Putarina poskupljuje za 10 odsto

Ako se vozite auto-putem, od 1. februara plaćaćete više - putarina izvesno poskupljuje za 10 odsto. Odluka je opravdana, jer je potrebno još novca za obnovu puteva, a i cene u Srbiji su najniže u Evropi, objašnjavaju u "Putevima Srbije". S druge strane, povećanje putarine nije dovoljno da bi se putevi redovno održavali, smatraju stručnjaci.

Ko ima da plati gorivo i da se vozi putem bez rupa, imaće i za novu, skuplju putarinu - tako je najpre nove cene opravdao v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Vozači će plaćati 10 odsto više, a najskuplja će kao i do sada biti vožnja auto-putem od Beograda do Niša. Tako će 240 kilometara vožnje koštati od 730 do 800 dinara.

Cena putarine od Beograda od 340 do 370 dininara, od Siriga do Beograda 290 do 320, a od Đuprije 460 do 500 dinara.

"Putevi Srbije", kažu u preduzeću, već godinama traže od Vlade da odobri skuplju vožnju auto-putem. Tvrde da im novac koji je do sada izdvajan - 12 milijardi dinara za održavanje puteva - nije bio dovoljan.

"Kada 12 milijardi podelite na 15.000 kilometara, za održavanje ostane samo 800.000 dinara. A to je 800.000 za jedan kilometar za godinu dana. Prihod će nam, od povećanja za 10 odsto, biti milijardu i 800. To kad se podeli na 700 kilometara puteva, sve ide u auto-puteve, to je nekih 2.500.000 dinara po kilometru za celu godinu", objašnjava Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Putevi Srbije".

Novac je ranije bio raspoređivan i na magistralne i regionalne puteve. Sada će se ulagati u auto-put, to jest tamo gde se i ubira. Iako ga u Srbiji uglavnom koriste stranci.

Na pitanje zašto se rekonstruiše auto-put, koji koristi manji broj vozača, a ne neki drugi pravci, Drobnjak odgovara da se svake godine povećava saobraćaj na autoputevima.

"Imali smo 2015. dva miliona vozila više nego 2014. godine", ističe Drobnjak.

Naknada za korišćenje srpskog auto-puta dvostruko je manja od one u Hrvatskoj, BiH ili Portugaliji, tvrde u "Putevima Srbije".

"Hrvati imaju duplo manju mrežu puteva, a duplo više ulažu sredstava od nas. Četiri puta više ulažu od nas u proseku", kaže Aleksandar Cvetanović, profesor Građevinskog fakulteta u penziji.

I zato, poskupljenje putarine za 10 odsto nije sporno, ali nije ni dovoljno da bi se auto-put redovno održavao, smatraju stručnjaci.

"Treba vratiti naknadu koju smo imali iz goriva, jedino se u Srbiji od cele Evrope, od goriva ništa direktno ne ulaže. Od maloprodajne cene goriva u Evropi se odvaja od 35 do 65 odsto, od maloprodajne cene. A kod nas, od akcize koja iznosi 51 dinar, mi smo odvajali najpre 10, a potom 20 odsto, što je beznačajno malo", objašnjava Cvetanović.

Odluku o poskupljenju putarine treba da odobri Vlada Srbije. Po novim cenama vozićemo se od 1. februara.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво