понедељак, 06.02.2017, 19:30 -> 19:59
Извор: РТС
Koliko se poštuje zakazano vreme kod lekara
Tokom januara, u beogradskim domovima zdravlja obavljeno je više od 600 hiljada pregleda. Pregledi se zakazuju na pola sata, a statistika pokazuje da pacijent prosečno u ordinaciji provede 15-ak minuta. Međutim, ima i onih koji se duže zadržavaju. Koliko se poštuje zakazano vreme?
Tokom decembra i januara u beogradskim domovima zdravlja bilo je vanredno zbog gripa i drugih respiratornih infekcija. Međutim, iako prema podacima Instituta za javno zdravlje sezona gripa prolazi, a broj obolelih je u opadanju, u domovima zdravlja i dalje su velike gužve. U prepodnevnim satima u redu za pregled najviše je bilo starijih.
Pacijenti u čekaonici Doma zdravlja Palilula različito reaguju - neki kažu da su zakazali pregled i da su brzo stigli na red, dok drugi ističu da se čeka dugo i da su tri dana bezuspešno okretali broj za zakazivanje.
Direktor Doma zdravlja "Dr Milutin Ivković" Aleksandar Stojanović kaže da pritužbi uvek ima, ističući da se pacijenti uvek u pravu. "Liste čekanja su minimalne. Do dužeg čekanja dolazi zbog hitnih pacijenata koji dolaze bez uputa. Satnica se poštuje, svi pacijenti budu primljeni", tvrdi Stojanović.
Gužva tokom prepodneva i u Domu zdravlja Stari grad. Posle pauze od pola sata, svi lekari bili su na vreme na radnom mestu, jer direktorka, kašnjenje ne toleriše. Međutim, Oni koji čekaju u hodniku da dođu na red, ponekad u redu ostanu malo duže. Ovde, lekar u smeni ima zakazanih 20 pacijenata, ali često pregleda i do 50-oro.
I pacijenti u čekaonici Doma zdravlja "Stari grad" dele različita iskustva.
Neki od njih kažu da se poštuje satnica zakazanih pregleda. Sa druge strane ima žalbi da ne funkcionše zakazivanje specijalističkih pregleda.
Direktorka Doma zdravlja Stari grad Vesna Janjušević ističe da se na osnovu pravilnika na pregled može da se čeka najduže sat vremena.
"To se dešava isključivo ukoliko je reč o nekom hitnom slučaju, a, tada pacijenta obaveštavamo da mora malo da se strpi. Što se tiče pritužbi, pacijent može da se žali šefu, zaštitniku prava osiguranika i na kraju direktoru doma zdravlja", navodi Janjuševićeva.
Kako objašnjavaju, do dužeg čekanja ponekad dolazi i zbog toga što svaki treći pacijent prethodno nije zakazao pregled, a nije došao ni zbog hitnog stanja, a hoće da bude primljen. Ukoliko telefonom ne možete da dobijete vaš dom zdravlja i zakažete pregled, podsećamo da je uveden i nacionalni broj 011/362-0000. Besplatnim pozivom, možete da zakažete pregled kod lekara opšte prakse, ginekologa, stomatologa ili pedijatra.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар