nedelja, 21. sep 2014. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Društvo > Vršnjačko nasilje, znak za uzbunu

petak, 29. mar 2013, 19:30 -> 20:18

Vršnjačko nasilje, znak za uzbunu

Učenik Politehničke škole iz Kragujevca, pretučen bejzbol palicom, životno je ugrožen i lekari se bore za njegov život. Poslednjih meseci u Srbiji nekoliko teških slučajeva vršnjačkog nasilja, a prema podacima Unicefa, četvrtina učenika više puta bila izložena nekom obliku nasilnog ponašanja.

Serija slučajeva vršnjačkog nasilja potresa Srbiju - poslednji slučaj je učenik Politehničke škole u Kragujevcu Stefan J, koji je pretučen bejzbol palicom, i čije je stanje i dalje kritično.

Pripremili Sanja Ljubisavljević i dopisnici RTS-a

Načelnik intenzivne nege Kliničkog Centra Kragujevac Tomislav Stojiljković kaže da je dečak životno ugrožen i da, uz svu terapiju i procedure koje su uobičajene u takvim slučajevima, ne može da se napravi prognoza njegovog stanja.

Policija je utvrdila šta se dogodilo u kafiću preko puta škole, identifikovala je jednog od napadača i za njim se traga.

Dvojica muškaraca sa kapuljačama prišli su stolu za kojim je sedeo Stefan sa drugaricama. Jedan od njih palicom ga je više puta udario po glavi i telu, a drugi napadač je sprečio devojke da zaštite mladića. Kada su videli da je dečak u besvesnom stanju, napadači su pobegli.

Načelnik policije u Kragujevcu Ivan Đorović kaže da je jedan od izvršilaca, pre dve godine, sekirom napao školskog policajca i pokušao da napadne i jednog učenika u drugoj školi, i da je poznat po nasilničkom ponašanju.

Ovo, međutim, nije usamljen incident vršnjačkog nasilja. Prema podacima Unicefa, 65 odsto učenika je bar jednom, a četvrtina je više puta bila izložena nekom obliku nasilnog ponašanja.

Za samo dva meseca u Srbiji ubijen je sedamnaestogodišnjak kod Bečeja, teško povređen novosadski osnovac, dok su u Kostolcu šest sati tukli učenika i to snimali mobilnim telefonom. Takvi slučajevi postavljaju pitanje bezbednosti dece u školi i van nje.

Pomoćnik ministra prosvete Zoran Kostić kaže da su van škole odgovorne službe lokalne samouprave, a da u toj školi postoji tim za prevenciju nasilja, da škola ima svoje obezbeđenje i da su deca u njoj bezbedna.

"Školski policajac je ukazivao nadležnima u Kragujevcu, u više navrata, sa više dopisa i da se preduzmu mere, da se ne toči piće i da se pojača nadzor", navodi Kostić.

Prevencije se setimo onda kada može samo da se interveniše.

Školski psiholog Lidija Maksić ističe da postoji čitav program radionica za mlađe i starije koje odeljenski starešina sprovodi u odeljenjima, koji daju dobre rezultate i kao rezultat imaju trend smanjivanja nasilja.

"Ako je konflikt viosokog intenziteta, uključuju se roditelji i preduzimaju mere da bi i kod kuće uradili deo posla. Jako je važna, ukoliko se sukob ponavlja, psihiloška procena i praćenje šta se sa detetom dešava u porodici i da li ima i lične probleme", kaže Maksić.

Vršnjak na vršnjaka najčešće udari prvo uvredom, psovkom, a na kraju i fizički. Širi se i digitalno nasilje, odnosno uznemiravanje i pretnje na internetu, a svaki peti osnovac je žrtva takve vrste vršnjačkog maltretiranja.

1
komentari broj komentara 6 | cwpošalji komentar
(subota, 30. mar 2013, 13:24)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

SAD

sad je na potezu sudstvo i pravda.podhitno da se pregleda dosije i da se proveri koji sudija je i pod kojim uslovima i cinjenicama ostavio ovu barabu na slobodu.ako se to ne uradi onda cemo uvek imati ovakvih problema

1
(subota, 30. mar 2013, 12:01)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

To su stari problemi! Ništa novo!

To je problem najviše do samih škola, zbog čega trpe takve manijake dajući im samo ukore? Pa taj dečko je bio napao skoro školkog policajca sekirom, pa šta on radi na slobodi? U Nišu u osnovnoj školi "Vožd Karađorđe" učenik je izvadio pravi pištoj (koji je bio prazan) za vreme časa i uperio ga u nastavnika? Šta se desilo? Dobio je samo ukor!
Ja sam se zbog jakog nasilja pre 20 godina morao prebaciti iz jedne u drugu osnovnu školu jer sam bio nejak za maltretiranja, da li znate šta škola stavlja kao razlog promene škole na papiru? Promena adrese! Moj otac se čudio zašto promena adrese, a to je zbog toga što škole ne vole inspekciju. Treba uvesti mnogo strožije zakone i za samo školtsvo, ako škola krije probleme i za njih zatvorska kazna! Ko napiše od školskih službenika promena adrese, obavezno ga proveriti i kazniti!! Nemoć države!!

1
(subota, 30. mar 2013, 05:45)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Re: anonymous-u

Fale nam uzori. Na zalost imamo ih. Oni su u Novom svetskom poretku. Oni kojima zakon lezi u topuzu brisu svoje tragove.

1
(subota, 30. mar 2013, 00:49)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Фале нам узори

Омладина не тражи критику, него нове узоре! Потребно је вратити у моду витештво, част, морал. Учити младе како да развијају чојство (човечност), а како јунаштво, и шта то заправо значи. Учити их милосрђу, саосећању, солидарности, помагању онима који су угрожени... Зашто о томе не постоји ниједан предмет у школама? Зашто се живот учи ван школе, а све остало - мање битно за живот, само у школи? Да ли нам је важније да имамо стручњаке по цену да су нуле од људи, или нам је важније да имамо добре људе на првом месту, од којих ће касније настати стручњаци у разним областима? Зашто се морал релативизује и запоставља? Људи, па то је есенција живота! Без тога се млади данас своде на руљу, крдо, чопор...Страшно!

1
(petak, 29. mar 2013, 21:53)
bivši đak [neregistrovani]
opošalji odgovor

?

Šta je bre ovo, završio sam srednju školu pre samo 10 godina i za 4 godine se nije desio ni jedan jedini incident, možda par pesničenja od po 5 minuta a ovo sad na smrt da se tuku...užas!! Omladina je poludela načisto, a kako i ne bi - šta im je perspektiva, da budu potrošači u EU, to je današnji ideal, jedi, pij, troši i umri..

1
(petak, 29. mar 2013, 20:47)
Воронцов [neregistrovani]
opošalji odgovor

Опште морално пропадање друштва

Докони млади људи без икаквог учења моралним вредностима своју умну и физичку снагу усмеравају према насиљу као мери идентитета своје личности. Проблем је достигао размере болести друштва. За оне најопасније и није место на слободи већ да се хапсе суде и одводе у одговарајуће установе. Без тога мирна деца ће само страдати укључујући тешке повреде и губитке живота.

1
1