Stroža kontrola vozila

Od decembra, automobili stariji od 15 godina moraće dva puta godišnje na tehnički pregled. Novim pravilnikom uvodi se videonadzor, stroži kriterijumi za izduvne gasove, ispravnost pneumatika, trapa i kočnica. Stručnjaci kažu da bi pravilnik, ako se bude dosledno primenjivao, mogao da isključi i do 50.000 vozila iz saobraćaja.

Stupanjem na snagu novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju, 10. decembra, počinje i primena novog Pravilnika o tehničkom pregledu. Uvodi se videonadzor nad tehničkim pregledom, stroži kriterijumi za izduvne gasove, ispravnost pneumatika, trapa i kočnica.

Automobili stariji od 15 godina, što je i prosek u Srbiji, moraće dva puta godišnje na tehnički pregled.

Pavilnikom je propisano da Vlada određuje cenu tehničkog pregleda, a RTS nezvanično saznaje da će on poskupeti. Cena bi trebalo da bude od 3.500 do 4.500 dinara.

Kompjuteri koji su internetom povezani sa MUP-om, direktno će slati podatke o ispravnosti kočnica i izduvnog sistema. Automobil će biti detaljno pregledani, a sve će nadzirati kamere.

"Sve operacije koje se budu radile prilikom tehničkog pregleda moraju biti vidne na snimku", rekao je načelnik za saobraćajno-tehničke i prekršajne poslove Branimir Pejović.

Novi automobili ići će na tehnički tek posle dve godine, ostali na godinu dana, osim onih automobila koji su korišćeni duže od 15 godina ili služe u javnom prevozu, kao autobusi i taksi vozila koji će morati dva puta godišnje na tehnički.

Najveći problem biće izduvni gasovi, koji ne zavise samo od starosti vozila. Problem sa izduvnim gasovima jeste i što u Srbiji nema kvalitetnog goriva, kažu u servisima.

Polovina vozila sa neispravnim kočnicama 

Statistika Auto-moto saveza Srbije pokazuje da polovina vanredno pregledanih vozila u saobraćaju ima neispravne kočnice, a više od 60 odsto vozila ne zadovoljava osnovne propise o bezbednosti saobraćaja.

Doslednom primenom zakona trajno bi moglo da se isključi i do 50.000 vozila, tvrde stručnjaci.

Boris Antić, sa Saobraćajnog fakulteta smatra da će novi sistem tehničkog pregleda u velikoj meri odstraniti ona vozila koja do sada nisu smela da učestvuju u saobraćaju.

Nove linije za tehnički pregled koštaju od 100 hiljada do 150 hiljada evra. Za sat vremena moći će da se pregleda dva vozila.

Očekuje se da će se, zbog velkih investicija, broj tehničkih pregleda smanjiti, a gužve povećati, pa će se tehnički pregledi zakazivati.

broj komentara 26 pošalji komentar
(ponedeljak, 17. avg 2009, 17:25) - anonymous [neregistrovani]

jadno

Jos jedan nacin kako da namaknu pare!

(ponedeljak, 17. avg 2009, 17:23) - anonymous [neregistrovani]

Idite peske

Ljudi najverovatnije ćemo da idemo pešaka a ovi sa besnim kolima će da nas gaze posto oni uglavnom žure i jure i baš ih briga za bilo koga.Pa samo kazne kolike će da budu za prekršaje a sad i ovo.Džaba im kočnice kad voze ko ludi.Ja samo imam da kažem jedno: OVO JE DRŽAVA LUDAKA I SVE ŠTO SE RADI GLEDA SE DA SE NAPUNI DRŽAVNA KASA I NIŠTA DRUGO.

(ponedeljak, 17. avg 2009, 17:23) - anonymous [neregistrovani]

jadno

Stize "MMF" ,treba smisliti nacin kako oguliti narod

(ponedeljak, 17. avg 2009, 11:12) - anonymous [neregistrovani]

koliko para toliko muzike

Kada nebi bilo beda i sirotinja, i kada bi svaka osoba koji zaradjuje normalno mesecno primanje sigurno ce se opredeliti za neku drugu vozila osim 101, yugo, golf2 ili kadet.

Trziste za takva vozila propasce sama po sebi.

Na ovaj nacin vlada trosi bezveze novcanih sredstva, koje prima putem poreza od svojih gradjana, na glupave zakone.
Samim time bice lose za domacu ekonomiju da "boranija" vise nece moci da se krece. I samim time opada porezni prihod.

I ko je sad tu pametan......

(ponedeljak, 17. avg 2009, 09:25) - Boris [neregistrovani]

sto samo 4500 din

Ne mogu da verujem da iko normalan moze da pozdravi ovakve mere. Povecanje cene pregleda za 4-9 puta, sa izgovorom toboznje zabrinutosti drzave za sigurnost je krajnje licemerna.

Umesto da se obrati paznja na najcesce uzroke saobracajnih nezgoda (traktori, losi putevi, brzina) ovde se neselektivno kaznjavaju svi vozaci radi neke sigurnosti.

Umesto da drzava podrzi ekoloski cista vozila, danas imamo situaciju da je ekoloska taksa za Euro3/4 + Gas motor jeftinija za nekih 200-300 din od takse na stare dizelase. Zbilja velika podrska ekologiji.

