Читај ми!

Neadekvatna obuka motociklista

Prevelika brzina i nasilnička vožnja najčešći su uzroci zbog kojih u saobraćaju nastradaju motociklisti. Stručnjaci se slažu da nema osnovne obuke motorista, a ni novi Zakon o bezbednosti saobraćaja nije doneo očekivana poboljšanja.

Protekle tri nedelje biće zapisane u crnu statistiku saobraćajnih udesa u Srbiji. Poginulo je sedam motociklista, a više od 20 ih je teže i lakše povređeno. Mnogi, kažu bajkeri, motocikl doživljavaju kao igračku i često voze motocikle velike kubikaže bez prethodne obuke.

"Za relativno male pare možete kupiti polovan snažan motor na šta momci nisu navikli, a sede praktično na letećem tanjiru", kaže Boško Cukić Roki iz Udruženja bajkera.

Statistika govori da, ukoliko ste italijanski motociklista, a vozite u Srbiji, imate 25 puta veću mogućnost da poginete nego u Italiji. Ako gledamo odnos broja registrovanih motocikala i broja poginulih u saobraćaju, na samom smo vrhu svetske liste.

Vlada Jeftić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže da je prošle godine nastradalo 94 vozača dvotočkaša u Srbiji. Oni čine 1,3 odsto ukupnog broja registrovanih, a 13 odsto svih poginulih u Srbiji.

"Kada padnete sa motocikla obično je politrauma i 21 odsto svih teško povređenih prošle godine u Srbiji u bolnicama su bili vozači motocikla", kaže Jeftić.

Najvažnije je da se od malih nogu postepeno sa motociklom ulazi u saobraćaj, kažu stručnjaci. Pravilnik o obuci i polaganju vozačkog ispita motociklista koji je upravo izašao pokazuje da instruktora a ni ispitivača ništa ne obavezuje da i sam položi za motor ili da iz pristojne daljine prati šta kandidat radi na obuci.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da nisu zadovoljni načinom na koji je predviđena obuka za vozače motocikala.

"Oni mogu vožnju ili obuku da rade tako što će uzeti L tablicu i voziti. Zamislite kada bi se taj metod primenio na sve ostale kandidate koji se obučavaju, zamislite ljude koji uzmu L tablicu, obučavaju se za kamion sa prikolicom i voze ga sa tablicom bez instruktora", kaže Božović.

Jedina novina jeste da se više ne možete obučavati na svom motociku već na onom koji ima auto-škola koju upisujete. To je i prilika da sa instruktrom bar utvrdite gde ćete voziti i kako, jer njegova zakonska obaveza nije da vas prati, što je još veći propust, kažu stručnjaci.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
22° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво