Hoće li se vozila i dalje oporezivati po kubikaži?

Oporezivanje automobila po kubikaži, kao do sada, ili po vrednosti, kao što je praksa u razvijenim zemljama – to je dilema koja se provlači poslednjih dana, a koju bi trebalo da reši Ministarstvo finansija.

Oni koji imaju stare automobile visoke kubikaže ponekad moraju da plate veći godišnji porez nego što vozilo vredi, dok drugi koji kupuju automobile vredne do 50.000 evra plaćaju najmanji porez.

Ministar Vujović je prošle nedelje najavio nova zakonska rešenja koja bi trebalo da zamene ona doneta još pre dve decenije.

"Kubikaža je bila nešto čega se ja sećam kao student. Kad sam ja kupovao prvi automobil, to su bila čuvena dva litra, ako kupite automobil sa više od 2.000 kubika, onda ćete biti u strašno nepovoljnoj situaciji. Zašto je to danas tako, zašto ne koristimo potrošnju, vrednost na tržištu, danas imamo vrednost polovnih automobila, imamo publikacije. Ne moramo da se koristimo fizičkim veličinama aproksimativno – to nema nikakvog smisla", objašnjava ministar finansija.

Konačno rešenje još nije gotovo, kažu u Ministarstvu. Dilema ostaje da li oporezovati kubikažu ili vrednost vozila.

U udruženju prodavaca novih vozila kažu da je krajnje vreme da se nešto promeni i da i njima ne odgovara dosadašnji sistem koji favorizuje kupce do 2.000 kubika, a kažnjava one koji kupuju jače automobile.

"Naravno da nam više odgovara da registracija vozila bude prema vrednosti, a ne prema kubikaži, jer smo upravo zbog toga bili oštećeni mi kao uvoznici novih automobila i, naravno, ovde na pijaci polovnih automobila vidite da su i polovni automobili sa kubikažom preko 2.000 kubika u veoma malom broju i da je to veoma veliki problem", kaže predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Milan Vukasović.

Mnogi su kršili zakon i registrovali automobile na invalide ili pretvarali džipove u teretna vozila. Prodavci polovnjaka takođe podržavaju promenu poreza.

Prema trenutnom zakonskom rešenju, najdrastičniji jaz u iznosima tog poreza je na granici od 2.000 kubika. Oni čiji su motori automobila tik ispod ove zapremine plaćaju 10.740 dinara poreza, a oni preko nje moraju da izdvoje gotovo pet puta više – 53.070 dinara.

Rano je govoriti o predlogu konačnog rešenja ili praviti bilo kakve kalkulacije, ali se svi nadaju da će predlog zakona biti pravičan.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво