"Od Novog Sada do Beograda vozom za oko pola sata"

Druga faza radova na deonici pruge Beograd – Bar, počeće sutra, a planirano je da radovi budu završeni do kraje ove godine. U okviru ove faze, ruske železnice rekonstruisaće deonicu Vreoci-Valjevo, koja nije mogla u potpunosti da se završi u špicu turističke sezone. A, intenzitet radova na pružnom pravcu od Beograda do Novog Sada se pojačava. Resorna ministarka Zorana Mihalović najavljuje da će se posle puštanja u rad Žeželjevog mosta od januara vozovi na toj relaciji kretati projektnom brzinom od 200 kilometara na čas, što znači da bi se na primer od Novog Sada do Beograda moglo stići za nešto više od pola sata.

Pruga Beograd – Budimpešta strateški je pravac za prevoz robe i putnika u narednim decenijma.

Iz resornog minstartva najavljuju da će iz sredstava ruskog kredita u oktobru početi izgradnja deonice Stara Pazova – Novi Sad koja je jedna od najzathtevnijih na toj ruti jer prolazi kroz Frušku Goru pa se prilikom njenog projektovanja moralo voditi računa o ekologiji. 

"To je deo koji se modernizuje iz ruskog kredita. Sve je spremno, građevinska dozvala je izdata za ovaj deo pruge i mi očekujemo po plaćanju naknade za šume, koliko sam informisana kod Infrastrukture Železnice, da izvođač počne radove", rekla je Zorana Mihajlović, minstarka saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva.

Srpske železnice sa kompanijom ruskih železnica "RŽD Internešnel" potpisale su ugovor o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40 kilometara. Vrednost radova je 338 miliona dolara, a planirana je modernizacija postojećeg i izgradnja drugog koloseka.

"U sastavu projekta postoji i tunel, ukupne dužine 1,1 kilometar koji se sastoji iz dve cevi i vijadukt, odnosno železnički most sa dužinom većom od četiri kilometra", kaže Mansurbek Sultanov iz "RŽD Iternešenel".

Projektom na trasi buduće pruge Beograd – Novi Sad obuhvaćeno je 111 kilometara koloseka u stanicama i na otvorenoj pruzi, od čega će biti oko 84 kilometra rekonstruisanih i 27 kilometara potpuno novih koloseka. Predviđena je zamena i ugradnja 150 novih skretnica, od kojih one na glavnim kolosecima podržavaju brzine od 220 na pravcu i 100 kilometara na čas pri skretanju.

broj komentara 2 pošalji komentar
(petak, 08. sep 2017, 15:41) - anonymous [neregistrovani]

Nije za pola sata, merio sam, za 22 minuta je.

Nek je sa srecom!

(petak, 08. sep 2017, 13:06) - anonymous [neregistrovani]

Sta reci

Ej zeljo pusta,da li cemo to doziveti.I koliko bese treba do Budimpeste.