Slazem se da bi trebalo poostriti kontorlu vozila, ali prvenstveno treba pojacati kontrolu preduzeca koja vrse tehnicki pregled. Nije mi jasno od koga smo preuzeli tu caku sa snimanjem toka pregleda i koliko drzava uopste praktikuje takvo nesto, ali zbog cega gradjani snose troskove svega toga? Da li ce drzava poklanjati opremu preduzecima ili planira da sebi uzme onih 3500 din, a preduzeca nek se snalaze sa opremom od onih 1000 din. Ova ideja ima mnogo mana, ali

Na kraju krajeva, treba da se zapitamo, kakva je svrha tih 3500 din koje uzima drzava i u sta ce one biti potrosene. Zar vam nije vise dosta toga da drzava samo uzima, sa najsuludijim objasenjenjima i bez uvida u sta se to trosi.

(ponedeljak, 17. avg 2009, 08:56) - Zeljko [neregistrovani]

strasno

Sto se tice bezbednosti, mozda je i ok.
Problem je sto ljudi u Srbiji jedva i ovako namaknu pare za registraciju i neki jeftin auto. U ovom slucaju se nece isplatiti uopste regisrovati vozilo. Verujem da ce mnogi jednostavno voziti bez registracije.
Mislim da mora da se smanji cena, i da nije potrebno da bude dva puta godisnje, ako je vec poostren kriterijum. Ili neka bude i svako meseca ali za neku simbolicnu cenu, ili besplatno, kada im je vec bezbednost bitna.

(ponedeljak, 17. avg 2009, 07:52) - slobodan [neregistrovani]

krsto,

zapad se nije "resio" krseva, nego su nasi ljudi te "krseve" na ilegalni i legalni nacin uvozili i prodavali! da nije bilo tih "krseva" makar trecina nasih ljudi nebi imali auta! starost auta nije problem! problem nastaje kad se taj auto ne odrzava redovno i kad se potrebne popravke ne urade strucno. kao drugi auto imam "ford fiestu" dizel staru 18 godina! pri kupovini imala je predjenih 170 000km, a za zadnjih 7 godina presao sam sa njom oko 260 000km! noseci zglobovi,lageri, kocnice, sajla za rucnu, kuplung i jos koje sitnice morale su da se menjaju, ali auto se jos uvek vozi i ja jos prolazim na tehnicjkom pregledu! noviji auto ne garantuje da je ispravniji od starijeg. jedinu prednost koju noviji auto ima prema starijem je da verovatno ima manje korozije, a korozija je kod nas u srbiji manji problem nego na zapadu jer se sasvim malo ili uopste ne soli!zato tehnicki pregled uraditi jednom godisnje ali detaljno, ustanoviti mane i nedostatke koje bi vlasnik auta morao da odstrani. a i cenu treba prilagoditi kupovnoj moci nasih ljudi, kao clan austrijskog motordrustva za tehnicki placam oko 30 evra! pozdrav

(ponedeljak, 17. avg 2009, 03:51) - Begovac [neregistrovani]

Amerika

Ti ostani u tvojoj Lepoj Americi.I nauci da pises. Ja zivim u svacarskoj i ovamo je tehnicki na nov auto prvo posle 5 godina a posle svake 3.Ispravnost auta samo pokazuje svest vozaca. Inace sam mechanicar i desilo mi se da u Petrovcu na mlavi imam prilike da vidim da na tehnickom neznaju da izmere izduvne gasove.
Sto se tice navoda da je gorivo lose ni to nije tacno.Gorivo je mnogo gore u novim clanicama eu i italiji nego kod nas. Ali nama srbima uvek nesto smeta i ne valja kada dodje neki nov propis.Tehnicki je dovoljan jednom godisnje stim sto bih ja licno aute koji se ne poprave po nalogu organa oduzimao.Cak i jedan mrtav godisne je previse. O deci je suvisno govoriti...........

(ponedeljak, 17. avg 2009, 02:52) - anonymous [neregistrovani]

Nije tacno

Zivim u Americi preko deset godina, i sistem koji je ovde opisan je bukvalno prepisan iz americkog zakonodavstva. Novi automobili nemaju tehnicki prve dve godine, a posle toga moraju da idu jedanput godisnje na preglede kocnica i izduvnih gasova. Na ovim pregledima, informacije se kompjuterom salju u centralu njihove agencije za vozila i odstampa se nalepnica koja se zalepi na vetrobran i koja vazi godinu dana. Kada automobil ne prodje pregled, i ta informacija se salje kompjuterom u bazu podataka, koja moze da se proveri preko nekoliko sajtova, kao npr www.carfax.com. U principu, ovde drzava ne tera krseve dvaput godisnje na pregled, ali kad auto vise ne moze da prodje pregled, ide na otpad, jer se ne isplati da se popravlja (ruke kostaju preko $100 na sat pa recimo remont motora moze da kosta vise nego vrednost automobila). Ova pravila variraju od drzave do drzave u USA ali sve vaznije drzave, ukljucujuci Njujork i Kalifornija ovako rade.

(ponedeljak, 17. avg 2009, 02:45) - Dejan [neregistrovani]

informacija i pitanje

Slazem sa tehnickim pregledom i pokusajem da se on bolje kontrolise samo imam po neko pitanje:
Zasto je tehnicki pregled u Srbiji duplo skuplji nego u Njujorku, ja sam pre neki dan platio 37 dolara tehnicki pregled za godinu dana (?)
Zasto dva puta godisnje?...mozda ce neko u medjuvremenu da se "doseti" i "popravi" da bude jednom mesecno...
Mislim da nije fer prema ljudima koji uredno vode kontrolu svojih automobila koji su vremesniji od 15 godina.