četvrtak, 18. mar 2010. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Društvo > "Pametni" stanovi za štednju

ponedeljak, 08. feb 2010, 08:46 -> 10:00

"Pametni" stanovi za štednju

U centru Beograda izgrađeni stanovi čiji kvadrat košta više od 7.000 evra. Reč je o "pametnoj" zgradi koja štedi energiju i u kojoj je sve automatizovano.

U najužem centru prestonice, u vreme kada se govori o gradnji najjeftinijih stanova, izgrađeni su i najskuplji. Stanovi u "pametnim" zgradama štede energiju, a svetlo, zidno i podno grejanje, ventilacija, roletne, muzika su automatizovani. Cena kvadrata u ovoj zgradi je između 7.000 o 9.000 evra.

Izjave Iraci Antonia, Miodraga Markovića i Antonisa Hadžistantiva

"To je budućnost življenja. Za gradnju ovakvih stanova sve je veće interesovanje u Evropi. Njihovi kupci su uglavnom veliki profesionalci u svom poslu, koji sebi žele da priušte visok standard stanovanja", rekao je Iraci Antonio, arhitekta "Kuci kontrakt dizajna".

U takvoj zgradi tokom cele godine uspostavljena je posebna mikroklima, pa temperatura čak i na terasi iznosi u proseku 21 stepen. Potrošnja energije može se regulisati putem mobilnog telefona ili laptopa iz bilo kog dela sveta.

"Svi ti komplikovani sistemi ventilacije grejanja osvetljenja i svih drugih uređaja su bazirani na jednom centralnom kompjuterskom sistemu, gde putem 'tač skrina' možete da programirate pojedine sisteme. Raznoraznim senzorima taj sistem prati i količinu vazduha, vlažnost i temperaturu", rekao je Miodrag Mirković, arhtekta "Infinitija".

Unutar zgrade biće spa centar i bazen, koji stanari mogu besplatno da koriste, ali i autolift, koji omogućava stanarima da autom dođu direktno do stana.

Bankari zbog krize nerado pristaju na projektno finansiranje, ali su procenili da na ovom skupom projektu ne mogu da propadnu.

"Neki naši klijenti su zainteresovani za kupovinu stana. Razmišljamo i mi u banci o kupovini stana. Cena stana jeste visoka, ali to vam je kao i sa mobilnim telefonom, u početku je bio nedostupan za mnoge, ali sada ga ima svaka osoba. Nadamo se da će tako biti i sa ovakvim stanovima, rekao je Antonis Hadžistantiv, član "IO EFG"

Za sada prodat samo jedan stan u toj zgradi.  Kao zanimljivost, navodi se da u bogatijim zemljama kupci superluksuznih stanova obično ne kriju identitet. Pitanje je da li će u Srbiji važiti isto pravilo.

1
komentari broj komentara 18 | cwpošalji komentar
(ponedeljak, 08. feb 2010, 11:32)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

glupost

Tačno je da se svet takmiči u izgradnji energetski efikasne kuće.Mi u srbiji danas u većini stanova trošimo 200 kw/m2 godišnje, s standard u EU je pet puta niži.Nema podatka koliko ova naša pametna zgrada troši energije ako se i terasa greje. Sva opisana automatika ne košta ni 2000 E, ali komfor i drugi sadržaji moguće da učestvuju u ceni do 9000 E. Danas treba da pokažemo kako se pravi EE zgrada, ali bez stiropora i sl materijala koji imaju vek trajanja 15 god. Sva prikazana automatika u stanu, danas nikoga ne može da impresionira, a primeri EE gradnje , da. Pozdrav Mika

odgovori na komentar:
200м

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 12:54)
дрнеле [neregistrovani]
opošalji odgovor

200м

Слажем се са Миком, али овде није наведено да објекат поседује бушотину дубине 200м из које се добија вода температуре 21 степен, која служи зими за грејање, а лети за хлађење (у систему подног и зидног грејања). Отуд и та микроклима на тераси од 21 степен, значи не греје се и не троши се на то енергија већ се користи оно што је фактички џаба...поздрав

odgovori na komentar:
Busotina od 200m

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 13:01)
Igor Gavran [neregistrovani]
opošalji odgovor

Pametna zgrada

Pitacu ih ja kad im se pokvari "centralizovani kompjuter" u podrumu...

