Читај ми!

Počela istraga, da li je korona uzrok tragične nesreće u Japanu

U Japanu je počela istraga o uzroku velike nesreće koja se dogodila ove nedelje i u kojoj je poginulo 26 ljudi, kada je turistički brodić potonuo u blizini ostrva Hokaido.

U Japanu i dalje traje potraga za nastradalima u pomorskoj nesreći u blizini poluostrva Širetoko u Ohotskom moru, gde je 23. aprila potonuo turistički brodić "Kazu 1" sa 26 putnika i članova posade.

U traganju, koje su povremeno prekidali loši vremenski uslovi, učestvuju Japanska obalska straža, policija, vojska i tamošnji ribari, a do sada su pronađena tela 14 žrtava.

Širetoko pripada najsevernijem japanskom ostrvu Hokaido i pažnju turista privlači spektakularnim pejzažima koji se sastoje od impresivnih litica, vodopada i brda prekrivenih netaknutom, gustom šumom i snegom. Na njegovim obalama mogu se opaziti i medvedi, dok je u okolnim vodama moguće videti kitove.

Turistički brodić koji su progutali talasi imao je kapacitet do 65 ljudi. Neposredno pred potonuće, kapetan je dojavio u sedište turističke kompanije da se plovilo nagnulo za 30 stepeni.

Smatra se da su putnicima bili podeljeni pojasevi za spasavanje, ali i da je temperatura vode bila svega dva ili tri stepena, što znači da su šanse za preživljavanje bile dosta umanjene.

Pošto olupina još nije pronađena, tačan uzrok nesreće nije poznat, ali se smatra da je loše vreme odigralo najveće ulogu, budući da su na dan nesreće u okolini poluostrva primećeni talasi visine dva-tri metra i da je meteorološka agencija prethodno izdala upozorenje da će talasi biti visoki, zbog čega ribari nisu izlazili na more.

Direktor turističke kompanije "Širetoko brodovi za razgledanje"  Seići Kacurada (59) na konferenciji za medije, tokom koje se u više navrata na kolenima izvinio porodicama nastradalih, izjavio je da je more uz obalu bilo mirno u jutarnjim časovima, zbog čega je odobrio odluku kapetana da u 10 sati povede putnike u obilazak poluostrva, koje je kod UNESKA registrovano kao svetska prirodna baština.

Sada je jasno da je ta odluka bila fatalna, budući da se vreme ubrzo pogoršalo.

Pored činjenice da se u toku dana očekivala promena meteoroloških uslova, još jedan faktor koji uznemirava vlasti i javnost u Japanu jeste to da je krhki brod na poslednji izlet izašao nešto pre početka turističke sezone - nedelju dana pre serije praznika u Zemlji izlazećeg sunca, poznate kao "zlatna nedelja", u vreme kada su temperature još uvek relativno niske i nema drugih sličnih plovila koja bi mogla da ukažu pomoć u slučaju nesreće.

Kompanija se optužuje za nemar i zbog toga što nije popravila polomljenu antenu za bežičnu komunikaciju na svojoj zgradi, zbog čega komunikacija sedišta firme sa brodom nije bila moguća putem radija, već samo mobilnim telefonom. Zato je poslednje javljanje kapetana radijom o tome da je pred potonućem zapravo primila druga kompanija.

Pojedini japanski mediji javljaju i da je kapetan Norijuki Tojoda bio relativno neiskusan, jer je na dužnost stupio tek pre nešto više od godinu dana i već je imao nekoliko nesreća, kao što su udari u objekte koji plutaju, ili nasukavanje.

Dnevni list "Gendai", međutim, piše da se kapetan na društvenim mrežama žalio da ga je direktor prisiljavalo na plovidbu i u lošim vremenskim uslovima radi profita, te odgovornost prebacuje na rukovodstvo kompanije.

U medijima se spekuliše da je turističku kompaniju na odluku da ranije počne sa radom i ne otkaže izlet podstakao nedostatak sredstava izazvan epidemijom novog koronavirusa, koji je osakatio turizam i ugostiteljstvo.  

недеља, 22. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи