Kako su lični podaci porodilja završili u farmaceutskoj kompaniji?

Na adrese porodilja ovih dana stigao je poklon. Uz njega i nedozvoljena reklama – za adaptirano mleko. Farmaceutska kompanija tvrdi da je otkupila bazu podataka porodilja i da su one za to potpisale saglasnost. Mnoge majke negiraju, Udruženje "Roditelj" upozorava da je reč o zloupotrebi.

Mnogim roditeljima u Srbiji rođenje deteta čestitala je i jedna farmaceutska kompanija. Sitnim poklonom i reklamom. Uz savet da je dojenje za bebu najbolje i preporuka – njihovo adaptirano mleko je najkvalitetnije. Samo, takva reklama je zakonom zabranjena.

"Moram da kažem da sam bila jako revoltirana jer je neko iskoristio moje podatke i činjenicu da sam ja dobila bebu, bez mog odobrenja je neko to prosledio i dobio pare", kaže predsednica Udruženja "Roditelj" Milena Kostić.

Kompanija jeste otkupila bazu podataka. Toliko su rekli i Mileni. U odgovoru medijima bili su malo opširniji. Za podatke su platili firmi koja je u porodilištu delila paketiće, a od porodilja tražila da popuni formular. Predstavnica Udruženja "Roditelj" tvrdi – nije bilo baš tako.

"Sestra koja to deli uđe u sobu, da paket, pita za ime i prezime i koja vam je beba po redu i izađe napolje. Ako je to pokriće da smo mi tu potpisale saglasnost da se ti podaci dele, evo ja konkretno nisam potpisala", kaže Milena.

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti istražuje – da li su lični podaci putovali nedozvoljenim kanalima. A putovali su po celoj Srbiji. Najviše u Novom Sadu. Na teritoriji Vojvodine pokreće se unutrašnja kontrola. To za RTS kaže pokrajinski sekretar za zdravstvo.

"Moram da kažem da se podaci o porodiljama nalaze i u domovima zdravlja, patronažnim službama, matičarskim uredima. Potrebno je da nadležni državni organi provere kako su kompanije dobile podatke i da se krivci, ako ih ima, sankcionišu", kaže pokrajinski sekretar za zdravstvo Zoran Gojković.

U Srbiji, tek se svaka osma beba do šest meseci hrani isključivo dojenjem. Kao jedan od razloga za to navodi se agresivno reklamiranje zamena za majčino mleko. 

broj komentara 0 pošalji komentar