Počela gradnja novog mosta preko Kolubare i Save

Kineska kompanija "SSSS" počela je da gradi novi most preko Kolubare i Save kod Obrenovca, dug skoro 1,6 kilometara, i već je postavljeno 50 šipova. Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je da će deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca biti završena u roku – do kraja 2019. godine.

Zorana Mihajlović je tokom kontrole radova podsetila da je gradnja tog auto-puta počela 1. marta ove godine i istakla da se radovi odvijaju u skladu sa planiranom dinamikom.

"Evo, danas se postavlja 50. šip. Sve je onako kako je i planirano. Radi se od četiri ujutru do 20 časova, u dve smene. Rok je kraj 2019. godine i verujem da ćemo to uspešno i završiti", rekla je Mihajlovićeva.

Ponovila je da će do kraja novembra biti završen deo Koridora 11 od Obrenovca do Preljine u dužini od 103 kilometra auto-puta.

Ministarka je navela da će sa kineskom kompanijom "SSSS" biti nastavljeni razgovori za gradnju deonice Koridora 11 Preljina–Požega, za koju je potpisan momorandum u Kini, i da bi za tu deonicu trebalo da bude potpisan komercijalni ugovor, kao i ugovor o finansiranju u novembru u Budimpešti na sastanku Kine sa 16 evropskih zemalja.

"Nadam se da ćemo početi radove 1. marta 2018. godine. Za ostatak, od Požege do granice sa Crnom Gorom vodićemo razgovore i ne mogu da obećam da ćemo u novembru 2017. potpisati komercijalni ugovor zato što je vrednost te deonice veoma visoka, procenjuje se blizu dve milijarde evra. Mi nismo zemlja koja može ovog trenutka da razmišlja o takvoj vrsti zaduženja, ali do Požege sigurno", naglasila je Mihajlovićeva.

Most preko ušća Kolubare u Savu i dalje preko Save biće dug 1.581 metar i to je najduži most na toj deonici.

Gradnja stubova za most će početi krajem juna ili početkom jula.

Na deonici Surčin–Obrenovac od 17,6 km biće ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka.

Vrednost radova na toj deonici je 233,6 miliona dolara, a finansira se iz zajma Eksim banke Kine. Rok za završetak radova je 32 meseca.

"Trenutno se na svim gradilištima u Srbiji, na koridorima 10 i 11 izvode građevinski radovi. Mi ćemo skoro svaki drugi dan biti na nekom od gradilišta u Srbiji da bismo proverili da li je sve u redu i da bismo pomogli ukoliko postoji bilo kakav problem", rekla je ministarka.

Vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobanjak rekao je da će u novi most preko Kolubare i Save kod Obrenovca biti ugrađeno 84.000 kubika betona, a ukupno 130.000 kubika betona.

"Rok je da se ovaj most završi do kraja 2019, a gledaćemo da to uradimo i ranije", naveo je Drobnjak.

Podesetio je da se gradi i novi most na Savi kod Ostružnice u okviru izgradnje obilaznice oko Beograda.

"Tu smo imali malo problema oko mina koje se nalaze u Savi, što smo rešili. Malo ćemo pomoći izvođaču da promenimo projekat, ali ćemo sve to završiti do kraja sledeće godine", dodao je Drobnjak.

broj komentara 0 pošalji komentar