Tehnički neispravno oko 30 odsto vozila

Udruženje tehničkih pregleda Srbije traži hitnu intervenciju države kako bi se sprečile manipulacije prilikom registracije vozila. Sada, iako je to zakonski kažnjivo, veliki broj automobila dobija produženje registracije, a da auto nije ni bio na liniji tehničkog pregleda, gde bi se slikao i prošao test kočenja i izduvnih gasova.

Agencije samo uzmu saobraćajnu dozvolu i novac, i daju nalepnicu, pa je tako više od 30 odsto vozila u saobraćaju tehnički neispravno, ocenjuju stručnjaci.

Snimanje kamerom na tehničkim pregledima obavezno je u Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj i ostalim zemljama članicama EU. Svuda postoji zapis da se automobil pojavio na tehničkom pregledu osim kod nas, jer primena donetog pravilnika čeka novi zakon o bezbednosti saobraćaja, a do tada svako može da uz malo novca i vezu registruje i neispravan auto.

Pored toga, cena tehničkog pregleda nije jednistvena i svako je na drugi način naplaćuje, a najčešće uz prodaju polise o osiguranju.

Predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije Trifun Stojanović rekao je da se do sada dešavalo da vozilo ide od tehničkog pregleda do pregleda i tamo gde ima mogućnosti za manipulaciju i gde je polisa vezana za osiguranje najčešće biva i registrovano.

O emisji izduvnih gasova ne vodi niko rčuna jer se starija vozila i ne podvrgavaju ovim testovima. Često vlasnici vade katalizatore i prodaju ih za 50 evra kao sekundarne sirovine, a majstori kažu da će tako automobil bolje vući, imati više snage i manje trošiti.

Sve su to zablude, kažu stručnjaci koji upozoravaju da ćemo skidanjem katalizatora i nekontrolisanjem izduvnih gasova povećati procenat obolelih od raka pluća.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić rekao je da čestice koje se oslobađaju iz motora sagorevanjem dizela mnogo su opasnije za dobijanje raka pluća nego konstantno pušenje.

Prema podacima AMSS, svake godine na besplatnom, ali dobrovoljnom tehničkom pregledu u okviru nedelje bezbednosti otkrije se oko 25 odsto neispravnih vozila. Prema procenama stručnjaka, kada bi se strože primenjivao zakon, više od 30 odsto vozila bilo bi isključeno iz saobraćaja.

"Najjednostavnije rešenje je da se uvede fotografiasanje time bi se dokazalo da je baš to vozilo bilo na tehničkom pregledu", rekao je Goran Manojlović iz Tehničkog pregleda 10 plus.

Procena stručnjaka je da zbog nelegalnih aktivnosti na tehničkom pregledu država godišnje gubi oko milijardu dinara. Na pregled se sada ne plaća PDV jer se vodi kao besplatna usluga, a kontrolu niko nije sproveo već godinama.

broj komentara 6 pošalji komentar
(petak, 30. okt 2015, 13:23) - Петар [neregistrovani]

"Стручњаци" веле,

да када би се строже примењивао закон, више од 30 одсто возила било би искључено из саобраћаја. Питам те "стручњаке велике разорне моћи" како дођоше до милијарде коју, наводно, држава губи? Да ли само за ПДВ сви да дамо по 10 евра или то рачунају да Србија има више милиона становника?

(četvrtak, 29. okt 2015, 22:16) - Zoran [neregistrovani]

Realnost

Gde su ti profesori bili do 2013 godine,kad nije država mogla da proizvede kvalitetan euro dizel,a isti nije dozvolila da se uvozi.Tek pre dve godine posle remonta rafinerije imamo napokon kvalitetan dizel.Pa je onda bilo normalno da se zbog goriva zapuše katalizatori, stradaju dizne i pumpe i sl. A sad nam prodaju priču da katalizatore iz besa vadimo.

(četvrtak, 29. okt 2015, 17:58) - Из 5. у рикверц! [neregistrovani]

Ово ми је улепшало вече:

"...неисправно око 30 одсто возила!"-Ма,возила ђене-ђене,али возачи!

(četvrtak, 29. okt 2015, 14:23) - Дванаест година до пензије! [neregistrovani]

Четвртина од половине...

Ако се на бесплатном, али добровољном техничком прегледу у оквиру недеље безбедности открије око 25% неисправних, ко је проценио да је још 5% неисправних? Познато је да на те прегледе долазе управо они са старијим возилима да провере стање својих љубимаца, да би отклонили недостатке...

(četvrtak, 29. okt 2015, 14:10) - Неша [neregistrovani]

Увознички лоби ради !

Добро је познато да возима стара возила.Међутим ако велики VW софтверски фалсификује резултате загађење на својим возилима зашто баш сада инсистирају на провери издувних гасова.Овде су умешани прсти увозника нових аутомобила.Надавно да није иста емисија издувних гасова код возила произведених пре двадесет или десет година,али ни квалитет горива код нас није ни приближан квалитету у нормалним државама па је и нормално да емисија издувних гасова буде повишена.Зашто у овом случају не употребе аналогију са афлатоксином у млеку(двоструко већи проценат него у ЕУ).Срамота.

(četvrtak, 29. okt 2015, 13:51) - Војо-Превара [neregistrovani]

Намет на вилајет...

Паушалне су оцене о проценту неисправних возила и да због нелегалних активности на техничком прегледу држава наводно, годишње губи око милијарду динара! Дижу буку, а само би да униште конкуренцију и да само појединци остану и деру овај сиромашни народ! Кад растерају конкуренцију преглед ће наплаћивати као да раде атест! Само 5-6 хиљада!!!