Читај ми!

Lav slabog srca

Anka Veselinović iz Rume je 2006. godine kupila "pežo 206". Tada nije ni slutila da će joj se to zadovoljstvo pretvoriti u noćnu moru.

Kupovina novog automobila je zadovoljstvo koje sve manji broj nas može da priušti. Međutim, nekima od nas, poput Anke Veselinović iz Rume, to zadovoljstvo se pretvorilo u dugogodišnju noćnu moru. Anka je 2006. godine, na šestogodišnji kredit, kupila "pežo 206".

"Od samog početka taj auto je pokazivao znake da nije ispravan. Ja sam mislila da je to tako jer je auto nerazređen", rekla je Anka Veselinović za Potrošački savetnik.

Anka je, takođe, rekla i da je, zbog lošeg rada motora, više puta bila u opasnim situacijama.

"Na putu ka Novom Sadu pokušala sam da preteknem kamion i odjednom je auto počeo da trokira. Pritisla sam papučicu za gas, a on je usporavao. Na sreću brzo sam se snašla, kamion je otišao ispred mene, a ja sam se vratila u traku i zaustavila auto", ispričala je Anka.

Nakon što je uvidela da problemi na vozilu nemaju veze sa razrađivanjem motora, Anka se obratila ovlašćenom servisu u Šapcu. Po njenim rečima, ona i njen suprug su, odmah nakon preuzimanja, shvatili da vozilo nije popravljeno.

Ankin sin, Marko, ispričao je da su serviseri u "Kar Sistemu" utvrdili zbog čega njihov "pežo" slabo vuče.

"Oni su ustanovili da motorni leptir nije u redu, zamenili su ga i rekli da je auto sada ispravan. Posle par dana počeli su ponovo da se javljaju problemi i sa paljenjem i sa vučom, nakon čega smo se opet obratili Kar Sistemu u Šapcu", rekao je Marko Veselinović.

Veselinović i majstori u šabačkom "Kar Sistemu" su više puta pokušavali da reše problem, ali umesto da dođe do poboljšanja u radu vozila, francuski lav snažnog srca je postajao je sve slabiji i sve lošije je startovao.

"Par dana od preuzimanja auta, ponovo su se javili problemi, auto je palio iz devetog puta, počeo je da se gasi u vožnji iako smo stavili novi leptir i novi softver za taj leptir", rekao je Marko.

Problem sa gorivom

Veselinovići su se obratili "Veranu", ali su od njih su dobili sve, sem odgovora koji su očekivali.

"Oni su nam rekli da je  problem sa gorivom u državi, da ima previše sumpora i da ono ne ispunjava svetske standarde", rekaoa je Marko.

U "Veranu" su potvrdili i Potrošačkom savetniku da su Veselinovićima rekli da je problem u gorivu.  "Zbog izuzetno lošeg kvaliteta goriva prilikom redovnog servisa 31. avgusta 2006. utvrđeno je da fabrički elektronski deo tzv. Softver ima poteškoće u radu i "Verano Motors" je, dok ne stigne novi deo preuzeo na sebe i o svom trošku jedino moguće rešenje u tom trenutku - dodavanje aditiva gorivu", rečeno je u Veranu.

Veselinovići su smatrali da predlog da sipaju aditive u gorivo nije korektan iz više razloga.

"U garantnom listu piše da ako bilo šta uradite na autu i ako to ne uradi ovlašćeni servis gubite pravo na garanciju", rekla je Anka Veselinović.

U "Veranu" tvrde da su i nadležni državni organi utvrdili da je gorivo na pumpi na kojoj Veselinovići dopunjavaju rezervoar - loše. "Tržišna inspekcija je nedvosmisleno utvrdila da gorivo ima sedam puta više sumpora od dozvoljenog", rekli su u Veranu.

Veselinovići, sa druge strane, tvrde da su provere kvaliteta benzina pokazale nešto drugo.

"Analizom goriva na pumpi u Rumi utvrđeno je da je gorivo dobrog kvaliteta", rekao je Marko.

