Читај ми!

U Kini ne posustaje prodaja luksuznih vozila, BMV tamo ulaže milijarde

Uprkos inflaciji, problemima u poslovanju koje prouzrokuje strogo zaključavanje kineskih gradova i strahovanjima za budućnost zbog tajvanske krize, nemački gigant BMV nastavlja sa krupnim investicijama u proizvodnju u Kini, gde već ostvaruje trećinu svoje ukupne prodaje.

Renomirani nemački proizvođač luksuznih automobila BMV upravo je objavio novu investiciju od 1,4 milijardi dolara u proširenje svog postrojenja u kineskom gradu Šenjangu u kojem se proizvode baterije za vozila na električni pogon.

Ovo saopštenje dolazi samo deset dana nakon posete nemačkog kancelara Olafa Šolca Pekingu.

Prošle godine električni automobili činili su samo tri posto od svih vozila koje je BMV prodao u Kini, ali kompanija planira da do 2025. uveća njihov udeo na čak 25 procenta.

U tome bitnu ulogu treba da odigra i nova fabrika automobila na električni pogon vredna 2,24 milijardi dolara, koju je nemački gigant otvorio u istom gradu u junu ove godine u saradnji sa domaćom kompanijom "Brilijans".

U početnom stadijumu ona bi trebalo da proizvede oko 70.000 vozila, ali postoje planovi da se kapacitet postepeno poveća na 430.000 jedinica. Vlasnički udeo BMV-a je 75 posto.

Ove investicije trebalo bi da BMV-u omoguće da se snažno suprotstavi trendu u kojem američki "Tesla" i domaći kineski proizvođači električnih automobila osvajaju sve veći procenat tržišta tog tipa četvorotočkaša.

"Tesla" je u 2021. godini u Kini prodao 320.000 automobila, dok su svi domaći proizvođači električnih vozila ("Nio", "Li auto " i "Xpeng") zajedno stali na broju 280.000.

U prvih pet meseci ove godine te kompanije povećale su prodaju električnih automobila između deset i 100 posto u odnosu na 2021, dok je BMV zabeležio pad od 16 posto.

Treba napomenuti da je BMV u Šenjangu i pre otvaranja tog, ukupno trećeg postrojenja za proizvodnju kompletnih automobila u Kini, u toj državi pravio čak 760.000 vozila s različitim vrstama pogona.

Interesovanje BMV-a za Kinu ne opada

U prva tri tromesečja ove godine kompanija je mušterijama u Kini prodala 590.000 svih vrsta vozila, što je 12 posto manje nego u 2021.

Interesovanje BMV-a za kinesko tržište, međutim, ne opada uprkos teškoćama kao što su inflacija, zaključavanja kineskih gradova u sklopu politike potpune eliminacije kovida i geopolitička neizvesnost u vezi sa Tajvanom, jer prodaja luksuznih vozila u toj zemlji ne posustaje.

Prošle godine u Kini prodato je čak 3,47 miliona vozila iz kategorije luksuznih automobila - što je 16 odsto svih putničkih vozila koja su našla vlasnika u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.

Kinesko tržište luksuznih vozila u 2021. godini, procenjuje se, bilo je vredno 160 milijardi dolara i trebalo bi da do 2027. naraste na 175 milijardi godišnje.

Dalje, mada ove godine beleži osetni pad prodaje zbog učestalih zatvaranja mnogoljudnih gradova poput Šangaja i Gvangdžoua, BMV je u 2021. ostvario najbolji rezultat ikada u prodaji vozila u Kini - preko 815.000.

BMV već petnaest godina neprekidno povećava proizvodnju u Kini i na tu državu otpada čak 34 odsto od prodaje koju kompanija ostvaruje u svetu.

BMV, koji širom Zemljine kugle upošljava ukupno 119.000 ljudi, u Kini ima preko 28.000 radnika, a njegov proizvodni kompleks u Šenjangu, glavnom gradu provincije Liaoning na severoistoku Kine, najveći je koji poseduje u svetu.

Kinesko tržište automobila je najveće na svetu, a na njemu je prošle godine prodato više od tri i po miliona ekoloških vozila (vozila na električni, hibridni električni i benzinski, odnosno, kombinovani električni i vodonični pogon).

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво