"Nova medijska strategija više će se baviti medijima u digitalnom dobu"

Državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Saša Mirković najavio je da će se nova medijska strategija, čija izrada je u toku u koja će biti doneta 2016. godine, više baviti medijima u digitalnom dobu.

Saša Mirković je, govoreći na skupu "Mediji u Srbiji u digitalnom dobu", objasnio da zakonodavni okvir često ne može da prati tehnološke promene, do kojih je došlo naročito nakon juna 2015. godine, kada je digitalizovan televizijski signal.

Prema njegovim rečima, još nisu iskorišćene sve mogućnosti digitalizacije signala, a to će se najbolje videti kada dođe do konvergencije medija na savremene platforme u ovoj i narednoj godini.

Mirković je istakao da se izrada nove strategije poklapa sa početkom otvaranja pregovora sa EU, kao i da će otvaranje poglavlja 10, koje se odnosi na medije i informaciono društvo, otvoriti put za još bolju primenu strategije i donošenje novih zakona.

"Dosadašnja zakonska rešenja su neka vrsta hvatanja koraka sa onim što smo propustili, jer 11 godina nije bilo novih zakona iz oblasti medija, a sada treba da usavršimo ono što je doneto 2014. godine", zaklučio je Mirković.

Šefica odeljenja za medije OEBS-a u Srbiji Gordana Janković rekla je da je zahvaljujući novim tehnologijama svet izmenjen do neprepoznatljivosti.

Istakla je i da zahtev za digitalno opismenjavanje mora da bude prioritet, ukoliko želimo da koristimo prednosti nove komunikacije.

Na skupu je predstavljena knjiga Ričarda Ruka "Evropski mediji u digitalnom dobu" u kojoj se autor bavio uticajem digitalizacije na sve segmente života, pa i na medije.

U svom delu, Ruk je dao detaljnu analizu masovnih i digitalnih medija, interneta i nove medijske politike uzimajući u obzir zakonodavne, komercijalne, političke i tehnološke aspekte problema.

Organizator skupa - izdavačka kuća "Klio" najavila je za početak aprila novi skup o medijskoj pismenosti.

broj komentara 0 pošalji komentar