Ko može i pod kojim uslovima da prevozi decu

Za sada postoji samo jedan važeći pravilnik o ekskurzijama koji je donelo ministarstvo prosvete. Treba hitno usvojiti zakon o bezbednosti saobraćaja, poručuju stručnjaci, i dati veća ovlašćenja MUP-u da rigoroznije kontroliše prevoznike.

U poslednje vreme MUP je samoinicijativno počeo kontolu autobusa koji prevoze decu na auto-putu. Kontroliše se brzina vozila putem takografa, zatim vreme upravljanja vozilom vozača, provera na alkohol, ali i opšta tehnička ispravnost vozila.

Sa ovim nenajavljenim pregledima nastaviće se tokom cele jeseni jer se tada očekuje i veći broj ekskurzija osnovaca i srednjoškolaca. Nove zakonske akte očekuju i u MUP-u da bi mogli preventivno da deluju. Do tada mogu da kontrolišu samo polaske na ekskurzije, proveravaju vozače i vozila.

"Saobraćajna policija će biti vrlo restriktivna po ovom pitanju i ni po koju cenu neće dozvoliti da se otpočne sa ekskurzijom ukoliko prevoznik, odnosno vozač ne ispunjavaju zakonom predviđene uslove. Često nailazimo na nerazumevanje roditelja, bićemo krajnje dosledni", ističe Aleksandar Radenković iz Saobraćajne policije.

Postavlja se pitanje kako zakonski regulisati prevoz dece jer sada jedino funkcioniše pravilnik o prevozu dece na ekskurzijma koji je donelo Ministarstvo prosvete, a MUP je zadužen za njegovu kontolu. Treba hitno usvojiti zakon o bezbednosti saobraćaja poručuju stručnjaci i treba dati veća ovlašćenja MUP-u da rigoroznije kontroliše prevoznike.

"S obzirom na to da prevoz dece nije bliže regulisan, vi možete vršiti prevoz dece bilo kakvim ispravnim autobusom, makar on bio star i 30 godina, a vozači tog autobusa može biti svaki vozač koji ima D kategoriju, pa čak i onaj koji je dan pre toga dobio dozvolu za vožnju autobusa. U praksi se dešava da škola ne obavesti MUP o ekskurziji, tako da policajac ne izvrši kontrolu pre polaska. Takođe, vrlo česta zloupotreba jeste da se na dva sedišta smeste tri deteta, što je protivzakonito i veoma opasno", napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

U Evrospkoj uniji ovim poslom mogu da se bave isključivo licencirani prevoznici koji ne mogu da imaju autobuse starije od pet godina, a vozači moraju imati iskustvo od najmanje 15 godina. Ovo je bitno jer su savremeni autobusi snabdeveni najnovijim bezbednosnim uređajima, a skoro svi imaju sigurnosne pojaseve za sve putnike koji su osnov bezbednosti.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво