sreda, 30. jul 2014. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Društvo > Novi zakon za bezbednost saobraćaja

četvrtak, 17. jan 2013, 19:54 -> 10:43

Novi zakon za bezbednost saobraćaja

Posle samo dve godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog, koji bi se do kraja godine mogao naći pred parlamentom. Ovaj zakon uvešće stimulativne i destimulativne mere za vozače i veću odgovornost preduzeća za puteve, a oni koji češće čine prekršaje ići će na ponovno školovanje.

Iako je novi Zakon o bezbednosti saobraćaja donet pre samo dve godine, radi se na izradi novog, koji podrazumeva uvođenje boljih mehanizama zaštite bezbednosti.

Pripremio Dragan Milutinović

Zakon koji je donet pre dve godine se nije dobro pokazao u praksi, te je formirana radna grupa koja radi na izradi novog. Predlog zakona bi mogao biti gotov do kraja leta, na jesen treba da bude u javnoj raspravi, a do kraja godine pred parlamentom.

Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.

"Mislim da zakon mora da se koriguje na dosta mesta, jer narod u Srbiji nije bio spreman za takav zakon u jednom delu, ali u delom jeste, zato to mora da se upodobi i mislim da je radna grupa dobro formirana i da ne treba sumnjati u nju", kaže pomoćnik ministra za saobraćaj Saša Mirković.

Radna grupa predlaže da se vozači dele na četiri grupe: one koji ne čine prekršaje, one koji to čine u manjem obimu, one koji češće imaju problema sa saobraćajnom policijom i bahate vozače. Novina je da će oni iz treće grupe, koji češće čine prekršaje, ići na novo školovanje.

"Mi smo radi da predložimo državi da se sa tim vozačima radi intezivno. Da im pomognemo da prevladju neke slabosti i, kako mi to u struci kažemo, da se uklope u šablon civilizovanog ponašanja na putu", rekao je profesor Policijske akademije Krste Lipovac.

Jedan od predloga je da se nesavesnim vozačima oduzima automobil, a u nekim slučajevima, kao u Americi i uništava.

Iako predložena, ta mera nije postala deo aktuelnog zakona. Međutim, stručnjaci smatraju da ima osnova da se ona ponovo uzme u razmatranje.

"To postoji u zemljama u kojima je privatno vlasništvo zaštićeno na viskom nivou. To po sadašnjim zakonima nije moguće, ali se može promeniti zakon i primenjivati, što bi bila jedna nepopularana mera ali, na primer, u Kaliforniji je 1997. godine oduzeto samo 400 vozila", objašnjava profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Stručnjaci procenjuju da će novi zakon o bezbednosti u saobraćaju državi godišnje da uštedi oko 200 miliona evra i to samo u delu koji se odnosi na saobraćajne nesreće.

1
коментари број коментара 24 | cwпошаљи коментар
(četvrtak, 21. feb 2013, 10:59)
dimitrije zujica [нерегистровани]
oпошаљи одговор

radarska kontrola

radar na putu.da li treba da bude radar obelezen na putu prilikom radarske kontrole.kako se obelezava i na koliko metara .na putevima nema nijedan znak za ogranicenje a zaustavljaju.mene su licno zaustavili i pisali kaznu.radi se o putu kucevo -rabrovo neka obrate paznju malo na obelezavanje puteva pa onda neka pisu kazne i na obelezavanje da ima radarsa kontrola poz....

1
(nedelja, 20. jan 2013, 13:35)
Mohora Doru [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Zašto veštačko svetlo danju?

Dve godine star Zakon o bezbednosti saobraćaja još nije primenjen do kraja a već je utvrđeno da ne valja i da ga treba menjati. Činjenica je da Zakon ima mnogo loših rešenja, pa čak i apsurda koji se i dalje brane, pa ne treba imati iluzija da će novi tim nešto posebno uraditi. Daću primer obavezno upaljenih svetala na vozilu preko dana. Apsurdno je da se, pored dobrog dnevnog svetla, koristi večtačko osvetljenje na vozilu. Evo notornih činjenica: veštačko svetlo farova nije potrebno za osvetljavanje preko dana, jer se put odlično vidi na dnevnom, prirodnom svetlu. Za obeležavanje vozila preko dana takođe nije potrebno veštačko svetlo, jer je vozilo vrlo dobro vidljivo na dnevnom svetlu. Veštačka svetla, sa svojim neprirodnim odbljeskom mogu samo zasmetati i iritirati vozača u vozilu koje dolazi u susret, i nikako ne mogu doprineti bezbednosti saobraćaja. Uostalom 50 godina vozimo bez upaljenih svetala na vozilima danju i nikome to nije smetalo. Zašto je onda to 2009. godine propisano? Jedini odgovor može biti da, oni koji donose propise, na ovaj način demonstriraju svoju moć. Dakle iz čistog vlastoljublja. Po ovoj logici, sutra bi naši vlastodršci mogli propisati da ulično osvetljenje bude uključeno i preko dana. Naravno to se neće desiti jer bi time bile pogođene gradske i opštinske vlasti. Da su time pogođeni samo obični građani, bila bi druga priča.

