Број погинулих у железничкој несрећи у Грчкој попео се на 57, саопштиле су службе за спасавање.
Портпарол ватрогасне бригаде рекао је да је спасилачка мисија и даље на месту несреће и да ће ту остати до сутра.
четвртак, 02.03.2023, 06:04 -> 20:07
Извор: РТС, ekathimerini.com, ert.gr
Grčka je proglasila trodnevnu žalost zbog najteže železničke nesreće u poslednjih nekoliko decenija. Najmanje 57 osoba je poginulo kada se putnički voz na liniji Atina–Solun sudario s teretnim, kod grada Larise, u centralnoj Grčkoj. Ministar saobraćaja podneo je ostavku, a šef železničke stanice je uhapšen. Premijer Kirijakos Micotakis rekao je da sve ukazuje na ljudsku grešku. Zbog štrajka železničara vozovi danas neće saobraćati u Grčkoj.
Број погинулих у железничкој несрећи у Грчкој попео се на 57, саопштиле су службе за спасавање.
Портпарол ватрогасне бригаде рекао је да је спасилачка мисија и даље на месту несреће и да ће ту остати до сутра.
Шеф железничке станице, који је ухапшен јуче због железничке несреће која је довела до смрти најмање 46 људи, изашао је пред истражнoг судију у Лариси.
Очекује га саслушање у вези са оптужбама за убиство из нехата, као и телесним повредама из нехата и неодговорним управљањем превозним средствима из члана 291 Кривичног закона Грчке.
"На људском нивоу, он је уништен. Размишља о ономе што се догодило и не може да поднесе терет одговорности. Прихвата одговорност", истакао је његов адвокат.
Шеф железничке станице у Лариси ухапшен је у среду док су власти испитивале околности које су довеле до тога да се путнички воз, на путу за Солун, судари са другим возом који је долазило из супротног смера на истом колосеку.
"Важно је да не пропустимо да видимо шуму од дрвећа, а овде постоји 'шума' одговорности. Верујем да ће правда веома добро обавити свој посао", истакао је адвокат шефа железничке станице у Лариси.
(Ekhatimerini)
Новоименовани грчки министар саобраћаја Јоргос Герапетрит, током преузимања дужности, поручио је да свој мандат почиње задатком да истражи најтежу железничку несрећу у земљи, да модернизује железнички систем и унапреди безбедност путовања возом, преноси Катимерини.
"Пролазимо кроз дане који су заиста тешки за нашу земљу", рекао је Герапетрит.
"Пошто се суочавамо са правом трагедијом, желим, пре свега, да се извиним породицама погинулих и искрено желим да их погледам у очи и кажем да ће се овај тежак и мучан посао наставити док се не заврши. Све ће бити испитано", додао је нови министар.
Указао је да Влада оснива комитет стручњака који ће "на транспарентан начин" истражити све околности несреће.
Шеф железничке станици у Лариси, који је ухапшен јуче након несреће, доведен је на саслушање код истражитеља.
Спасилачке екипе и даље трагају за преживелима након судара два воза, али све је мање наде да ће више од 34 сата након несреће спасиоци пронаћи некога од преживелих, преноси Катимерини.
"Биће веома тешко пронаћи преживеле због температуре у вагонима. Ово је најтежа ствар, уместо да спасавамо животе, морамо да ископавамо тела", рекао је спасилац Kонстантинос Имамидис за Ројтерс.
Многи од путника морали су да искачу кроз прозоре како би побегли од ватре, а температура у једном вагону порасла је на 1.300 степени Целзијуса након што се запалио, саопштиле су власти.
Велики број од 350 путника у возу били су студенти, који су се враћали у Солун после продуженог викенда.
Дописник грчке телевизије ЕРТ Никос Пелпас рекао је да је оставка министра Kостаса Kараманлиса политичка одговорност, али да мора да се тражи кривична одговорност, не само код шефа станице у Лариси, који је дао налог да воз промени колосек, већ и у самом врху.
Пелпас је за Танјуг истакао да је јавност у Грчкој огорчена, јер је тек сада сазнала да не ради дигитални систем контроле железничког саобраћаја и додаје да у 21. веку не би смео људски фактор да буде пресудан.
