Putarina poskupljuje za 10 odsto

Ako se vozite auto-putem, od 1. februara plaćaćete više - putarina izvesno poskupljuje za 10 odsto. Odluka je opravdana, jer je potrebno još novca za obnovu puteva, a i cene u Srbiji su najniže u Evropi, objašnjavaju u "Putevima Srbije". S druge strane, povećanje putarine nije dovoljno da bi se putevi redovno održavali, smatraju stručnjaci.

Ko ima da plati gorivo i da se vozi putem bez rupa, imaće i za novu, skuplju putarinu - tako je najpre nove cene opravdao v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Vozači će plaćati 10 odsto više, a najskuplja će kao i do sada biti vožnja auto-putem od Beograda do Niša. Tako će 240 kilometara vožnje koštati od 730 do 800 dinara.

Cena putarine od Beograda od 340 do 370 dininara, od Siriga do Beograda 290 do 320, a od Đuprije 460 do 500 dinara.

"Putevi Srbije", kažu u preduzeću, već godinama traže od Vlade da odobri skuplju vožnju auto-putem. Tvrde da im novac koji je do sada izdvajan - 12 milijardi dinara za održavanje puteva - nije bio dovoljan.

"Kada 12 milijardi podelite na 15.000 kilometara, za održavanje ostane samo 800.000 dinara. A to je 800.000 za jedan kilometar za godinu dana. Prihod će nam, od povećanja za 10 odsto, biti milijardu i 800. To kad se podeli na 700 kilometara puteva, sve ide u auto-puteve, to je nekih 2.500.000 dinara po kilometru za celu godinu", objašnjava Zoran Drobnjak, v. d. direktora "Putevi Srbije".

Novac je ranije bio raspoređivan i na magistralne i regionalne puteve. Sada će se ulagati u auto-put, to jest tamo gde se i ubira. Iako ga u Srbiji uglavnom koriste stranci.

Na pitanje zašto se rekonstruiše auto-put, koji koristi manji broj vozača, a ne neki drugi pravci, Drobnjak odgovara da se svake godine povećava saobraćaj na autoputevima.

"Imali smo 2015. dva miliona vozila više nego 2014. godine", ističe Drobnjak.

Naknada za korišćenje srpskog auto-puta dvostruko je manja od one u Hrvatskoj, BiH ili Portugaliji, tvrde u "Putevima Srbije".

"Hrvati imaju duplo manju mrežu puteva, a duplo više ulažu sredstava od nas. Četiri puta više ulažu od nas u proseku", kaže Aleksandar Cvetanović, profesor Građevinskog fakulteta u penziji.

I zato, poskupljenje putarine za 10 odsto nije sporno, ali nije ni dovoljno da bi se auto-put redovno održavao, smatraju stručnjaci.

"Treba vratiti naknadu koju smo imali iz goriva, jedino se u Srbiji od cele Evrope, od goriva ništa direktno ne ulaže. Od maloprodajne cene goriva u Evropi se odvaja od 35 do 65 odsto, od maloprodajne cene. A kod nas, od akcize koja iznosi 51 dinar, mi smo odvajali najpre 10, a potom 20 odsto, što je beznačajno malo", objašnjava Cvetanović.

Odluku o poskupljenju putarine treba da odobri Vlada Srbije. Po novim cenama vozićemo se od 1. februara.

broj komentara 18 pošalji komentar
(ponedeljak, 18. jan 2016, 04:08)
anonymous [neregistrovani]

okreni zavrti

Pitacu te, kolika ti je plata u Madjarskoj, kakav ti je auto put u Madjarskoj? Ne mozes reci da nije skupo nama.. ovde je sve skupo i to svi znamo.
p.s. sta mislis koliko bi izaslo od Novog Sada do Beograda kad bi isao sporednim putem koji nije asfaltiran jos od tita, ne smem ni da pomislim recimo Sombor, Beograd ili nesto dalje..? Da ne kazem da auto put nece videti jednog centa od tih putarina toliko.

(ponedeljak, 18. jan 2016, 02:46)
u prolazu [neregistrovani]

Путарина поскупљује за 10 одсто

U Srbiji preskupa putarina
Cesto idem iz Beca do Nisa i u Madjarskoj najjeftinije to iz licnog iskustva
od granice sa Austrijom do granice sa Srbijom kroz Madjarsku cc. 400 km na 2 glavna autoputa
M1 i M5 cena na 10 dana 2 975 Ft sto je ispod 10eura i mozes se voziti neograniceno puta
na svim autoputevima u Madjarskoj 10 dana sto je sasvim dovoljno za jedan kraci odmor,
a ako je potrebno na 1 mesec uzeti vinjetu ni to nije skupo 4 780 Ft ni 16 eura i vozi se neograniceno puta,
a u pitanju je put recimo 1 pravac tamo vamo 400+400 km sto je ukupno 800km,
tako da je prema ovome u Srbiji preskupo za 1 dan pravac Subotica do Nisa 430 km, pa jos nazad !!!
Prvo recite "Hop" pa "skocite". U Hrvatskoj pak preterano skupo i to je jedini razlog sto ne idem kroz HR.

