Beograd–Bar, krivo je more

Najjeftinija vozna karta od Beograda do Bara skuplja je od autobuske. Posle majskih poplava, pruga Beograd–Bar nije u funkciji, pa se ide zaobilaznim putem, koji je duži za 110 kilometara. Umesto 10, putuje se čak 17 sati.

Proteklog vikenda, u avanturu od Beograda do Bara upustila se i ekipa RTS-a. Dobra vest na početku putovanja jeste da je voz krenuo na vreme – u 18.05.

Iako znaju da se do mora putuje 16-17 sati, putnici se za voz opredeljuju zbog komfora. Jedan od putnika kaže da su prednosti to što mogu da se odmore, opruže noge. Priznaje, ipak, da ima automobil, pre bi njim krenuo put Bara.

I pored svih nedostataka, do vozne karte skoro je nemoguće doći. Potrebno je 10 dana ranije rezervisati i kupiti kartu. Pa i tada, za ljude koji su došli do karte, kažu da su pravi srećnici, i da sigurno imaju neku privilegiju, ili, ono što bi u našem narodu rekli vezu za kupovinu karte.

Na putu do Bara mašinovođa tri puta menja lokomotivu. U Lapovu nas čeka ona koja ide na dizel, jer na toj deonici nema električne energije. I to je jedan od razloga zbog čega put duže traje.

Većina putnika ponela je sa sobom velike količine hrane, jer se dugo putuje. Posle ponoći, voz je stigao tek u Kraljevo, gde se čeka da se zameni lokomotiva.

Oni koji su odlučili da putuju vozom, kažu, imaju dobar razlog, a nije samo novac. Za voz se odlučuju jer se plaše puta avionom, pa i autobusom. Ima i onih koji kažu da ih voz podseća na stara vremena. A nekada se na ovakav put nije kretalo bez pileta i pogače.

U Užicu je voz stigao u 2.15. Među mnogo stranih turista srećemo grupu slovenačkih izviđača, koji su, zahvaljujući gitari, lako našli mesto u kupeu kod vršnjaka iz Beograda.

Izgleda da su dobra vremena za srpsku železnicu prošla, bar ako je suditi po onome što kažu zaposleni, a to je – imaju dvostruko manje dnevnice od crnogorskih kolega.

Napominju da u ovom vozu postoje samo dvoja spavaća kola iz Srbije, a čak šest iz Crne Gore. Pritom su crnogorska neuporedivo čistija i udobnija.

Put dugo traje i zato što se kontrola pasoša ne radi u hodu, već voz zbog toga stoji i po sat vremena, i tako dva puta.

Umesto u Baru, u 10 sati voz je u Podgorici. Pojelo se i popilo sve što se ponelo. Sada je nervoza već vidljiva.

Posle 17 sati, voz je stigao u Bar. Mnogi putnici su tvrdili da će odmah skočiti u more, ali, posle ovakvog puta, ni krevet nije loš.

broj komentara 5 pošalji komentar
(utorak, 19. avg 2014, 12:03)
marija_bg [neregistrovani]

komparacija

ako crnogorske kolege imaju duplo vecu platu , duplo vise vagona, cistije i novije vozove.. onda je logicno da ovi nasi nemaju ni volju za rad ..

(utorak, 19. avg 2014, 11:33)
novinarka CG [neregistrovani]

Bravo!

Bravo! Odlican prilog. Primjer za sve novinare! Svaka cast!

(utorak, 19. avg 2014, 11:10)
Marija [neregistrovani]

Safari u Srbiji

Slusala sam ovo i u Jutarnjem programu, safari u Srbiji...Nije ovo propalo odjednom , ovo su godine i godine namara, verovatno i kradja i tako je svugde gde pogledate... retko ima sta dobro.

(utorak, 19. avg 2014, 09:01)
Miroslav [neregistrovani]

ovo je sramota za drzavu i zeleznicu

Tesko je razumeti da ova vazna pruga nije mogla biti sredjena pre turisticke sezone... nema tu opravdanja, moglo je moralo se i tacka.
Sve ostalo je nesposobnost zeleznice i drzave, meni ni krivom ni duznom ovo tesko pada, sramota je...

(ponedeljak, 18. avg 2014, 20:22)
anonymous [neregistrovani]

krivo je more

Železničko osoblje provodi u putu 48 sati za 13,5 evra. U Baru nisu platili spremanje kola iako je Železnica platila.Kod koga su pare završile UKP. da reši ovo podhitno.