Radnici FAP-a opet u štrajku

Zaposleni u "Fabrici automobila Priboj" od danas su opet u generalnom štrajku jer Vlada Srbije nije ispunila obećanje i imenovala novog generalnog direktora, rekao je agenciji Beta predsednik štrajkačkog odbora Miroslav Mršević.

"Po dogovoru sa ministrom privrede Željkom Sertićem trebalo je da u četvrtak, 10. marta, Vlada imenuje novog generalnog direktora, ali to se još nije desilo i zato smo odmrzli štrajk", kazao je Miroslav Mršević.

Prema njegovim rečima, iz Vlade je stiglo objašnjenje da je nekoliko kandidata Vlade za to mesto odbilo ponudu i da se traži najbolje rešenje.

"Od nas se traži strpljenje, ali mi nemamo vremena da čekamo, u pitanju je rešavanje sudbine fabrike i 650 ljudi koji u njoj rade. Važno nam je da Vlada postavi novog generalnog direktora jer bi to bio znak da fabrika neće biti ugašena posle 31. maja, kada prestaje zaštita od poverilaca", kazao je Mršević.

Štrajk radika FAP-a počeo je 23. februara, ali je zamrznut 3. marta, posle dogovora sa predstavnicima Vlade o rokovima isplate zaostalih zarada i imenovanju nove uprave.

Od tada su isplaćene dve od devet zaostalih zarada.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 14. mar 2016, 16:21)
anonymous [neregistrovani]

odigrali

radnicima Fap-a se vise niko nece baviti! Nisu bas neko brojno biracko telo,slabo naseljen kraj, siromasan. Pred izbore, svaka vlast, resava probleme i problemcice koji se odmah vide, tj. tamo gde ima mnogo biraca, a takvih problemcica ima bezbroj. Dakle, treba zadovoljiti brojno biracko telo!
Pribojcima bi bilo bolje da se posvete poljoprivredi. Sa industrijom kamiona je gotovo!

(ponedeljak, 14. mar 2016, 16:18)
anonymous [neregistrovani]

@ Milan

A ja bi voleo da mi objasnite za koga bi ta mala i srednja preduzeca radila i gde bi plasirala proizvode? Jedino ako pekare, mesare... ne smatrate pod tim preduzecima. Navodite primer TAM-a, a sto ne proucite primer TATRE, MZT-a, KAMAZ-a, MAGIRUS-a... sve ove fabrike pre 25 godina su bila iza FAP-a. Nisu pretvorene u mala preduzeca. Ako od giganta pravite mala preduzeca, zapitajte se da li je to normalno. Po vama je bolje uloziti ogroman novac, trud... i stvoriti gomilu necega sto ce mozda funkcionisati. Pa zar nije bolje uloziti novac u FAP, kupiti licencu za proizvodnju kabine, koju bi montirali na postojecu sasiju, projektovati vazdusno oslanjanje i dobiti relativno jeftiniji proizvod, savremenog dizajna. Uz to najvaznije je sto uposljavamo visokoobrazovane ljude. Tek onda na red dolaze mala preduzeca koja bi proizvodila delove za FAP.
U vasem malom preduzecu gde biste zaposlili inzenjera? Odnosno po vasem masinski inzenjer je osudjen da sa diplomom ide iz Srbije. Vase razmisljanje je isto ono razmisljanje koje je vodilo ovu drzavu predhodnih 16 godina. Zato smo ostali bez fabrika traktora, kamiona, gradjevinskih masina, hidraulike... ali zato imamo proizvodnju metlica brisaca, gumenih creva, celicnih uzadi, plasticnih delova... Od industrije gotovih visoko-sofisticiranih proizvoda spali smo na fabrike poluproizvoda.

(ponedeljak, 14. mar 2016, 16:02)
anonymous [neregistrovani]

RE Milan

Po vasem resenju Srbija ostaje bez proizvodjaca kamiona. Problem je sto ni vi, a ni vecina ljudi nije upoznata sa poslovnim mogucnostima FAP-a. Sto ne pogledate primer RABE?
FAP osim motora, za sve delove ima sopstvenu proizvodnju. Menjac, zglobni prenosnici, noseca struktura, naplatci... sve se proizvodi u FAP-u. Veliki deo nadgradnji proizvodi FAP Prijepolje (mikseri, raonici, rinfuz...).
To sto cete vi dovesti neke male firme da liju plastiku i savijaju creva, je samo guranje problema pod tepih. Gde cete da zaposlite masinskog inzenjera? Da li neko sa diplomom fakulteta treba da radi posao tehnicara ili NK radnika? A ako to ne radi ostaje gladan. Mala i srednja preduzeca treba da budu "sateliti" koji gravitiraju prema velikom sistemu, kakav bi trebao da bude FAP. Ako nemate veliki sistem, mala preduzeca brze nestanu nego sto su stvorena.

(ponedeljak, 14. mar 2016, 14:57)
Milan [neregistrovani]

Nada ipak postoji

Rešenje za FAP? Kako je Slovenija rešila TAM? Evo citata iz Wikipedije: "Na području nekadašnje Tvornice automobila i motora (TAM) danas se nalazi Poslovna zona TAM sa preko stotinu tvrtki." Trećina FAP-a je već Slobodna zona Priboj, spremna za prijem novih investitora. Prvi, španska Refisa je već tu. Zona radi tek od oktobra, Priboj je daleko i povezan je slabom infrastrukturom sa ostatkom države, ali to je početak koji obećava. Želja države da pokrene Vojno - tehnički zavod u ostatku FAP-a je takođe dobro rešenje. Ostatak pretvoriti u industrijsku zonu FAP i pokušati sa pokretanjem manjih firmi. Naravno, jedan deo radnika ima šansu i da ide na socijani program, uzme otpremnine i pokuša sa poslom u nekom drugom privrednom subjektu ili da pokuša sa samozapošljavanjem. FAP-ov kamion je tehnološki zastareo proizvod, skup za proizvodnju i nikako ne može biti konkurentan bilo na domaćem, bilo na svetskom tržištu. Postoji još nada za Priboj i FAP, prvi koraci su napravljeni, samo što treba preživeti do ubiranja prvih socijalno - ekonomskih plodova i novih radnih mesta. Da se krenulo sa ovom pričom kao u Sloveniji, 2004. godine, Priboj danas ne bi bio problem, već primer dobre prakse. Rekao bih da ni sada nije kasno. Štrajk nije rešenje - rešenje su pregovori i zajednički napor radnika, novog posovodstva i Vlade da konačno izađemo iz vrzinog kruga zvanog FAP. Siguran sam da se uz dobru volju i strpljenje rešenje za Priboj i FAP može pronaći.