OEBS: Digitalno opismenjavanje treba da bude prioritet države

Šefica Odeljenja za medije Misije OEBS u Srbiji Gordana Janković kaže da je digitalno opismenjavanje stanovništva mora da bude prioritet, kako institucijama države, tako i institucijama civilnog društva. Iz Ministarstva kulture i informisanja najavljuju da će nova medijska strategija biti doneta tokom ove godine.

"Misija OEBS-a ostaje spremna da pomogne i medijima i inicijativama u medijskom i digitalnom obrazovanju kako države, tako i civilnog društva da bi se našli što bolji odgovori u svetu koji donosi nove tehnologije", rekla je Jankvićeva na otvaranju skupa "Mediji u Srbiji u digitalnom dobu".

Istakla je da novinarske redakcije izgledaju sasvim drugačije, da informacije stižu za samo nekoliko minuta zakašnjenja u odnosu na događaje, a građani obavljaju direktne prenose i sami aktivno učestvuju u procesu informisanja.

Napomenula je da je svet izmenjen do neprepoznatljivosti pod utiskom tehnologija dodajući da se često kaže da većina nas u svojim mobilnim telefonima i tabletima ima napredniju tehnologiju sada nego prvi ljudi na Mesecu.

Svaki dan se krećemo i radimo u okruženju koje je potpuno drugačije od onog pre samo dvadesetak godina, ističe Janković, kao i da tehnologija ima sve veći uticaj na društveni razvoj, obrazovanje i ekonomiju i u Srbiji.

Jankovićeva je podsetila da je televizija uspešno i u roku digitalizovana prošle godine, a da da će u ovoj godini Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija raditi na unapređivanju infrastrukture u obrazovnim osnovno-školskim institucijama.

Prema njenim rečima, onlajn bankarstvo je sve prisutnije, razvija se onlajn biznis, e-uprava, trgovina...

"Da bi se koristile prednosti novog načina komunikacije, ali da bi se građani pravovremeno zaštitili od mogućih onlajn zloupotreba, zahtev za digitalno opismenjavanje stanovnika mora da bude prioritet kako institucijama države, tako i institucijama civilnog društva", rekla je Jankovićeva.

Nova medijska strategija više o medijima u digitalnom dobu

Državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Saša Mirković najavio je na skupu da će se nova medijska strategija, čija izrada je u toku u koja će biti doneta 2016. godine, više baviti medijima u digitalnom dobu.

Mirković je objasnio da zakonodavni okvir često ne može da prati tehnološke promene, do kojih je došlo naročito nakon juna 2015. godine, kada je digitalizovan televizijski signal.

Prema njegovim rečima, još nisu iskorišćene sve mogućnosti digitalizacije signala, a to će se najbolje videti kada dođe do konvergencije medija na savremene platforme u ovoj i narednoj godini.

Mirković je istakao da se izrada nove strategije poklapa sa početkom otvaranja pregovora sa EU, kao i da će otvaranje poglavlja 10, koje se odnosi na medije i informaciono društvo, otvoriti put za još bolju primenu strategije i donošenje novih zakona.

"Dosadašnja zakonska rešenja su neka vrsta hvatanja koraka sa onim što smo propustili, jer 11 godina nije bilo novih zakona iz oblasti medija, a sada treba da usavršimo ono što je doneto 2014. godine", zaključio je Mirković.

Na skupu je predstavljena knjiga Ričarda Ruka "Evropski mediji u digitalnom dobu" u kojoj se autor bavio uticajem digitalizacije na sve segmente života, pa i na medije.

U svom delu, Ruk je dao detaljnu analizu masovnih i digitalnih medija, interneta i nove medijske politike uzimajući u obzir zakonodavne, komercijalne, političke i tehnološke aspekte problema.

Organizator skupa - izdavačka kuća "Klio" najavila je za početak aprila novi skup o medijskoj pismenosti.

broj komentara 0 pošalji komentar