Mihajlovićeva: Putnici čekali u vozu jer je zatajio ljudski faktor

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je gostujući u Dnevniku RTS-a da su putnici na pruzi Beograd-Bar bili zarobljeni u vozu devet sati jer je zatajio ljudski faktor.

Zorana Mihajlović je istakla da građani treba da budu oprezni i ne kreću na put ako nisu spremni i nemaju odgovarajuću zimsku opremu. Čestitala je svima Badnji dan i poželela da 2016. bude bolja godina i da se živi bolje.

"Pohvalila sam putare jer su se trudili. Nikada nije jednostavno raditi kada je jak vetar. Saobraćaj je bio otežan, ali važno je da nije postojao deo puta koji nije bio prohodan", istakla je Mihajlovićeva.

Mihajlovićeva je rekla da su se situacije od prethodnih dana, kao što je saobraćajna nesreća u Blizini Valjeva u kojoj je 224 putnika u vozu bez grejanja provelo devet sati dogodila jer je zatajio ljudski faktor.

"Obavljeni su razgovori sa direktorima Železnice. Drago mi je da su se izvinili, jer postoji procedura da u takvim situacijama, u roku od sat vremena, alternativni autobusi budu spremni", kaže Mihajlovićeva.

Poručuje da su direktori Železnice, direktori 24 sata, da odgovaraju za svakog putnika na drumu od onog trenutka kada je ušao u vozilo do trenutka kada je izašao.

"Već su sprovedene neke mere. Raspisaćemo konkurs jer najbolji treba da vode sistem. Jedno je tehnika kojom se bave, a drugo ponašanje i upravljanje sistemom. Konkurs će biti raspisan, pa oni koji su najbolji, oni će to i raditi", dodaje Mihajlovićeva.

Kaže da se putnici nisu obraćali Ministarstvu povodom incidenata i dodaje da je Železnica znala šta je morala da uradi, a kako ističe, nije to uradila jer je zatajio ljudski faktor.

"Mi smo krenuli sa rekonstrukcijom barske pruge, treba da bude završena do kraja godine i da u proseku imamo 100 kilometara na sat barskom prugom. Imamo novca za to i naredne dve tri godine biće nadvožnjaka i podvožnjaka, ali to ne može odjednom da se ostvari", istakla je Mihajlovićeva.

Kaže da će se sve što se može zaista učiniti. Odgovorni, dodaje, moraju da znaju da su tu 24 sata za građane Srbije.

broj komentara 5 pošalji komentar
(sreda, 06. jan 2016, 18:51)
zmmaj [neregistrovani]

jasna procedura?!

Gospođa Zorana Mihajlović kaže da postoji jasna procedura u ovakvim situacijama, da li to znači smena rukovodećeg menadžera "Srbija voza" ?

(sreda, 06. jan 2016, 10:58)
anonymous [neregistrovani]

zatajili

A jel primaju platu da zataje ili da rade? Kako obavaljaju ostale duznosti kad na ovako nesto zataje?

(sreda, 06. jan 2016, 10:09)
Rade [neregistrovani]

Dokle

Dokle taj ljudski faktor. Od '45 do danas , stalno ljudski faktor i nikada i nikakve smene odgovornih. Nikakav pravilnik u ovakvmom slučaju nije ni potreban. Železnica je preuzela putnike, uzela novac i ima obavezu da obavi posao kako treba. Sve ostalo je licemerno odbijanje da se prizna krivica, neodgovornost i bahatost.

(sreda, 06. jan 2016, 09:54)
anonymous [neregistrovani]

Neke mere

..." neke mere ce biti preduzete.." znaci: nece nista biti preduzeto!

(sreda, 06. jan 2016, 09:16)
anonymous [neregistrovani]

Zeleznica i pravilnici

Na zeleznici je sve regulisano pravilnicima. To je potpuno uredjen sistem, ali bojim se da pravilnici nisu usaglaseni sa organizacionim promenama napravljenim u poslednje vreme.
Koliko mi je poznato (a citao sam te pravilnike) nijedan ne predvidja obezbedjenje alternativnog prevoza putnika u roku od sat vremena.