Novine u kontroli goriva, korak ka evropskom kvalitetu

Od danas su na snazi još dve uredbe o kontroli porekla i kvaliteta derivata nafte i biogoriva. To znači da inspektori mogu kontrolisati i gorivo u rezervoarima vozila. Tim dopunama propisa Srbija zaokružuje nadzor prometa nafte i derivata prema zahtevima Evropske unije.

Prema novim propisima, inspektori mogu kontrolisati i gorivo u rezervoarima vozila – tačnije kamiona, autobusa i poljoprivrednih mašina. Cilj je da se gorivu zna poreklo, da vozači dobiju kvalitetno gorivo a istovremeno država suzbije crno naftno tržište.

Inspektori su do sada kontrolisali poreklo nafte i derivata od uvoza, skladišta, barži, preradu u rafinerijama, pumpe.

Sada imaju i dodatni posao: da kontrolišu rezervoare svih privrednika koji se bave transportom, kao i traktore i mehanizaciju poljoprivrednih gazdinstava.

"Oni u rezervoarima svojih kamiona moraju imati markiran derivat, sve ostalo je suprotno od propisa", kaže Slaviša Petković iz Republičke tržišne inspekcije.

Objašnjava da inspekcija sada ima mogućnost da, u saradnji sa saobraćajnom policijom, organizuje kontrolu u kojoj će moći da na ulici zaustavi vozilo i izvrši kontrolu.

"To možemo i samostalno, kod privrednih subjekata možemo kontrolisati prisutnost markera. Ukoliko je ona niža od dozvoljene, to je kažnjivo", rekao je Petković gostujući u Dnevniku RTS-a.

Objašnjava da su izmene u kontroli porekla i kvaliteta obuhvatile sve manjkavosti koje su uočene tokom kontrole 2016. godine.

Predviđene kazne su za pravna lica do dva miliona dinara, a za preduzetnike i poljoprivredna gazdinstva 500.000 dinara, rekao je Petković.

Dodaje da već ima prijava i da se sada kreće u pojačanu kontrolu.

Osim kontrole rezervoara, novina ima i u laboratorijskoj inspekciji.

"Sada je rok četiri dana od momenta kada se uzme uzorak do dobijanja analize, što će omogućiti da brže reagujemo", kaže Petković.

Ističe da se na određenom broju pumpi često menjaju vlasnici, što ukazuje na neregularne radnje. Sada će vlasnici, u roku od 15 dana, biti u obavezi da dostave sve podatke o prodajnim objektima, kao i o tome koje se gorivo prodaje.

"Sve je u cilju da vozimo, koristimo kvalitetan derivat i da postoji lojalna konkurencija", rekao je Petković.

Šverc goriva je prošle godine intenziviran, posebno u pograničnim oblastima prema BiH i Makedoniji, jer je u tim zemljama gorivo jeftinije.

Obeležavanje goriva takozvanim markiranjem sada je kompletno: sa novim uredbama o dopunama Uredbe o obeležavanju (markiranju) derivata nafte, i o izmenama i dopunama Uredbe o monitoringu kvaliteta derivata.

Tim dopunama propisa Srbija potpuno zaokružuje nadzor prometa nafte i derivata na našem tržištu a prema zahtevima Evropske unije.

U protekle tri godine, koliko se gorivo markira, računa se da je oko 30 posto dizela koji je sada u prometu iz sive zone ušlo u regularne tokove.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи