Ovako će izgledati novi Savski most

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali predstavio je rešenje kako će izgledati novi Savski most, čija se izgradnja očekuje u avgustu ili septembru 2018. godine. Troškovi izgradnje su oko 30 miliona evra, što je pet puta manje u odnosu na Most na Adi, kaže Mali.

"Danas je veliki dan za građane Beograda, jer predstavljamo kako će novi Savski most izgledati. Žiri je nakon nekoliko meseci rada, koliko je konkurs trajao izabrao rešenje koje je po meni sjajno i predstavljaće novi simbol našeg grada", rekao je Siniša Mali novinarima u Skupštini grada.

Objasnio je da se najmanje iz tri razloga mora graditi novi most umesto da se rekonstruiše stari.

Prvi je estetski, jer se sadašnji ne uklapa u viziju modernog Beograda, drugi razlog je taj što sadašnji most nema dovoljno kapaciteta, a treći je bezbednosni.

"Kapacitet mosta sa dve trake nije dovoljan, novi most će imati staze i za automobile, tramvaje, odnosno metro, bicikliste i pešake, tako da će se u potpunosti njegov kapacitet povećati. Na nekim mestima most koji je izgrađen tokom Drugog svetskog rata ima drvene šipove i nije više toliko siguran za saobraćaj", istakao je gradonačelnik.

Mali je istakao da će se do kraja godine završiti projekat, te da realno može da se krene u izgradnju u avgustu ili septembru naredne godine.

"Troškovi ovog mosta su 30 miliona evra, to je ono što je CIP izračunao. Nisu to stotine miliona evra, a Most na Adi je koštao oko 160 miliona evra, samo most, a imamo plus i pristupne puteve. Ovaj košta pet puta manje, što dovoljno govori o tome koliko vodimo računa o svakom dinaru, a što se tiče kapaciteta, ništa manji neće biti od Mosta na Adi", rekao je Mali.

Gradonačelnik je najavio i da će sa završetkom projekta tunela koji spaja Ekonomski fakultet, odnosno Savski amfiteatar sa Bulevarom despota Stefana, građani Karaburme i Mirijeva koji dolaze sa Pančevačkog mosta mnogo brže stizati do Novog Beograda.

Na pitanje da li će stari most biti srušen, Mali je rekao da će se u narednih nekoliko meseci pokrenuti kampanja tokom koje će pitati Beograđane gde bi želeli da ga vide.

Jedna od opcija, koje se setio Mali, jeste da Savski most bude veza sa Velikim ratnim ostrvom, međutim, kako kaže, nije siguran da li je u pravu i da li je to moguće.

broj komentara 24 pošalji komentar
(petak, 16. jun 2017, 08:05) - anonymous [neregistrovani]

nelogično

Zar nije bolje ostaviti stari most i pretvoriti ga u pešački, a izgraditi posebno još jedan novi most za saobraćaj. Tako bi dobili dva mosta. Ako je stari toliko ružan, kako kažu i odjednom se ne uklapa u izgled, može se prefarbati u neku svetlu boju, ugraditi mu drugačije noćno osvetljenje itd. Nebezbedan? Pa nebezbedan je jer je suviše uzak za motorni saobraćaj i tramvaje ali kad bi ostao samo za pešake i bicikliste bio bi sasvim OK. Meni stvarno nisu logični neki potezi gradnje u ovom gradu.

(petak, 16. jun 2017, 06:22) - Dragan D. [neregistrovani]

dve trake

Hajde lepo popijte Kafu da se rasanite pa opet pogledajte sliku/e.
Prikaz polazuje jednu stranu Mosta sto znaci da ce Most imati razdvojen Kolovoz sa po dve saobracajne Trake u jednom pravcu....
Molim da ipak malo bolje pogledate prw nego sto prokomentarisete slike !!

(petak, 16. jun 2017, 06:18) - anonymous [neregistrovani]

Рушењем старог(моста) убија се јединствен и непоновљив дух Београда...

Не дирајте старо већ нађите друго место за ново!

(petak, 16. jun 2017, 00:02) - MOSTISLAV [neregistrovani]

Uvek napred

Treba da gradimo svuda nove mostove, a ne da budemo zakopani u istoriju i sećanja iz mladosti, uz tvrdnju da je "to bilo najbolje".Stari most (konstrukciju ) svakako iskoristiti, gde je to moguće i potrebno, ali sam protivnik povezivanja mostom Velikog ratnog ostrva sa obalom.Vrlo brzo bi ta ekološka oaza u centru Beograda bila uništena.Počelo bi montažnim ugostiteljskim objektima i vikendicama, pa betoniranjem okoline objekata, dograđivanjem....Već smo to viđali.

(četvrtak, 15. jun 2017, 22:24) - Лучо Русофил [neregistrovani]

Хвала Богу

Да се уклоне трагови титоизма.

(četvrtak, 15. jun 2017, 22:05) - Драагооољуб [neregistrovani]

Стари Савски Мост

Било би добро да се Стари Савски Мост пресели негде! Овакак кака је, још увек би негде био добар!! А не да заврши у старом гвожђу, како је завршио метални "тобиоган" код Аде Циганлије! Такве металне конструкције су још увек ЈАКО добре за нека мања места, варошице, села. Ако су Немци могли да га скину тамо негде у Банату и донесу и монтирају у Београд, зашто не би могао да се пресели негде где би био користан. Позивам све зеинтересоване да напишу захтев за преселење овог старог моста у њихово место!! Изволите!

(četvrtak, 15. jun 2017, 21:25) - anonymous [neregistrovani]

Da li smo naivni

Da li je g. Mali video most preko Ade ili mi ne treba da verujemo u ono sto vidimo? Kako ce biti istog kapaciteta? Na ilustraciji se vide samo dve trake. Da li ce novi most imati pristupne saobracajnice ili ce se i na njega preko sina sa NBgd kao do sada?

(četvrtak, 15. jun 2017, 20:51) - anonymous [neregistrovani]

Nisam procitao text

Nadam se jednog dana da ce biti vjest.....kako je u nerazvijenim selima..podjeljeno 10 000 plastenika i sistemi za navodnjavanje kao i 10 000 domace proizvedenih traktora.....kad dajemo bespovratne subvencije strancima..zasto ne i mladima koji bi rado ostali na selu da rade i stvaraju...drzava bez sela i djece je "mrtva"drzava....nece imati tko mostom da seta od srpskog naroda za 50g....

(četvrtak, 15. jun 2017, 19:32) - anonymous [neregistrovani]

За тридесет милиона може мост преко неког потока!

Можда је мислио "СТО тридесет милиона, пет пута мање од моста на Ади...". Тако би се уклопило: с једне стране преко шесто милиона за мост на Ади, са приступним саобраћајницама и с друге једна нормална цена за један уредан мост.

(četvrtak, 15. jun 2017, 19:15) - Жика слика [neregistrovani]

Какав мост

А верујем да ће бити готов мост а ове две зграде иза ће бити и даље као на слици.
И све ћемо ми то платити од плата...