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 13:27)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

NN

sjajni stanovi....a uvek ce biti onih koji ce naci i stalno se pozivati na neke ``mane``....ps ne bi ste pricali tako da mozete da ih priustite....

odgovori na komentar:
ja
Realno
Bahanalisanje

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 14:44)
Miki [neregistrovani]
opošalji odgovor

Bahanalisanje

Koliko para, toliko muzike. Mada i da mogu da priustim 500 000 evra za dom, zar nije banalno ziveti u stanu... Sa 300 000 mozete napraviti kucu boli glava!

odgovori na komentar:
JA

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 14:47)
Aleksandar D. Tomic [neregistrovani]
opošalji odgovor

Realno

Da imam dovoljno novca da kupim stan u ovoj zgradi - nikada to ne bih uradio. Ziveo sam u ulici ispod te zgrade 30 godina, kraj je bio tih i miran iako je u samom centru grada, ali od kada su se u Dziber dzadi namnozili kafici i slicne gluposti tu jednostavno nije moguce normalno ziveti. Ako se covek navikne na trole koje dizu buku kao krdo slonova i uspe da zaspi u 12 kada i poslednja prodje u garazu, tu su novi narastaji u besnim kolima sa sabanskom muzikom i sirenama koje besomucno koriste tokom cele noci. Zgrada navedena u ovom tekstu ima pogled na zgradu preko ulice, a sa zadnje strane na dvoriste medju oronulim zgradama. Za taj novac covek sebi moze da prusti savrsen apartman ili ogromnu kucu u nekom mirnijem i zelenijem delu grada, sa pogledom na reku ili nesto slicno...

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 14:48)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Busotina od 200m

Sumnjam da je moguce u centru koji lezi dosta visoko, dobiti dozvolu za takvu busotinu a tek treba da se prave tuneli za metro i ostale instalacije.

odgovori na komentar:
Geosonde i pasivne energetski efikasne kuće

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 14:50)
djole [neregistrovani]
opošalji odgovor

BRAVO

Pa ovo je fenomenalna zgrada. Ovo nikada nisam video kod nas. Ostali ce morati da se debelo potrude da naprave ovako nesto!!!

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 15:07)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

JA

SLAZEM SE!

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 15:32)
arhitekta [neregistrovani]
opošalji odgovor

mnogo!!!

7.000 evra po metru kvadratnom je mnogo.
Posto se bavim tim poslom, mislim da sa svim tim tkz.luksuznim stvarima cena izvodjenja ovog objekta ne bi trebalo da predje 2.000e. Eto zarada ~300%.

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 15:42)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Možda je greška

Da nije to neka greška,da nisu to čuveni "jeftini" stanovi koje je Mrka obećao za vojna lica bezkućnike...???
Oj Srbijo majko i maćeho......!?!?

Sve mi se čini da smo se "previše Bogu zamerili" ???

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 15:44)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

pametni stanovi za stednju

Kakva reklama za veliki trosak od 7000e po m2. Pa smisao napretka tehnologije i tehnickih resenja je da se snize troskovi proiyvodnje i proizvoda kao u Kini ,a ne da budu skupi kao na zapadu. kakav je to energetski efikasan objekat kad se u njegovu proivodnju potrosi toliko energije i para.Koliko ce kostati troskovi eksploatacije narednih 20 god, kad ce sem betonske konstrukcije sve zastareti i traziti nova inesticiona odrzavanja

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 16:32)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

ja

zivim u stanu,gdje je kvadrat skuplji od 7000€...

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 17:15)
Драган Ромчевић, Штокхолм [neregistrovani]
opošalji odgovor

Штедња енергије - приоритет

Пројекте овакве врсте, ма колико имали ограничен број потенцијалних купаца, дефинитивно треба искористити за иницирање јавне расправе о квалитету и енергетској ефикасности нових објеката који се граде, не само у Београду већ у целој Србији.
У процесу припремања неопходних папира за добијање дозволе за изградњу, од грађевинских предузимача обавезно треба захтевати и прорачун о потрошњи енергије по квадратном метру корисне површине, без обзира да ли се ради о становима или пословном простору! Стварна потрошња би се пратила у прве две године и након тог периода би се извршило упоређење.
То би био прави сигнал а и начин да се створи јача конкуренција на том тржишту, под условом да постоје институције (независне) које би на себе преузеле улогу контролора и у случају непоштовања закона (ово би морало регулисати законом као у свим земљама ЕУ) слати пријаве надлежним органима.
Исукства других земаља, које су далеко одмакле у овој области, треба искористити и добре примере уштеде енергије применити првенствено у новоградњи а има и доста примера како се, са не тако великим улагањем, може уштедети и до 30 % енергије која се данас троши.

