Beograd dobija vijugavi most od Save do Kalemegdana

Vijugavim mostom turisti i Beograđani uskoro će moći da stignu od Savskog pristaništa do Beogradske tvrđave. Taj objekat, čija gradnja treba da počinje u junu, biće prečica od šetališta na Savi do Kalemegdana.

Pešačku pasarelu sa neobičnom skulpturom, koju su pre osam godina osmislili vajar Mrđan Bajić i njegov britanski kolega Ričard Dikon, grad je odabrao prošlog leta kao rešenje koje "neće napasti tvrđavu i zakloniti njene lepote".

Saobraćajni institut (CIP) će u saradnji sa autorima i arhitektom Branislavom Mitrovićem uraditi tehničku dokumentaciju.

Projekat će imati dodatak u odnosu na prvobitnu Bajićevu i Dikonovu zamisao, a to je veza pasarele i parkinga kod Beton hale, koji nije postojao kada je nastalo njihovo rešenje.

"Direkcija za građevinsko zemljište, investitor pasarele za koju je potrebno oko milion evra, raspisaće tender za izvođača radova u maju. Ona će biti izgrađena do kraja 2016", kaže Milutin Folić za Politiku.

Time će se ostvariti višedecenijska želja da turisti koji rekom dođu u Beograd ne preskaču šine i probijaju se kroz saobraćajem opterećenu Karađorđevu ulicu i Bulevar vojvode Bojovića kako bi otkrili čari Beograda.

Osim 25,7 miliona evra, koliko je bilo potrebno za izgradnju Fudžimotovog izdanja, za stručnu javnost bilo je sporno to što bi ono zaklonilo pogled na tvrđavu.

Slučajno ili ne i sadašnja gradska vlast je prošle godine potegla istu brigu - da bi taj "invazivni projekat u drugi plan stavio Beogradsku tvrđavu", što joj ipak, kako prigovaraju arhitekte, nije smetalo kada je reč o "Beogradu na vodi".

U kuloarima gradske vlasti se navijalo da se u delo sprovede idejno rešenje Branislava Redžića, koji je sa Fudžimotom podelio prvu nagradu, ali i to je otpalo.

Izbor je, krajem maja prošle godine, na Desetoj beogradskoj nedelji arhitekture, pao na Bajića i Dikona, kojima je u arhitektonskom oblikovanju mosta pomogao i akademik Branislav Mitrović.

"Dva velika umetnika sada konačno prave skulpturu čija vrednost nije samo umetnička nego i upotrebna. Moja uloga u tom projektu je da kao arhitekta nađem dobru korelaciju između umetničkog i inženjerskog, kako bi Beograđani i svi njihovi gosti koji dolaze rekom imali direktnu vezu sa tvrđavom i Knez Mihailovom ulicom", ističe Mitrović.

broj komentara 3 pošalji komentar
(petak, 22. jan 2016, 07:56)
anonymous [neregistrovani]

А бицикли

Ма ајте молим вас ко се то данас вози бициклом,шта је уопште то.

(četvrtak, 21. jan 2016, 16:23)
anonymous [neregistrovani]

Kod nas bicikl smeta saobracaju ?????!

Za bicikliste ce se raditi drugi most 2017 god!

(četvrtak, 21. jan 2016, 15:59)
anonymous [neregistrovani]

Pesaci

Jel i biciklisti? bilo bi lepo.