Kako produžiti turističku sezonu

Srbija je sve atraktivnija destinacija za strane turiste, ali se čini i da domaći sve više počinju da otkivaju lepote naše zemlje. U brojkama - u prvoj polovini godine broj turista je za 13 odsto veći nego u isto vreme prošle. I letnja sezona bila je više nego uspešna, ali nameće se pitanje - kako produžiti turističku sezonu i uvek ponuditi nešto novo.

Sezona bez početka i kraja, ona koja traje svih 12 meseci. To je san svih turističkih radnika i svi imaju svoj način kako da taj san dosanjaju.

"Ono na čemu insistiramo i što se trudimo koliko god možemo da postignemo, je da povećamo broj zanimljivih događaja jer što je veći spektar događaja koje organizujete, to su vam veće šanse da će vam turisti dolaziti", kaže Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.

Zlatibor je pored Beograda najbliži modelu celogodišnje turističke sezone.

"Mi se zaista trudimo da svake godine dodamo neke nove sadržaje, kako privatni investitori, tako i lokalna samouprava. Mislim da je to ključ uspeha. Naravno u vansezonskim mesecima su i cene dosta popularnije nego u sezoni i sve to daje rezultat da Zlatibor gotovo da nema period van sezone", rekao je Arsen Đurić, zamenik predsednika opštine Čajetina.

Osim što su podstakli domaće turiste da se odmaraju u svojoj zemlji, turistički vaučeri su i produžili sezonu. Prolom i Lukovska banja su i ove godine bile najpopularnije za odmor sa vaučerima.

"Konstatno radimo na podizanju kvaliteta usluga koje nudimo našim gostima vodeći računa o njihovim poterbama. Zahvaljujući tome iz godine u godinu u našim banjama produžavamo sezonu tak da su nam sada do polovine novembra popunjeni svi smeštajni kapaciteti", kaže Slaviša Jovanović, zamenik direktora Prolom i Lukovske banje.

Georgi Genov, direktor HORES-a, Udruženja hotelijera i restoratera kaže da bi se produžila sezona, kvalitetno, potrebni su sadržaji.

"Pre svega mislim na spa centre. Dakle, izgradnja bazena i spa centara. Praksa pokazuje da oni koji imaju bazen i spa imaju daleko veću popunjenost kapaciteta pre svega u van sezoni", ističe Genov.

U najrazvijenim turističkim zemljama na domaćeg gosta gleda se kao na njegovo visočanstvo, jer nijedno turističko mesto stranci ne požele da obiđu dok ga prethodno ne istraže i ne zavole domaći gosti.

"TOS promoviše Srbiju kao celogodišnju destinaciju u svim prilikama, da li na međunarodnim sajmovima, da li kroz svoje promotivne aktivnosti tokom cele godine. Zato smo i napravili turističku brošuru - 52 vikenda u Srbiji koja daje 52 predloga za kvalitetan vikend odmor tokom cele godine", rekla je Sandra Vlatković iz Turističke organizacije Srbije.

U turizmu, možda više nego u bilo kom drugom poslu, nema vremena za dremanje na lovorikama. Turisti stalno traže nešto novo i interesantno, nešto što će ih podstaći na putovanje. Zemlja u koju turisti požele više puta da se vrate, dobro radi svoj posao.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи