Читај ми!

Novi zakon za bezbednost saobraćaja

Posle samo dve godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog, koji bi se do kraja godine mogao naći pred parlamentom. Ovaj zakon uvešće stimulativne i destimulativne mere za vozače i veću odgovornost preduzeća za puteve, a oni koji češće čine prekršaje ići će na ponovno školovanje.

Iako je novi Zakon o bezbednosti saobraćaja donet pre samo dve godine, radi se na izradi novog, koji podrazumeva uvođenje boljih mehanizama zaštite bezbednosti.

Zakon koji je donet pre dve godine se nije dobro pokazao u praksi, te je formirana radna grupa koja radi na izradi novog. Predlog zakona bi mogao biti gotov do kraja leta, na jesen treba da bude u javnoj raspravi, a do kraja godine pred parlamentom.

Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.

"Mislim da zakon mora da se koriguje na dosta mesta, jer narod u Srbiji nije bio spreman za takav zakon u jednom delu, ali u delom jeste, zato to mora da se upodobi i mislim da je radna grupa dobro formirana i da ne treba sumnjati u nju", kaže pomoćnik ministra za saobraćaj Saša Mirković.

Radna grupa predlaže da se vozači dele na četiri grupe: one koji ne čine prekršaje, one koji to čine u manjem obimu, one koji češće imaju problema sa saobraćajnom policijom i bahate vozače. Novina je da će oni iz treće grupe, koji češće čine prekršaje, ići na novo školovanje.

"Mi smo radi da predložimo državi da se sa tim vozačima radi intezivno. Da im pomognemo da prevladju neke slabosti i, kako mi to u struci kažemo, da se uklope u šablon civilizovanog ponašanja na putu", rekao je profesor Policijske akademije Krste Lipovac.

Jedan od predloga je da se nesavesnim vozačima oduzima automobil, a u nekim slučajevima, kao u Americi i uništava.

Iako predložena, ta mera nije postala deo aktuelnog zakona. Međutim, stručnjaci smatraju da ima osnova da se ona ponovo uzme u razmatranje.

"To postoji u zemljama u kojima je privatno vlasništvo zaštićeno na viskom nivou. To po sadašnjim zakonima nije moguće, ali se može promeniti zakon i primenjivati, što bi bila jedna nepopularana mera ali, na primer, u Kaliforniji je 1997. godine oduzeto samo 400 vozila", objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Stručnjaci procenjuju da će novi zakon o bezbednosti u saobraćaju državi godišnje da uštedi oko 200 miliona evra i to samo u delu koji se odnosi na saobraćajne nesreće.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво