Stoka na klik do kupca

Da se onlajn ne kupuju samo tehnika, kozmetika ili garderoba, pokazuje specijalizovani srpski sajt koji se bavi ozbiljnim biznisom - trgovinom domaćim životinjama. Sajt nudi stočarima u Srbiji mogućnost da lakše i brže dođu do kupaca u zemlji i inostranstvu.

Krava, ovca ili svinja na klik do kupaca. Sajt Farmia nudi onlajn prasiće za sve one koji ne bi na stočnu pijacu.

"Registrujete se na naš sajt, napravite profil vaše farme, napravite ponudu koja će se ovde naći na našoj platformi. Kupci će automatsko dobiti neku vrstu obaveštenja da su se neke životinje koje su specifične njihovim potrebama našle na našem sajtu", kaže Miloš Milić iz Farmia.

Za sada onlajn posluju veće farme i kupci kojima treba više od desetak grla stoke. U narednom preiodu, u fokusu će biti saradnja sa udruženjima i zadrugama.

Kao i za svaki proizvod, zainteresovani na internetu mogu da pronađu detaljan opis onoga što im treba. Sajt, međutim, nije puki oglašivač.

"Ljudi očekuju da nađu broj telefona kupaca na našem sajtu. Međutim, to se neće desiti, mi želimo da filtriramo loše kupce i prodavce", kaže Milić.

U zapadnim zemljama, kupovina životinja na internetu nije novina. Već godinama kupci tako biraju i direktno od proizvođača naručuju kozu ili zeca.

"Ovde se radi o nekoliko vrsta ušteda. Prva ušteda je u vremenu, zatim  ušteda u troškovima transporta, ušteda u riziku dovoženja stoke na lokalnu pijacu pa nemogućnost plasmana, a pre svega radi se o daleko boljem uvidu u raspoloživu ponudu i raspoložive kupce", kaže Miladin Ševarlić, specijalni savetnik sa agroprivredu.

Kupaca na internetu ima i u Srbiji. Skoro dve trećine internet korisnika informacije o različitim uslugama i robi tražilo je putem računara. U urbanim naseljima, gotovo 70 odsto ljudi ima internet priključak, a u ruralnim sredinama tek svaki drugi.

Dragan Varagić, savetnik za poslovnu primenu interneta kaže da u Srbiji postoji predrasuda da interenet u suštini samo koriste obrazovani ljudi s jedne strane.

"S druge strane da je internet i dalje u povoju iako je u suštini doživeo svoje punoletstvo i da od interneta nema još para sve tri su mitovi isto je ta priča vezana za poljoprivredu. Poljoprivreda je vrlo razvijena na interenetu u Srbiji u poslednjih tri godine", kaže Varagić.

A, da je potražnja velika, pokazuje i interesovanje kupaca iz susednih zemalja - oni u Srbiji žele da kupe i do 4.000 ovaca.

broj komentara 0 pošalji komentar