Објаснио је да пруга од Солуна до Атине има два колосека, један је Атина–Солун, а други Солун–Атина и да ту не би требало да буде чеони судар два воза, али је, како каже, шеф станице у Лариси самостално одлучио да пребаци воз на други колосек који води у супротном правцу, када је приметио да се урушио систем електрификације у колосеку који води ка Солуну, где се овај путнички воз кретао.
"Он вероватно није знао да се у том тренутку ту налази теретни воз, мислио је да прође неколико километара и да се онда врати у прави колосек, али се десила несрећа. Вероватно немају никакав дигитални и електронски увид железничког саобраћаја у Грчкој", рекао је Пелпас.
Према последњим информацијама Ватрогасне службе, најмање 46 особа изгубило је живот у железничкој несрећи, преноси ЕРТ.
Јанис Артофиос из Ватрогасне јединице каже да је у току веома тешка акција у другом вагону воза у којем се налазио ресторан.
Истиче да кранови и дизалице покушавају да помере вагон како би спасиоци могли да приступе његовој унутрашњости.
Од 72 хоспитализована након несреће, на болничком лечењу задржано је 57 повређених, а шесторо је на интензивној нези. Троје повређених је у критичном стању.
Већина повређених су млади, додаје ЕРТ.
Спасиоци користе дизалице и другу тешку механизацију како би померили крупне делове воза, наводи Катимерини.
"Мало је вероватно да ће бити преживелих, али нада последња умире", рекао је спасилац Никос Зигурис.
Како преноси ЕРТ, спасиоци ће данас покушати да исеку трећи вагон и претраже га, јер нису успели да га подигну у целини.
Возови данас неће саобраћати у Грчкој, након што је Панхеленска федерација железничких радника (ПОС) одлучила да ступи у 24-часовни штрајк.
"Нажалост, наши дугогодишњи захтеви за запошљавање сталног особља, бољом обуком и, пре свега, модерном безбедносном технологијом, увек заврше у канти за смеће", наводи се у саопштењу синдиката.
Поручили су и да је данас дан за размишљање и преиспитивање, али и да овим желе да изразе жалост због страдалих у несрећи.
И атински метро данас неће радити.
Spasilačke ekipe su i dalje na terenu i pretražuju vagone nakon sudara vozova.
Ambasador Dušan Spasojević rekao je za RTS da nema podataka da ima povređenih ili poginulih srpskih državljana u sudaru vozova u Grčkoj.
Grčki premijer Kirijakos Micotakis najavio je formiranje ekspertske komisije za istragu sudara.
"Suočavamo se s neopisivom tragedijom. Naše misli su pre svega sa rodbinom žrtava. Naša dužnost je da lečimo povređene, da identifikujemo tela. Ali tu sam i da vam garantujem da ćemo otkriti uzroke tragedije i učinićemo sve što je u našoj moći da se ovako nešto više nikada ne ponovi", poručio je Micotakis.
Grčki ministar infrastrukture i transporta Kostas Karamanlis podneo je ostavku. Naveo je da ostavku podnosi jer je to najmanje što može da učini kako bi odao počast žrtvama.
Uhapšen je šef železničke stanice u Larisi, smatra se da snosi najveću odgovornost za nesreću.
Predsednik grčkih železničara Kostas Genidunijas poručio je da na relaciji Atina–Solun ne rade ni semafori, ni pokazivači, ni kontrola saobraćaja i da se sve radi ručno.
"Ako bi funkcionisalo, mašinovođe bi videle crveni signal i vozovi bi se zaustavili na 500 metara jedan od drugog", istakao je Genidunijas ističući da su radnici više puta zbog toga protestovali.
U pismu od 7. februara grčki sindikat železničara ukazao je na brojne probleme u grčkoj železnici. Naveli su da "sve dok se ne preduzmu zaštitne mere na radnim mestima i bezbedan rad i saobraćaj vozova, nezgodama neće biti kraja".
Ispred sedišta Helenske železnice u Atini, oko hiljadu demonstranata protestovalo je zbog sudara vozova. Došlo je i do sukoba sa policijom.
Vozovi danas neće saobraćati u Grčkoj, nakon što je Panhelenska federacija železničkih radnika (POS) odlučila da stupi u 24-časovni štrajk. I atinski metro danas neće raditi.
Коментари