Mihajlović: Podržavamo gradnju gondole na Zlatiboru, ali mora po zakonu

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije podržava gradnju gondole na Zlatiboru, ali sve mora da se radi po zakonu, i zato je poziv predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića na radnu akciju radi izgradnje gondole, za koju nisu ni podneli zahtev za izdavanje dozvole, u stvari poziv na kršenje zakona, rekla je ministarka Zorana Mihajlović.

Ministarka Mihajlović je u intervjuu za agenciju Beta istakla da je Ministarstvo izdalo lokacijske uslove, Revizona komisija dala je pozitivan izveštaj za taj projekat i omogućeno je da se radovi izvode po fazama upravo zbog problema sa zemljištem.

"Istina je da se pred Upravnim sudom vodi spor zbog dela zemljišta preko koga treba da pređe gondola, ali to ne znači da izgradnja nije mogla da počne fazno, jer se tako grade i drugi infrastrukturni objekti", rekla je Mihajlovićeva.

Kako je navela, Stamatoviću je više puta objašnjeno da može da traži dozvolu za izgradnju po fazama, ali on to do sada nije uradio. Ona je dodala da se trudi da ne komentariše njegove izjave, jer misli da sada sve radi zarad političke kampanje pošto je najavio da će se kandidovati za predsednika Srbije. 

"Nije dobro rušiti sistemske zakone zarad političke kampanje", rekla je ministarka i istakla da se u Srbiji danas građevinska dozvola dobija u proseku za sedam dana.

Nigde u svetu, prema njenim rečima, investitor ne kupuje opremu pre nego što ima i jedan dokument i dozvolu za gradnju, već samo idejno rešenje, kao što je to učinila opština Čajetina.

"Opština je unapred kupila opremu od renomirane francuske kompanije i ona sada negde stoji, a i dalje ne traži građevinsku dozvolu za gradnju za deonice koje nisu sporne", rekla je Zorana Mihajlovićeva.

Šteta od leda na rekama i železnici 1,4 miliona evra 

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izjavila je da šteta zbog leda tokom januara iznosi 1,4 miliona evra i najavila je da će Srbija nabaviti dva ledolomca preko Elektroprivrede Srbije, kojoj su najneophodniji zbog hidroelektrane "Đerdap" na Dunavu.

"Tokom ledenih januarskih dana bilo je rizično i za hidrolektranu "Đerdap". Da smo ove godine imali ledolomce, ne bi prošli mnogo jeftinije, jer on košta oko dva miliona evra, a održavanje i rad u ovakvim zimskim uslovima oko 400.000 evra godišnje. Ali, moraćemo da ih kupimo, jer su i te kako evidentne klimatske promene", rekla je Mihajlovićeva.

Srbija je, prema njenim rečima, imala sreće jer kada je zatražila ledolomce od Mađarske, toj susednoj državi nisu bili potrebni, pa je mogla da ih ustupi Srbiji po ugovoru koji je potpisan još za vreme Josipa Broza Tita. Ona je istakla da je ukupna šteta zbog leda tokom januara na rekama i železničkom saobraćaju u Srbiji 1,4 miliona evra.

Na pitanje kako se odvija proces legalizacije objekata, Mihajlovićeva je istakla da je do sada popisano 650.000 objekata, a legalizovano 50.000.

"Plan je da se popis nelegalnih objekata završi za nekoliko meseci i zato je lokalnim samoupravama i gradovima, koji su nadležni za taj posao, Vlada Srbije pritekla u pomoć i odobrila zapošljavanje 1.100 ljudi koji imaju zadate kvote koliko rešenja dnevno treba da potpišu", objasnila je ministarka.

Kada se završi popis to će, kako je dodala, do sada biti prva baza podataka o izgrađenim objektima u Srbiji.

Upitana da li će država morati da pritekne u pomoć lokalnim samoupravama i gradovima kada započne rušenje nelegalnih objekata, kojima su zauzete obale reka, ona je rekla da Zakon o ozakonjenju nije zakon o rušenju, već pomoć građanima da jeftino ozakone svoje nelegalne objekte.

"Izveštaj radne grupe o Aktoru je završen"

Zorana Mihajlović je izjavila da je Radna grupa usvojila konačan izveštaj o deonici Koridora 10 na kojima radi grčka kompanija "Aktor" i da će izveštaj dobiti u ponedeljak. U intervjuu za agenciju Beta istakla je da je ministarstvo bilo prinuđeno da se uključi u problem s kašnjenjem radova na delu Koridora 10 zato što investitor, Koridori Srbije, nije radio svoj posao.

Predsednik "Aktora" je dostavio novi plan dinamike radova, a odluka o tome da li će biti nastavljena saradnja s tom firmom biće doneta, kako je najavila ministarka, posle sastanka 8. februara.

"Sa Aktorom postoji četiri ugovora. Nije to mala firma, radi svuda u regionu, ali čini mi se da ima određenih finansijskih problema i da nije angažovala dovoljno radnika da bi završila tu deonicu, već sele radnike s jednog na drugo mesto. Od ukupno 48 kilometara auto-puta na koliko rada, do sada je završeno nešto više od polovine", rekla je Mihajlovićeva.

Na pitanje da li će Koridori Srbije, kao investitor koji i upravlja tim projektom, snositi sankcije, Mihajlovićeva je istakla da će u zavisnosti od izveštaja Radne grupe taj dokument biti predat nadležnim organima.

"Sigurno je da ćemo do kraja ove godine završiti Koridor 10 i imaćemo auto-put od Obrenovca do Preljine na Koridoru 11. Završićemo i dva mosta, Žeželjov će za železnički i drumski sobraćaj biti gotov do početka novembra, a u istom periodu treba da bude završen i most Ljubovija-Bratunac koji smo započeli i završićemo ga u roku", rekla je ministarka.

Dodala je da u martu počinje gradnja auto-puta od Surčina do Obrenovca, sve je od dokumentacije do finansiranja spremno i nema razloga da kasni, a vode se razgovori i oko načina finansiranja obilaznice oko Beograda.

"Uskoro bi trebalo da se završi projektna dokumentacija za izgradnju auto-puta Niš-Merdare, a na Samitu zemalja Zapadnog Balkana će se razgovarati o načinu finansiranja jer je to izuzetno skupa deonica", rekla je ministarka i dodala da će ove godine započeti i gradnja Fruškogorskog koridora.

U izgradnji Koridora 10 se, prema njenim rečima, kasnilo više od 30 godina, pa je deo saobraćaja prešao na Koridor 4 kroz Bugarsku i Rumuniju. Ali, Srbija je u poslednje dve godine uspela da vrati deo vozila i sada ih je 1,5 miliona više nego ranije, jer je put kroz Srbiju kraći 150 kilometara od puta kroz Rumuniju i Bugarsku.

"Prioritet vlade je i da u naredne tri godine rehabilituje železnički Koridor 10, s minimalnom brzinom vozova od 110 kilometara na sat, a sa okolnim zemljama razgovaramo kako da smanjimo granične ispostave i skratimo dužinu putovanja. Ovo je bila i jedna od glavnih tema razgovora tokom nedavne posete grčkog premijera Aleksisa Ciprasa", rekla je Mihajlovićeva.

Dodala je da bi tako roba brže putovala kroz Srbiju nego sada kada transport traje 40 sati, dok Koridorom 4 kroz Rumuniju-26 sati.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво