Da li je kampanja na internetu dovoljna za pobedu

Predsednički izbori još nisu raspisani, ali su kampanje u punom zamahu – ali samo za korisnike interneta. Internet, a posebno društveni mediji, imaju sve veći uticaj na birače. Da li je to dovoljno za izbornu pobedu, ili će se glavne bitke ipak voditi na televiziji?

Da li će na bilbordima, u naredna dva meseca, partije ispisivati: "Idite na naš 'Tviter' i 'Fejsbuk' nalog"? Da li je internet postao nova televizija, a društvene mreže TV emisije? Ne, kažu u Cesidu, i dalje je televizija neprikosnovena. A ko je posle broja jedan? 

Bojan Klačar iz Cesida kaže da internet, i prema investicijama i po zastupljenosti, postaje drugi medij.

Veruje, još je daleko manje uticajan. Zašto?

"Mi govorimo o jednoj relativno maloj grupi najčešće visokoobrazovanih birača. One stranke koje odluče da dominantno koriste takav vid komunikacije ne mogu da očekuju neki veći rezultat od pet-šest ili sedam odsto na izborima", kaže Klačar.

To potkrepljuje podatkom da građanin Srbije gleda televiziju više od pet sati dnevno. Međutim, više od tri i po miliona nas je na Fejsbuku, oko 700.000 na Tviteru.

Istok Pavlović, internet promoter, misli drugačije. "Ljudi koji nisu na internetu mogu neke stvari da vide, jer njihovi ukućani vide neke stvari, pa im ih prepričavaju. To je nešto o čemu u tim statistikama ne razmišljamo", kaže Pavlović.

Ipak ne pomaže ako pravite klipove čija estetika odgovara prošlom veku.

"Ako vi postavite postavite neki svoj intervju koji traje sat vremena i kažete nešto genijalno, to nije šerabilno (pogodno za deljenje), predugo je da bi to neko pogledao, to nije za mreže", rekao je Pavlović.

Majstor partizanskog internet marketinga, veruje Klačar, dolazi iz Amerike.

"Donald Tramp je sve ono što je izbacivao na Tviter prebacivao kasnije na tradicionalne medije. Poenta je da ono što je krenulo na mrežama dođe do tradicionalnih medija, da građani ne znaju kako je došlo do javnosti, ali da imaju tu informaciju", kaže Klačar.

Možda bi ih radije prihvatali, kad bi bili svesni da posle tradicionalne kampanje, recimo plakatima, posle izbora većina ostaje đubre u koloru.

Stotine ih čiste i grebu da nestanu. Na internetu nema zagađenja, a obećanja ostaju zauvek, što i nije loše, zbog podsećanja.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 09. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара