Drobnjak: Putarina u Srbiji najniža po pređenom kilometru

Vršilac dužnosti direktora preduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak rekao je, povodom najavljenog poskupljenja, da se cena putarine u Srbiji nije menjala od 2008. godine a da su u isto vreme rasle cene materijala, energenata i opreme za održavanje auto-puteva i ostalih saobraćajnica.

Zoran Drobnjak je u pisanoj izjavi istakao da će povećanje cene putarine tom preduzeću doneti 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva i dodao da će novac prikupljen od putarine biti korišćen isključivo za auto-puteve u Srbiji.

Putarina u Srbiji poskupeće 1. februara za deset odsto.

Put od Beograda do Niša, umesto 730 dinara, naplaćivaće se 800 dinara, za put od Beograda do Šida vozači će morati da izdvoje 370, umesto 340 dinara, dok će od Beograda do Subotice putarina koštati 320 umesto 290 dinara.

Drobnjak je naveo da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

Ukazao je da je za putarinu od Beograda do Niša, za pređenih 240 kilometara, potrebno izdvojiti 6,5 evra, dok prelazak puta od Batrovaca do Zagreba, dužine oko 300 kilometara, košta 16,5 evra.

Prema njegovim rečima putarina je u Srbiji sa 0,03 evra po kilometru duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde iznosi 0,06 evra.

U Turskoj košta 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.

"Iako su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete od toga se odustalo, jer se ovaj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove auto-puta i one koji su u tranzitu", naveo je Drobnjak.

Drobnjak je dodao da se sistem naplate putarine po pređenom kilometru, koji se primenjuje u Srbiji, po smernicama EU tretira kao pravedan sistem naplate putarine.

"Vinjete nisu opravdale prvobitne planove i očekivanja kod zemalja koje su ih uvele. Pokazao se gubitak u prihodu u odnosu na zatvoren sistem naplate putarine", rekao je Drobnjak.

broj komentara 15 pošalji komentar
(nedelja, 17. jan 2016, 22:47)
Боље да ћутими [neregistrovani]

....

Поштовани Госп. Дробњак,
питам Вас следеће: Уколико из Суботице сваког радног дана крену два комбија да разносе млеко, један комби иде до Будимпеште и Дебрецина рецимо, а други иде до Ниша и Лесковца, питање је колико та фирма треба да обезбеди и плати за путарине за наведена визила.
Сигурно да знате одговор много боље од мене, али га нећете рећи, зато да ја кажем.
За комби који иде до Будимпреште и даље било где по Мађарској треба за путарину за годину дан око 130 Еура или још мање ако плаћа само локалне 2 до три вињете.
Заједан комби које иде до југа Србије треба око 20.000 еура за годину дана, а било је и око 25.000 еура.
А Ви кажете да су вињете неправедне!!
Мађари дакле са тих сто еура по возилу направише стотине нових километара аутопутева.
А ми! Годинама предузећа, а наравно и грађани плаћају десетине хиљада еура, наравно ако раде свакодневно, а сви то желимо - да се ради, а не да се седи - и шта смо добили, вожњу по кукурузиштима. Швеђани су у праву треба укинути папирни новац, само електронско плаћање. 

(nedelja, 17. jan 2016, 22:32)
anonymous [neregistrovani]

...

najskuplji autoput imamo u svetu!!!!! 800din u jednom pravcu jel je to malo? To nema nigde u svetu.... U Austriji vinjeta 85€ Za godinu dana 

(nedelja, 17. jan 2016, 13:56)
Moravac EU [neregistrovani]

Sta bre vinjete u Nemackoj...Odgovor

Onda se izvinjavam na pogresnoj inforamciji,za vinjetu korz Nemacku. Znaci vinjete jos nisu uvedene za Nemacku,a pricalo se da od 1 jan 2016 da ce biti vinjeta. Uostalom vinjete treba kroz Srbiju.

