četvrtak, 23. okt 2014. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Društvo > (Ne)pravilno ocenjivanje

petak, 19. apr 2013, 21:14 -> 12:50

(Ne)pravilno ocenjivanje

Prema postojećem Pravilniku o ocenjivanju za osnovnu školu zaključna ocena ne može biti manja od aritmetičke sredine svih ocena. Zbog toga se dešava da učenik koje ima devet jedinica i samo jednu dvojku bude ocenjen prelaznom ocenom.

Da li više jedinica može da popravi jedna dvojka, dilema je koja se sa bliženjem kraja školske godine uvećava. Profesori tvrde da je to posledica nejasnih odredbi u Pravilniku o ocenjivanju za osnovnu školu. Nadležni navode da je pravilnik dobar, ali, najavljuju da će izmeniti spornu odredbu.

Pripremila Ivanka Ristovski

Član 14 postojećeg pravilnika kaže da zaključna ocena ne može biti manja od aritmetičke sredine svih ocena. Ukoliko učenik ima devet jedinica i samo jednu dvojku - aritmetička sredina je 1.1, što je veće od čiste jedinice, pa, s obzirom da ocena mora da bude ceo broj na kraju je prelazna.

"Ne može biti jedan, što je nekad bilo prirodno i normalno, znači mora biti dvojka. Pravilnik mora da se izmeni", ističe nastavnik u osnovnoj školi "Ćele kula" u Nišu Ljubiša Dinić.

U Društvu matematičara, koji okuplja profesore matematike, tvrde da je taj član nepromišljeno napisan i da stvara nepotrebne zabune. Kažu da, prema informacijama koje imaju, u pojedinim školama, direktori ili rukovidoci, koji storo poštuju propise i insistiraju na primeni tog pravilnika, dakle insistiraju da je 10 jedinica i jedna dvojka, ustvari dvojka.

Profersori poručuju da se ovom odredbom degradira kvalitet školstva.

"Mi još uvek nismo uspeli da napravimo pravilnik, sistem koji će podržati dobre đake a kritikovati nerad i loše đake. Ne zato što mi ne želimo da radimo sa lošim đacima, nego želimo da se posvetimo i dobrim đacima", kaže profesorka Pravno-poslovne škole iz Beograda Jasna Janković.

U Ministarstvu prosvete nauke i tehnoloskog razvoja kažu da je nepotrebno podignuta prašina.

"Nigde u pravilniku nije navedeno ono što se pojavljuje kao nedoumica, da jedna pozitivna ocena i više nedovoljnih može da dovede do pozitivne ocene", navodi Ljubomir Antonijević iz Ministarstva.

Antonijević kaže da su izmene pravilnika, kojima će sve nedoumice i nejasnoće biti razrešene, već počele.

Nadležni podsećaju da je za zaključivanje dvojke neophodan najmanji prosek ocena jedan i po, a onda, po analogiji i za sve više ocene. Svim onim đaci koji su bolji uspeh videli u pogrešnom tumačenju pravilnika, savet je da prionu na učenje.

1
komentari broj komentara 1 | cwpošalji komentar
(subota, 20. apr 2013, 19:00)
Aspalathos [neregistrovani]
opošalji odgovor

znanje / ocena

Malo je učenika koji znaju i prihvataju da je znanje važnije od ocene! Odatle sve dileme: ko zna - zna!

1
1