Mitropolija crnogorsko-primorska: Klevetnička mantra službenika u Crnoj Gori

Mitropolija crnogorsko-primorska je saopštila da će bezakonja u Crnoj Gori biti ako "vlastodršci ne počnu da poštuju tradicionalnu crkvu onako kako se ona poštuje u pristojnim zemljama i kako je ona poštovana u vrijeme hrišćanskih vladara Petrovića". MCP kritikuje izjave crnogorskog ministra spoljnih poslova Srđana Darmanovića i, kako navode, spinovanje tamošnjih medija.

Mitropolija crnogorsko-primorska izdala je saopštenje povodom intervjua šefa crnogorske diplomatije Srđana Darmanovića Glasu Amerike, u kom je naveo da neće biti nikakvog bezakonja i otimanja imovine.

"Otimanja imovine neće biti, možemo se saglasiti sa ministrom, ali ne zato što aktuelni crnogorski režim to ne želi, nego zato što će svaki takav pokušaj vjerni pravoslavni narod Crne Gore spriječiti, a ni evropski pravni poredak to neće prihvatiti", navodi se u saopštenju Mitropolije.

Ukazuju da je bezakonja bilo i da nas iskustvo uči da će se ono nastaviti, osim ako "vlastodršci ne počnu da poštuju tradicionalnu crkvu onako kako se ona poštuje u pristojnim zemljama i kako je ona poštovana u vrijeme hrišćanskih vladara Petrovića".

Mitropolija se osvrnula i na ambasadora Crne Gore pri Ujedinjenim nacijama u Ženevi.

"Ne čudi od ambasadora što ponavlja gotovo istu rečenicu koju je čuo od ministra – da je SPC 'prije svega politički činilac u Crnoj Gori, pa onda vjerski'. Ova klevetnička mantra koju je izgleda dužan da ponavlja svaki državni službenik, odraz je nezdravog odnosa koji vlast ima prema Crkvi sve od 1945. godine", navedeno je u saopštenju.

Ističe se da se Crkva bavi svojim poslom u Crnoj Gori. "Nisu oni ni prva ni posljednja vlast koja Crkvu gleda kao remetilački faktor. Od Nerona i Dioklecijana, do Staljina i Broza, mnogo se vlastodržaca slično odnosilo prema Crkvi, posmatrajući je kao smetnju i držeći da je ona 'politički činilac' koji prijeti njihovoj neupitnoj vlasti i svemoći na određenom prostoru. Ne dao Bog današnjim crnogorskim vlastima da se svrstaju među ovakve progonitelje Crkve. Dobro bi bilo da se makar podsjete kako su svi oni i njihova moć – završili", piše u saopštenju.

O Hramu Svetog Save

Mitropolija je reagovala i povodom toga što je Darmanović ponovio tezu da se crkvena imovina u Srbiji vodi na državu, i za to naveo primer Hrama Svetog Save na Vračaru. Radi se o gruboj manipulaciji, kažu u Mitropoliji.

"Spomen-hram Svetog Save još uvijek nema upotrebnu dozvolu, jer nije završen, te se Crkva vodi kao njegov držalac, a nakon završetka, nema nikakve sumnje, da će Crkva biti upisana kao njegov vlasnik, kao što se vodi da je vlasnik susjedne manje crkve Svetog Save, koja se nalazi u neposrednoj blizini Spomen-hrama. Pri tome, treba istaći da sadašnja vlast ne samo što ne svojata Spomen-hram Svetog Save, nego daje milione za njegov završetak", navela je Mitropolija.

Novinari i saradnici ministra su, navode u Mitropoliji, mogli da pogledaju kako se vode u katastru manastiri Vavedenje ili Rakovica, koji se nalaze na gradskom području.