(ponedeljak, 18. jan 2016, 01:51)
anonymous [neregistrovani]

"nije da je bas u HU jeftinije"

Pa ne slazem se sa vasom konstatacijom. U HU sa vasom vinjetom od 7 dana mozetre da vozite i da predjete par hiljada km. i da vas uvek kosta samo tih 12€. Ako iz Nisa idete za Bg. da zavrsite neki posao i vracate se popodne ili uvece, samo to vas kosta vec preko 12€. 

(ponedeljak, 18. jan 2016, 00:21)
Zika [neregistrovani]

Putarina

Ovakav vid naplate kao sto je u Srbiji nagori je ubedljivo za korisnike. Putarina je na taj nacin vise desetina puta skuplja u odnosu na konkretno Austriju. Ovde godisnja markica kosta 76 € i dostupni su vam svi auto putevi 24 casa dnevno i cele godine. Ako to podelite sa 365 dana dobicete cenu od 20€ centi po danu sto je smesno za ovaj standard. Uzgred receno ovde postoji bar 10.000 km auto puta u odlicnom stanju.

(ponedeljak, 18. jan 2016, 00:09)
anonymous [neregistrovani]

Svuda skuplje???

Ako izuzmemo Mađare i BiH koja ima par desetina kilometara auto puta, svud je jeftinije. Kroz celu Hrvacku od Srbije do Slovenije je oko 330 km košta 56€ za 4 kategoriju ali!!!!!! Na ENC ima popust 28%. U Sloveniji je takođe za 4 kategoriju skupa ali na ABC tablicu za E5 ima 45% popust i za uplatu na novac još dodatne popuste. Kroz Bugarsku do nove godine skoro džaba 10€ dnevno za 4 kat.! Makedonci su toliko jeftini da i naplatu mogu da ukinu!!!

(nedelja, 17. jan 2016, 23:53)
moris [neregistrovani]

cene

kaze cene za putarinu su najnize u evropi a ne kaze kakve su plate, sta ces ima se moze se

(nedelja, 17. jan 2016, 23:50)
anonymous [neregistrovani]

bezobrazluk

da su putevi (autoput) u boljem stanju, poskupljenje ne bi bio problem.. nego mi placamo (i to veoma skupo) voznju po veoma losim putevima!!

(nedelja, 17. jan 2016, 23:48)
milos [neregistrovani]

vinjete

sistem naplate putarine po pređenom kilometru se vrši u Italiji, Francuskoj, Grčkoj, Poljskoj, Hrvatskoj itd... putarina se ne naplaćuje u Nemačkoj i Holandiji dok se u centralno evropskim državama ona naplaćuje putem vinjete (sa izuzetkom za kamione u pojedinim zemljama). Naplata putarine putem vinjete tranzitnim putnicima stvara samo privid jeftine putarine u suštini se svodi na isto a kod malih zemalja vinjete su i skupje. Za domaće vozače treba uvesti ili vinjete ili godišnje pretplatne karte kako bi se stimulisalo korišćenje autoputeva i to učinilo dostupnijim vozuačima, ostaviti i naplatu po pređenom kilometru za one kojima ta varijanta više odgovara. Jednostavno miks načina naplate putarine, bolja infrastruktura naplate putarine bi smanjila gužve i putarinu učinila dostupnijom a autoputeve punije saobraćajem

(nedelja, 17. jan 2016, 23:46)
Dejan [neregistrovani]

Bugarska 36 evra godinu dana

Bugarska 36 evra vozis godinu dana po sve boljim putevima.

(nedelja, 17. jan 2016, 22:31)
Gevara CE [neregistrovani]

Nije bas da je u Madjarskoj jeftinije

U HU od Budimpesta do Horgosa ima oko 170 km i moras da kupis minimalno za 7 dana sto je oko 12 evra. Beograd - NIs je 240km i kosta oko 6-7 evra. Vinjeta ne odgovara strancima, a u Srbiji dosta stranaca prolaze, sto i Srbija treba da iskoristi, pa i da udvostruci ako treba putarine. A mi bi mogli i sporednim putevima ako to donosi profit drzave. U Madjarsku isto se placa i obilaznica oko Budimpeste. Tamo zivim i samo da izadjem na autoput do neki market nekih 5 km moram da imam vinjetu. Kad putujem ondah vadim vinjetu za 30 dana da bi vazila i za povratak i to me kosta oko 20 evra, a sve za 340 km autoput. Okreni zavrti nije skupo u SRB.