1
(subota, 19. jan 2013, 00:12)
Darko [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Veze

Najpre se rešiti bahatih vozača i vozača koji se oslanjaju na razne vezi i vezice jer time su još više podstaknuti da krše propise i time ugrožavaju živote.

1
(petak, 18. jan 2013, 11:02)
vozac [нерегистровани]
oпошаљи одговор

auta

a sta cu da dobijem ja koji za svojih 15 godina za volanom nisam napravio ni jedan jedini prekrsaj?
cak nemam kaznu ni za neplacen parking!!!

1
(petak, 18. jan 2013, 10:55)
brmbrm [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Nije samo zakon...

Prva stvar koju treba menjati su moralne norme u društvu i vaspitanje od kuće. To je kod nas mnogo, mnogo urušeno tako da treba decenija i decenija da se to popravi. Tek na trećem ili četvrtom mestu je zakon, svaki zakon do sada je bio dobar ali su kazne mnogo visoke. Da su kazne do 1000 din. niko ne bi podmićivao policiju nego bi plaćao kazne. Ko može u Srbiji da plati kaznu 10.000-15.000 din?

1
(petak, 18. jan 2013, 10:40)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

kazne

dok kod nas policija bude zaustavljala na putevima zastava automobile a druge skoro nikako a to ne radi sigurnosti saobracaja nego zbog sigurnog mita nema nama boljitka.u susednim zemljama policija sluzi narodu da pomogne u saobracaju a kod nas sluzi da pljacka siromasnan narod.ovo pisem iz licnog iskustva kao vozac kamiona u medjunarodnom saobracaju.

1
(petak, 18. jan 2013, 10:35)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

xxxxx

ako ste primetili, gine se sve više. Manite zakone, školujte vaspitane gradjane.

1
(petak, 18. jan 2013, 10:25)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Zakon

Nije nam zakon tako los, nego ga ne primenjujemo.Osamdesetih godina se placala kazna sto pesak ne predje ulicu na pesackom,ali nije to problem.I u Parizu se prelazi ulica van pesackog pa vam ne naplate kaznu.U Francuskoj policija sluzi da pomogne narodu, a u Srbiji da naplacuje kazne.Tamo i ne treba policija,jer su narod sa kulturom na visokom nivou.Dovoljno je dati migavac i svi ce vas pustiti da idete gde ste naumili,i niko nece ni da svira ,ni da psuje,pustice vas da prodjete i ako nemate prvenstvo,a i policija nece da vas kazni ako ste se zaustavili 10 min i gde je zabranjeno,kao u Srbiji.Da zakljucim:i policiju i vozace,i pesake poslati u Francusku na obuku,da se nauce kako treba da se ponasaju u zivotu.

1
(petak, 18. jan 2013, 09:47)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Represija bez alternative

Stanje u saobracuju moze samo da se popravi edukacijom, podizanjem saobracajne kulture i uopste kulture zivota.
Edukacija pocinje u vrticu pa preko osnovne i srednje skole do vozackog ispita.
"Strucnjaci" iz policije nisu bili u stanju ni da za 5 godina sastave pristojan program obuke za autoskole a sada bi da pomazu vozacima da se uklope ... u sta u dobrovoljno placanje zuluma i placanje mita ?
Kaznama se ne postize nista jer ljudi koji neznaju zbog kaze nece promeniti ponasanje, ljudi koji se drakonski kaznjavaju ili se kaznjavaju za nebilozne stvari na kojima se insistira a koje je ceo svet napustio bivaju samo ogorceni a takvi se ne menjaju. Kazne ovakve kakve su jedino pune dzepove "dusebriznicima zabrinutim za bzbednost"
Kamere za kontrolu brzine nisu postavljene na crnim tackama gde je neophodno brzinu smanjiti vec na bulevarima sa tri trake u jednom smeru odvojene medjusobno i od trotoara zelenim povrsinama. Postavljene su na mestima gde bez problema moze da se vozi i 80 km/h. ... Nista se ovde jako dugo nece promeniti, samo represija raste.

1
(petak, 18. jan 2013, 09:35)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Mito

Zakon ne pomazhe mnogo ukoliko nasa policija ne napise kaznu a uzme "za sebe" tri puta manju vrednost.U budzet ne odlazi ni polovina onog sto bi drzava mogla da uzme.Sve dok smo sami spremni da platimo manje i da ode u dzep korumpiranog policajca, nece nam dobro ici.

1
1