Kad rakija odredi zanimanje

Za šljivovicu porodice Sredojević iz Ljiga zna ceo Ljig, ali i Beograd. Za rakiju koja se pravi po porodičnom receptu starom jedan vek, zahvaljujući najmlađem članu porodice, čulo se i u Americi, Kanadi, Australiji.

Nije retkost da stogodišnja porodična tradicija odredi životni poziv, ali jeste neobično da taj poziv bude veb dizajner.

"Inspirisali su me neki sajtovi za prodaju sira i kajmaka koji su 2005. godine bili na internetu i odlučio sam da pokušam da napravim sajt za prodaju očeve rakije. Sajt je te 2005. godine imao više od 15.000 jedinstvenih poseta iz celog sveta", objašnjava Vukosav Sredojević.

Iste godine, kao petanestogodišnjak, proglašen je za najmlađeg veb dizajnera u Srbiji i ističe da je imao veliku podršku roditelja.

"Ja sam ga podržao. Rakija je, hvala Bogu išla dobro, a da nije bilo voćnjaka ne bi bilo ni prvog kompjutera. I hvala Bogu, podržao me je voćnjak koji je svake godine rađao", kaže Radovan Sredojević.

Rađao je voćnjak, a rađao se i posao za najmlađeg Sredojevića. Osim sajta za prodaju očeve rakije, kao gimnazijalac izradio je i održavao sajt opštine Ljig i okolnih turističkih destinacija.

Kao student izradio je i održavao više od 40 internet stranica, između ostalih i stranicu biblioteke grada Beograda. Danas je deo veb tima Univerzitetske biblioteke "Svetozar Marković".

Internet klub u kome je Vukosav napravio prvi onlajn korak, u početku je pratio projekte koje je finansirala EU. Tako je talenat jednog petnaestogodišnjaka stigao do delegacije Unije u Srbiji, koja njegov rad prati i danas.

"Napravili su jednu interesantnu priču o meni koju su objavili na svom sajtu i od tada kreće ta neka euforija i moj razvoj i odluka da se bavim time u budućnosti", ističe Vukosav.

Vukosav Sredojević daje sve od sebe da u budućnosti ne bude usamljen na mreži. Zato, u okviru projekta "Znanje za sve" po celoj Srbiji besplatno obučava mlade kako da koriste internet.

broj komentara 0 pošalji komentar