Pritužbe se uglavnom rešavaju u korist potrošača

Više od 80 odsto pritužbi i reklamacija koje potrošači podnesu trgovcima, rešava se u korist potrošača, dok je svega dva-tri procenta nezadovoljnih građana, izjavio je sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović pozivajući se na rezultate istraživanja PKS, ali i organizacija za zaštitu prava potrošača.

"To je jedan veoma visok procenat čak i u odnosu na prosek u Evropskoj uniji, koji bi, na današnji Svetski dan potrošača, trebalo da nas raduje", izjavio je Malinović na okruglom stolu "Zaštita potrošača u Republici Srbiji" povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača, 15. marta.

Trgovci u Republici Srbiji, kako je dodao, itekako prepoznaju prava potrošača i potrebu da ih sami zaštite, a razlog tome je što zadovoljan potrošač donosi trgovcu veći promet, a samim tim i veći profit.

Najveći broj reklamacija u našoj zemlji je, kako kaže, u oblasti auto-opreme, auto-delova, odeće i obuće, što je, kako ocenjuje, negde i normalno i poklapa se sa statistikom u svim drugim zemljama.

Osvrnuvši se na Zakon o zaštiti potrošača, Malinović je rekao da je najveći benefit tog zakona činjenica da se podigla svest prosečnog potrošača o njegovim pravima, što je nešto na čemu bi, kako kaže, trebalo da nastavimo da radimo.

"Veća zaštita potrošača će nas dovesti do kvalitetnije i fer konkurencije na tržistu trgovine, kao i do razvijenijeg ekonomskog ambijenta u Srbiji", izjavio je Malinović Tanjugu.

Pomoćnica ministra trgovine zadužena za zaštitu potrošača Vesna Novaković je kazala da je tema ovogodišnjeg Dana potrošača unapređenje digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine, kao i da je cilj Ministarstva trgovine da se podigne svest građana o zaštiti njihovih prava.

Ona je, takođe, navela da se iz godine u godinu povećava broj prigovora, i da se oni uglavnom odnose na obuću (sportsku), zatim na mobilne telefone, telekomunikacije, IT opremu.

Naredne godine 20 miliona dinara za zaštitu potrošača

Ministarstvo trgovine će naredne godine izdvojiti 20 miliona dinara za organizacije za zaštitu potrošača, najavio je ministar Rasim Ljajić prilikom obilaska domaćeg trgovačkog lanca DIS u Pančevu, a povodom Svetskog dana zaštite potrošača.

"Prošle godine smo imali 16.400 primedbi na nivou cele Srbije što je za 1.900 više nego godinu dana ranije. To govori da su potrošači bolje informsani", smatra Ljajić.

Ministar je podsetio da je u ranijem periodu u Srbiji bilo pet organizacija koje su se bavile zaštitom potrošača, a da ih sada ima sedam, što, kako je rekao, povećava mogućnost prijavljivanja nepravilnosti.

Najveći broj prigovora (20 odsto), odnosio se na odeću i obuću, 12 odsto na mobilne telefone, sedam odsto na računare, šest na belu tehniku i četiri odsto na nameštaj, televizore i ostalo, naveo je Ljajić.

"U 2018. godini uskladićemo Zakon o potrošačima, koji je već u 95 odsto usklađen sa evropskim tako što ćemo uneti dve nove direktive", naveo je Ljajić.

Podsetio je da je država je u proteklom periodu izdvojila 15 miliona dinara za organizacije koje se bave zaštitom potrošača, što je, kako smatra značajno unapređenje u ovoj oblasti.

Ljajić je napomenuo da je ove pozitivne napore u svom nedavnom izveštaju Evropska komisija ocenila visokom ocenom.

broj komentara 0 pošalji komentar