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 21:04)
Aleksandar [neregistrovani]
opošalji odgovor

Geosonde i pasivne energetski efikasne kuće

Naravno da je moguce, cak se ispred Inzenjerske komore Vojvodine, odakle sam i ministarstva za energetiku vodi kampanja da se omasovi primena tzv. geosondi. Njihova primena je masovna u Evropi, neki u Evropi pomocu njih greju i perone na zeleznickim stanicama, travnjake...
Princip rada je jednostavan: zemlja na odredjenoj dubini ima konstantnu temperaturu, kako zimi, tako i leti. U dubinu se spuštaju cevi u koje se ubacuje hladna voda, a vraca se nekoliko stepeni toplija. Nije tacno da je temperatura povratne vode 21 stepen - mnogo je manja, ali se ona posle vodi na toplotne pumpe (uredjaje po principu slične klima uređajima ili frižiderima) koji troše samo trećinu ukupne energije.
Pomoću ovog sistema štedi se 2/3 energije za grejanje i glađenje. Ako se koriste još i solarni kolektori za grejanje vode za domaćinstva i pretvaranje solarne u električnu energiju moguće je ostvariti i tzv. pasivne kuće ili zgrade, koji ne troše ni energiju za grejanje, ni kilovat struje, čak i u Austriji i Nemačkoj, a kamoli ne kod nas, koji imamo topliju klimu.
Investicija za uvođenje ovakvog sistema jeste velika, ali se isplati za 7-12 god. u proseku, a nakon toga grejete se skoro besplatno i ne plaćate el. energiju...
Lepo zvuči, zar ne? A nije bajka!

odgovori na komentar:
"Pametni" stanovi za stednju

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 23:14)
Basel [neregistrovani]
opošalji odgovor

"Pametni" stanovi za stednju

Ne spominjite GEOSONDU, kada Svajcarci u Baselu nisu uspeli u tome, naprotiv,prekinuli su projekat vredan stotine miliona svajcarski franaka jer su prilikom busenja izazivali na desetine zemljotresa, a samim tim i ogromne stete na kucama i zgradama.Licno sam doziveo na desetine takvih zemljotresa i verujte da smo ziveli u velikom strahu.

1
(ponedeljak, 08. feb 2010, 23:47)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Štedi energiju ali guta pare

O kakvoj mi "štednji" ovde pričamo? Izračunajte koliko košta stan sa klasičnim grejanjem i izolacijom i uporedite to sa cenom ovog stana. Videćete da je potrebno barem jedno 30 godina da se ovaj stan zaista isplati... A i da ne govorimo da su ovo nove tehnologije, a problem sa takvim tehnologijama je da nisu poznati sve negativne strane... kao onaj primer sa mogućom izgradnjom metroa - ili ne daj bože da bude zemljotresa ili sličnih stvari. A obzirom na "dugovečnost" odnosno nekvalitet današnjih "modernih tehnologija" ne verujem da će ovi "sistemi" uopšte i moći da dožive neku duboku starost bez skupog održavanja, zamena i ostalih "dodatnih troškova" koje će njihovi prodavci izvući iz rukava za nekoliko godina. Skupa šala je ovo. Možda neko ko je taj novac zaradio lako - drogom ili nekimi drugim kriminalom neće mnogo razmišljati pre nego što ga kupi. Oni koji su svoj novac zaradili svojom krvlju i znojem ne verujem da će biti tako naivni da ulete u ovu "visoko tehnološku" avanturu.

1
(utorak, 09. feb 2010, 15:22)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Lepa vest

Superluksuzni stanovi su u svetu normalna stvar, a kod nas je i 2000/m2 mnogo, sto je stvarno jadno. A inace, drago mi je da je ovakva zgrada konacno sagradjena i u Beogradu. Kupci ce, pretpostavljam, biti stranci, jer ovde retko ko moze i hoce da izdvoji toliko za kvadrat.

1
1