Vršnjačko nasilje ne stvara škola

Čak 86 odsto dece odobrava vršnjačko nasilje, ali deca dolaze u školu sa stavovima o nasilju, već to vide u zajednici, kaže za RTS direktor kancelarije Unicefa u Beogradu Mišel Sen Lo. Zemlja je uspešna koliko ulaže u obrazovanje, poručuje Sen Lo.

Direktor Kancelarije Unicefa u Beogradu je, u intervjuu za RTS, rekao da je jedan od glavnih zadataka društva da za dobrobit sve dece iskoreni vršnjačko nasilje.

"Ja bih rekao da 86 odsto dece odobrava tu vrstu nasilja. To je veliki broj, ali škola ne stvara to nasilje. Deca dolaze u školu sa stavovima o nasilju. To su naučili u zajednici u kojoj žive, u svojim kućama, a obrazovni sistem pokušava da se bori protiv toga", kaže direktor kancelarije Unicefa u Beogradu.

Napominje da je neophodno da se stavovi o nasilju promene u celom društvu, i u porodici samoj, i dodaje da se stavovi o nasilju i o rodno zasnovanom nasilju formiraju od ranog uzrasta, a da je ponašanje dece samo manifestacija široko rasprostranjenog prihvatanja i visoke tolerancije na nasilje.

Na podsećanje da je veliki broj dece na ulici, Sen Lo kaže da je najpre neophodno da se zapitamo zašto ima toliko dece koja žive i rade na ulici i dodaje da oni nisu tu zato što to vole ili žele.

"Ta deca potiču iz porodica koje su socio-ekonomski devastirane i koje ne mogu same da se izbore sa izazovima i problemima. Ono što je neophodno jeste obezbediti sistem socijalnih usluga koje će raditi na prevenciji i osnaživanju tih porodica, i sprečiti odvajanje dece od porodice, kako deca ne bi bila lake mete trgovine ljudima i mafiji koja ih koristi", ukazuje Sen Lo.

Jedna od takvih usluga je porodični saradnik, koju je formirao Unicef sa svojim partnerima, napominje Sen Lo, i dodaje kako je cilj da pomogne porodici da ne padne više nego što jeste i da joj se pomogne da prevaziđe probleme i ostane jedinstvena.

Na pitanje kako vidi inkluzivni program koji se sprovodi u Srbiji, Sen Lo kaže da ne bi rekao da inkluzija nije uspela.

"Danas imamo sedam hiljada dece koja pohađaju redovne škole prema individualnom planu. To jeste napredak. Kako god, stvari se ne mogu promeniti preko noći. Godinama je bila praksa u obrazovnom sistemu da se deca ne uče da razmišljaju", podseća Sen Lo.

Napominje da je neophodno promeniti metodologiju učenja, ali i obučiti učitelje i nastavnike da rade sa decom koja zahtevaju posebne usluge.

"Uspešni smo samo ako se zaista obavežemo da investiramo u obrazovanje. A investiranje u obrazovanje je kapitalna investicija koja osigurava neophodne reforme, koje treba da obezbede kvalitet inkluzivnog obrazovanja, i da jednakost sve dece postane realnost", smatra prvi čovek Unicefa u Srbiji.

Zaključuje da bi nordijske zemlje mogle da budu primer dobrog obrazovnog sistema, ali da suštinski nema prave formule za uspeh kada je o obrazovanju reč.

broj komentara 3 pošalji komentar
(utorak, 31. mar 2015, 12:12) - anonymous [neregistrovani]

nauceno

Deca u porodici nauce da diskriminisu i lose gledaju na odredjene grupe vrsnjaka. Odrasli i samim svojim ponasanjem, ne mora se direktno reci, podsticu netrpeljivost!

(utorak, 31. mar 2015, 10:46) - anonymous [neregistrovani]

Sa.

osovina, kolijevka i rasadnik vrsnjackog nasilja je uvedena kroz novi skolski poredak, pored obaveznog obrazovnog sistema, njegov sastavni dio su novi pedagosko odgojno vaspitni parametri uspostavljeni po principu postivanja perverzno obrnutih vrijednosti a kojem se pedagozi i roditelji moraju prilagoditi
ni jedan normalan roditelj nece degradirati skolske autoritete, i to je ta perfidna karta na koju igraju "zastitnici" djecijih i ljudskih prava, sloboda i svih faktora koji drustvenu zajednicu cine bolesnom, ovisnom o poroku i zlu svake vrste, a sve pocinje sa prvim autoritetima jacim od roditeljskih.

(utorak, 31. mar 2015, 10:44) - učitelj [neregistrovani]

Moj komentar

Razmišlljam šta da napišem. Ako kažem da su deca bila bolja kad su bili pioniri, biće drvlje i kamenje protiv komunizma. Deca danas imaju pogrešne uzore, razbijače, lopove i prevarante. Deca vide da takvi bolje prolaze u životu i da bolje žive. Deca ništa ne rade drugo nego kopiraju stvarnost. A kakva je stvarnost u svetu, svaki dan vide. Kako promeniti odrasle koji samo ratuju i ruše? Ne znam kako, jer sve šta bih predložio bilo bio protiv 'demokratije' i demagogije.