"Oba su, naravno, u punoj crkvenoj svojini. Mogli su da prošire potragu, potroše pola sata svog vremena i utvrde i da se manastiri širom Srbije: Krušedol, Ravanica, Manasija, Žiča, Studenica, Sopoćani, Đurđevi stupovi, Mileševa – takođe svi vode na Crkvu – i zemljište i objekti", ukazala je Mitropolija crnogorsko-primorska.

Cilj je, ističu, da se stvori atmosfera u kojoj će planirana neonacionalizacija proći mirno, stvarajući utisak da je to isto učinjeno i u Srbiji.

"A nije. Samo ćemo uzgred pomenuti da je država Srbija (ali i Hrvatska, Slovenija, donekle BiH...) vratila i vraća imovinu Crkvi i vjerskih zajednica oduzetu poslije Drugog svjetskog rata za vrijeme komunističke vladavine, a nijednoj od zemalja bivše SFRJ, osim Crnoj Gori, nije palo na pamet da je nanovo oduzima", navela je Mitropolija.

Crkva se ne plaši gubitka "monopola" 

Mitropolija je navela da se ministar vara ako misli da se Crkva plaši gubitka nekog monopola.

"Ni sada ne postoji nikakav monopol. Ovo je zemlja u kojoj niko nikoga ne može da prinudi (ili makar ne bi smio da može) da pripada bilo kakvoj vjerskoj zajednici ili organizaciji", piše u saopštenju.

Mitropolija crnogorsko-primorska, Eparhija budimljansko-nikšićka i delovi Eparhije mileševske i zahumsko-hercegovačke "imaju odgovornost samo za pravoslavne hrišćane".

"Taj 'monopol' im je dat ustrojstvom Srpske pravoslavne crkve, koja ovdje postoji i djeluje, kao dio Vaseljenske pravoslavne crkve, od trinaestog vijeka, otkad je Sveti Sava osnovao preteče svake od ovih pomenutih eparhija: zetsku, budimljansku, dabarsku i humsku. Jednako je besmisleno prozivati ove pravoslavne episkopije za monopol, koliko bi bilo besmisleno i nedopustivo za ministra sekularne države da proziva, recimo, Nadbiskupiju barsku i Biskupiju kotorsku za monopol u pogledu Rimokatoličke crkve", navela je Mitropolija.

"Držimo da način govora o Crkvi i manipulacije koje je ministar upotrebio nisu dostojni odgovornog čovjeka, a kamoli nekoga ko je na jednoj od najvažnijih državnih funkcija, te pozivamo i njega i sve druge koji imaju potrebu da se na ovakav način očituju o crkvenim pitanjima da se uzdrže od prozivanja Crkve. Time ne prozivaju nekoliko vladika i par stotina sveštenika, monaha i monahinja, nego ogromnu većinu pravoslavnog stanovništva svoje zemlje, čiji glas uporno neće da čuju", zaključuje se u saopštenju.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 22. jul 2019, 13:43) - Воронцов [neregistrovani]

Црногорска политика у служби НАТО данас против ствараоца Црне Горе

Ко је ослобођаао и уједињавао Црну Гору ако то није радила СПЦ предвођена на просторима Црне Горе владикама Црногорским из породице Петровић, почевши од владике Данила, Владике Саве, владике Петра 1. ( св. Петар Цетињски) владике Петра 2. Касније ће бити и предводници световне власти Данило 2 и Никола. И сами предводници ослобођења и стварања Црне Горе имали су бројне непријатеље не само у спољном непријатељу и освајачу него и у унутрашњим непријатељима похлепним за власти, склоним свакаквим интригама тада . И све су то успели савладати и дочекати коначно ослобођење. И гле до ког нивоа се данас срозала власт у Црној Гори. Ко може имати верски монополи у Црној Гори? Све верске заједнице које тамо постоје имају право да се боре и за своје присталице и за свој положај. Ако неко има највећи број присталица то није никакав монопол већ реално стање које је резултат целог историјског постојања и данашњег реалног стања у религијским опредељењима народа у тој земљи.