Veselinovići ističu i da je sudski veštak Petar Rajić u izveštaju koji je podnet sudu istakao da kvalitet goriva ne bi i trebalo da bude pitanje u sporu, jer proizvođač vozila, s obzirom na to da prodaje vozila na našem tržištu, mora da prilagodi svoju konstrukciju uslovima koji ovde vladaju inače ne može da prodaje.

Po Veselinovićima, "Verano" i "Pežo", ako su znali da gorivo u Srbiji ne ispunjava Euro 4 standarde, nije trebalo da prodaju vozila čiji motori zahtevaju takva goriva.

Sudski spor

Verano i Veselinovići nisu uspeli da nađu zajednički jezik pa je spor završio na sudu.

U "Veranu" tvrde da je dijagnostifikovan problem i poručen novi deo, čim je po njegovoj isporuci stvoren preduslov za trajno rešenje, kupac Anka Veselinović nije došla na servis uz konstataciju da ne želi popravku već isporuku novog vozila.

"Ne možemo da odgovorimo zašto kupac nije došao na zamenu spornog već umesto toga potražuje novo vozilo budući da su delovi stigli u roku koji odgovarava uslovima naznačenim u servisnoj knižici", rekli su u "Veranu".

Sa druge strane, Veselinovići tvrde da su mesecima čekali da im se vozilo popravi, a da im iz "Verana" nisu čak odgovarali na njihove pozive i dopise, pa su stoga bili prinuđeni da podnesu tužbu.

"Tek kad smo podneli tužbu posle par dana, pozvali su nas iz ovlašćenog servisa iz Šapca da nam kažu da su dobili delove za naš auto", rekla je Anka.

Strane u sporu su pozvale sudskog veštaka koji je izvršio probnu vožnju i konstatovao da je motor upalio je tek kod devetog startovanja, a onda "radio veoma nemirno jedan minut".

Veštak je izvršio probnu vožnju, oko kvarta u dužini od jednog kilometra i za vreme te vožnje motor je veoma loše radio, nije imao snagu već je postojala opasnost da će se ugasiti. Nakon ove pređene distance, motor se zagrejao na oko 70 stepeni te je dobro radio i bio spreman za upotrebu.

Veštačenje je urađeno 9. novembra 2007. na pređenih 69.913 kilometara i vozilo je voženo jedan kilometar.

Kada smo, u maju ove godine, stavili akumulator na vozilo kako bi očitali kilometražu displej je pokazivao 69.914 kilometara, što znači da Ankin auto nije vožen još od 2007. godine.

Ponovljeno suđenje

Anka je od "Verana" tražila novi auto, ali u "Veranu" kažu da je takav zahtev neosnovan jer, kupac je bio dužan da dozvoli zamenu dela, a u konkretnom slučaju on nije dozvolio da se deo ugradi iako je utvrđeno da bi ugradnja adaptiranog softvera bila ekonomski isplativa i da bi otklonila uzrok nepravilnog rada motora.

"Kupac je mogao tražiti predaju drugog automobila samo ukoliko bi se utvrdilo da se nedostatak ne može ukloniti, tim pre što je tekao garantni rok u kojem kupac ima obavezu besplatnog uklanjanja nedostatka na vozilu", naveli su u "Veranu".

U "Veranu" ističu i da je ispravnost njihovih postupka potvrdio prvostepeni sud, tako što je doneo presudu u njihovu korist.

Veselinovići, sa druge strane, ističu da je apelacioni sud slučaj vratio na ponovno suđenje prvostepenom sudu što, po njima, ide u prilog tezi da Verano nije baš sasvim u pravu.

U celoj priči sigurno je samo jedno - naše sudstvo je opet pokazalo svoju efikasnost, jer ovaj proces traje već pet godina.

Anka Veselinović će makar od maja 2012. imati jednu brigu manje. "U aprili 2006. godine sam podigla kredit u Komercijalnoj banci, ostala mi je još jedna rata za maj da isplatim auto", rekla je Anka Veselinović.

Број коментара 53

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво