четвртак, 22.09.2016, 08:41 -> 09:39
Извор: РТС
Neophodne donacije za funkcionisanje Dečijih sela
Koliko su naše kompanije društveno odgovorne, najbolje znaju oni kojima je pomoć potrebna. Iz SOS Dečijeg sela stiže apel za pomoć. Pripremaju se za hladne dane, a mnogo toga im nedostaje.
Iz kraljevačkog SOS sela u školu ide 60 mališana. Dovoljno za dva odeljenja. Za svako dete trebalo je nabaviti sve što je potrebno za novu školsku godinu. Zahvaljujući donatorima, spremno su dočekali prvi septembar.
"Deca su dobila rance, dobila su patike, tako da im je početak školske godine bio znatno bolji", kaže direktorka SOS Dečijeg selo Kraljevo Borka Lukić.
Da im svaki dan bude bolji nedostaje i novca za dodatnu nastavu, podršku logopeda i psihoterapeuta. Pripreme za zimu već su počele, dečacima i devojčicama trebaće odeća za hladne dane.
"S obzirom da je zima pred nama, u ovom trenutku su nam najpotrebniji energenti. Dečije selo se greje na lož-ulje, i to nije nimalo mali izdatak, na godišnjem nivou nam treba skoro 40.000 evra, tako da bi pomoć u tome bila jako dobrodošla. Trebaju nam i sanke, sve one stvari koje trebaju i drugoj deci", kaže direktorka SOS Dečijih sela Srbija Vesna Mraković.
Dečije selo u koje su neretko smeštena zanemarivana, ali i zlostavljana deca, opstaje zahvaljujući pomoći. Takvi projekti bili su skoro nezamislivi pre 15 godina. Čak 80 odsto finansija sela stiže od donatora, uglavnom društveno odgovornih kompanija. Takvo poslovanje donele su inostrane kompanije, a sve više preuzimaju domaće firme.
"To etičko poslovanje im donosi i veći broj klijenata i partnera i distributera, takođe se beleži i veće zadovoljstvo zaposlenih koji rade u toj kompaniji. Naravno, tu postoje i druge koristi, to su veće uštede, bolji menadžment rizika, bolji plasman proizvoda – koristi su velike i po kompaniju i po zajednicu", kaže Marija Mitrović iz Fondacije "Trag".
Velike kompanije su široke ruke kada pomažu, pokazuje iskustvo, ipak se one sa daleko manjim profitima trude da ne zaostaju. Njihova pomoć je često dragocena.
"Mi njih podstičemo da prijavljuju projekte koji ne moraju da zahtevaju velika sredstva, ali mogu da zahtevaju uključivanje svih zaposlenih u realizaciji tog projekta, male resurse da pruže podršku lokalnoj zajednici, da vežu taj projekat za svoju osnovnu delatnost kako bi projekat bio održiv", kaže Sanja Bunić iz Privredne komore Srbije.
Da zimu u SOS selima ne čekaju sa zebnjom ima nade. Sve više kompanija uči društveno odgovorno poslovanje, bar kada je reč o donacijama. Podaci iz 2015. pokazuju da su donacije, u poređenju sa 2014, porasle za 21 odsto i sada iznose više od 20 miliona evra.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар