako dodatno smanjuje sloboda medija u Srbiji, što doprinosi medijskom mraku. "Fejsbuk" odgovara da je u pitanju samo ograničeni period u kojem će korisnicima u Srbiji ograničiti njuzfid.

broj komentara 0 pošalji komentar