(nedelja, 17. jan 2016, 13:07)
anonymous [neregistrovani]

Sta bre vinjete u Nemackoj

Nema vinjeta u Nemackoj! Prevozio sam stvari kombijem i nije mi trebala,zato jer ih jos nisu uveli. Ostali podaci su tacni.

(nedelja, 17. jan 2016, 12:59)
Мишо [neregistrovani]

Наплата Путарине

Наравно да није добро поскупљење путарине јер ако се новци ненаменски троше не постоји цифра која је довољна.Прављење паралеле са ценом путарине у неким земљама није добра зато што највећи број њих има далеко већи стандард,традицију вожње аутопутевима као и контролу наплате путарине а паралела са Босном посебно Херцеговином је неразумљива због непостојања ауто путева осим мало пред Сарајевом неких пар км.Вињета је најбоља варијанта нема задржавања,гужви а ко локално стално циркулише може купити недељну,месечну,годишњу.....У Мађарској је сателитско праћење наплате путарине......Поздрав........м.

(nedelja, 17. jan 2016, 12:12)
anonymous [neregistrovani]

Povecati putarinu i struju i sve, jesu to reforme?

Samo za strance za srbe ne jel ako sve poskupi a plate i penzije ne jos ostanu smanjene onda to nije dobro prema narodu.

(nedelja, 17. jan 2016, 12:12)
Да сам главни ја! [neregistrovani]

Парадокс:

"Сиромашна" Аустрија одавно паре убира вињетама,а "богата" Србија тренира строгоћу километарским редовима на +40 у реду по један,да се зна неки ред!

(nedelja, 17. jan 2016, 12:02)
Moravac EU [neregistrovani]

Naplata Putarine

Je odavno zastareo sistem naplate u zemljama EU, odavno je u skoro svim zamljama EU su vinjete i nema guzve. vinjete ima u Madjaraskoj 13e, Austrija 9e. Slovenija 15e i Nemacka od 1 Janura 2016 6e, Dosta vise guzve na naplatnim rampama,daj uvediete vinjete da se kupe na granicnim prelazima i na pumpama,tako cete drzava Srbija dobiti jos vise prometa kroz svoju zemlju i vise zaraditi. Bilo bi krajnje vreme da se uvedu vinjete,ajde moze jos da sacekamo,zavrsite auto puteve Koridor 10 i popravite deonicu od Horgosa prema Beogradu, i zavrsite Koridor 11 i uvedite te vinjete napokon,zar uvek mi moramo da budemo izuzetak od ostalih.

(nedelja, 17. jan 2016, 11:39)
Стојко [neregistrovani]

Наплата путарине

Путарина по километражи је сасвим добра идеја међутим да би се избегле гужве на наплатним станицама треба увести стимулациони систем наплате. Стимулациони у смислу да се макну све наплатне кућице и станице и да се уведе тотална и изричита наплата преко електронских наплатних капија и е-тагова. Ко од возача не жели да има е-таг може да плати путарину у року од три дана на други начин (кредитном картицом преко телефона, или кредитном картицом преко интернета). Ко не плати путарину треба да сноси казну у виду путарине увећане за административне трошкове слања опомене на регистровану адресу власника аутомобила. Међународним возачима односно возачима кола са страним таблицама треба дати исте услове и казне с тиме да се направе договори са ЕУ земљама и осталим европским земљама о начину наплате за оне стране возаче који не плате путарину. Такође треба олакшати што се може више, начине за плаћање путарине. За возааче који немају е-таг а не користе често аутопутеве треба направити могућност плаћања унапред преко продаје е-пролаза на бензинским пумпама. Наравно такви е-пролази мора да коштају мало више него кад се користи е-таг да би се направила маржа за трговине које пружају посредничку услугу. Само тако се могу елиминисати гужве на наплатним станицама, па и по цену малог броја возача који ће да иѕбегну плаћање на крају.

(nedelja, 17. jan 2016, 11:02)
Бугарче [neregistrovani]

Ипак...

Ипак то поскуљење од мање од 10% није толико ужасавајуће као у Бугарској где је цена вињета отишла горе са више од 50%. А исто тако цена путарине није била мењана од 2008 г.