Kako smanjiti broj saobraćajnih nesreća

Veći broj policijskih patrola i kažnjavanje daju samo kratkoročne rezultate, država mora više pažnje država da posveti preventivi, upozoravaju stručnjaci.

Proteklog vikenda u Beogradu je u saobraćajnim nesrećama poginulo šestoro ljudi, a petoro je teško povređeno, što su podaci među najgorima u prošlih nekoliko godina. U saobraćajnoj policiji kažu da mogu da rade i više i bolje, ali da ne mogu samo oni da se bave bezbednošću saobraćaja. Stručnjaci smatraju da je kažnjavanje samo jedna od mera, a da preventiva daje dugoročne rezultate.

Godišnji odmori i visoke temperature ispraznili su ulice. Za mnoge to znači da mogu da voze brže nego što je dozvoljeno. Zbog toga je policija tokom vikenda kaznila 260 vozača. Neki su u saobraćaju i bez dozvole: za vikend ih je uhvaćeno čak 145. Gotovo 290 njih vozilo je pod dejstvom alkohola. Podaci koji upozoravaju.

Dragan Bogosavac iz Uprave saobraćajne policije kaže da je pitanje koliko je još vozača učestvovalo u saobraćaju a da ih nije otkrila saobraćajna policija.

"Još uvek kod vozača ne postoji svest da takvim ponašanjem mogu ugroziti i svoju i tuđu bezbednost", kaže Bogosavac.

U Švedskoj, godišnje u saobraćajnim nesrećama u proseku nastradaju 3,2 osobe na 100.000 stanovnika, a u Srbiji skoro 11.

Stručnjaci upozoravaju da veći broj policijskih patrola i kažnjavanje daju samo kratkoročne rezultate i da više pažnje država mora posvetiti preventivi.

"Jedna od toga je da učimo decu, ne možemo jedne godine da sprovedemo akciju i da smatramo da smo završili akciju, sledeće godine su nova deca u osnovnim školama, druga su porasla, ne možemo da se zadovoljimo time da to ne radimo", kaže Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

U Srbiji je prošle godine u saobraćajnim nesrećama stradalo više od 600 ljudi. Mnogi i zbog nevezanog pojasa.

Profesor Vujanić kaže da je u Švedskoj pet odsto građana ne vezuje pojas a kod nas oko 35 odsto građana.

"Šveđani smatraju da im je to jedan od najvećih problema, a mi smo zgranuti kako može pet odsto građana koji ne vežu da bude problem. Da, ali u vozilu od poginulih 50 odsto nije bilo vezano", kaže Vujanić.

Saobraćajci kažu da svi u sistemu mogu više da urade. Prema rečima Dragana Bogosavca, neophodno je da saobraćajna policija radi više i bolje da bude prisutna na mestima gde je to najneophodnije.

"S druge strane građani učesnici u saobraćaju moraju da budu svesni da mogu učestvovati u saobraćaju samo na način koji je propisan zakonom i na način gde neće ugrožavati ni svoju niti bezbednost drugih učesnika u saobraćaju", kaže Bogosavac.

Devedesetih je u Beogradu godišnje ginulo skoro 350 ljudi, a sada je taj broj između 115 i 130.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво