"Boing 737-maks", avion koji nema kuda da leti

Tri dana posle pada "Boingovog" aviona tipa "737-maks 8" na letu od Adis Abebe do Najrobija, američka avio-kompanija susreće se sa nizom problema. U trenutku dok se istražuju uzroci nesreće u Etiopiji, drastično padaju akcije avio-giganta, a kompanije širom sveta iz svojih flota prizemljuju avione tipa "737-maks". Zabranjeni letovi iznad Evrope i Indije.

Iako detalji nesreće nisu do kraja poznati, avione tipa "737-maks" prizemljile su iz predostrožnosti Francuska, Austrija, Norveška, Nemačka, Irska, ali i Indija i Kina. 

Američki senator Mit Romni pozvao je predstavnike Federalne administracije avio- saobraćaja da slede druge države i privremeno prizemlje "boinge 737-maks 8", prenosi Rojters.  

Da sa neba sklone avione tipa "boing 737 maks 8" odlučila se i "Kineska civilna avijacija". 

Zvaničnici severnokorejske avio-kompanije "Ister džet" kažu da su se na zabranu letenja "boingom 737" odlučili zbog zabrinutosti klijenata.

I druge kompanije su odlučile da iz saobraćaja isključe taj tip aviona – avio-kompanije u Indoneziji, kompanija "Aeromeksiko", brazilska "Gol", kao i indijska "Jet avio-kompanija".

Australija je otkazala sve letove na avionima tipa "737 maks 8" koji ulaze ili izlaze iz zemlje.

Državama koje su iz predostrožnosti prizemljile taj tip aviona pridružila se i Velika Britanija, prenosi Bi-Bi-Si.

Ministar saobraćaja Austrije Norbert Hofer izdao je zabranu ulaska u vazdušni prostor te zemlje avionima tipa "boing 737-maks" nakon što se takav avion juče srušio u Etiopiji, a svi putnici i članovi posade stradali. 

Navodeći da je očigledno da na tom tipu aviona postoje problemi koji su doveli do pada dva takva aviona, ministar je, a u cilju zaštite putnika, doneo odluku da do daljeg zabrani ulazak u vazdušni prostor Austrije avionima tipa "boing 737-maks"

Iz "Boinga" su rekli da nema potrebe za povlačenjem aviona i da neće slati nova uputstva kupcima. Poslali su tehnički tim na mesto nesreće kako bi pomogli istrazi.

Amerikanci uključeni u istragu u Etiopiji

Američki aero-stručnjaci pridružili su se istrazi o uzrocima pada "Boingovog" aviona u Etiopiji.

Istrazi se priključilo osoblje Federalne administracije avio-saobraćaja (FAA).

Kako je saopšteno iz te institucije, očekuju da "Boing uskoro završi poboljšanje automatizovanog sistema protiv zastoja za koji se sumnja da je uzrok nesreće".

Kompanija "Boing" otkazala je ceremoniju prezentacije svog aviona "777X", zakazanu za 13. mart u Sijetlu, prenose zapadni mediji.

"Potražićemo neku drugu priliku da predstavimo svetu novi avion. To će se dogoditi u bliskoj budućnosti", saopštila je kompanija "Boing".

U saopštenju se ističe da "Boing" trenutno čini sve kako bi pružio podršku "Etiopijan erlajnsu" nakon tragične nesreće.

Prezentaciji "najvećeg i najštedljivijeg aviona na svetu s dva motora", čija je prizvodnja počela 2017. godine, trebalo je da prisustvuju brojni visoki zvaničnici i ugledni gosti s obzirom na to da se prve isporuke očekuju 2020. godine.

Procenjeno je da bi njegova cena bila najmanje oko 360,5 miliona dolara. 

broj komentara 7 pošalji komentar
(sreda, 13. mar 2019, 09:41) - Milan [neregistrovani]

Pad aviona

Etiopski i indonežanski avioni Boing 737 MAX8 imali su idealne meteorološke uslove za let ali ne i elektromagnetne.Oba aviona nalazila su se u zoni povećanog rizika usled dejstva elektronske konvekcione struje.Oba pada dogodila su se posle otvaranja strujnog polja koje se nalazilo iznad njih u domenu elektronskih mlazeva. Nije tip Boing 737 max problem već odluka vazduhoplovnih vlasti da odobri let a da ne sagleda elektromagnetne uslove leta.Pri istim uslovima pao bi i svaki drugi avion.Promenljivo magnetno polje koje stvaraju konvekcione elektronske struje, čiji je izvor strujno polje u neposrednoj blizini aviona, indukuju neželjene kondukcione električne struje u instrumentima aviona što čini avion nestabilnim.Elektronski konvekcioni strujni mlazevi imali su idealne uslove za obaranje aviona.Cisto nebo brz oblaka često se naziva "OTVORENO NEBO" i veliki je faktor rizika.U srpskom narodu ova prirodna pojava naziva se "GROM IZ VEDRA NEBA".

(sreda, 13. mar 2019, 08:37) - anonymous [neregistrovani]

Mislim da moderna technika

nije za svakog, kazu Pilot imao 8000 sati leta a kopilot 200 a na kojem tipu avionu se nekaze, ako je avion star par meseci nemoze imati toliko iskustvo. Sve nerazvijene zemlje do juce su koristile stare modele a ovo nije za svakog pilota vec za pilota-operatera. Da bi se neki zakoni fizike prevazisli software kontrolise sve parametre i moze automatski da intervenise. Mislim da je to velika novina piloti poznaju auto-pilota u smislu da kontrolise pavac leta od jednog do drugog orijentira po unapred ubacenom programu ali ovo ide malo dalje, mozda u pravcu da se eliminise kopilot i tako smanje troskovi jer avionska karta danas kosta kao autobuska a i na gorivu se stedi, smanjuje se tezina letilice i ugradjuju motori sa manjom potrosnjom. Sve u svemu slicna situacija kao u auto-industriji, e kad bi se izmislio perpetu-mobile motor a avion leteo sam bez pilota to bi bio vrhunac.

(utorak, 12. mar 2019, 23:53) - anonymous [neregistrovani]

Баш вам хвала

Слетесмо пре два дана из Осла. Испред авиона су одузимали мало веће кофере што Норвеђиан није до сада радио. Авион је био несносно бучан, мотор се изузетно гласно чуо и сав је изгледао као умањена верзија правог авиона. После смо тек чули да је у питању исти тип. Баш су уштедели, сви редом. Авион је ионако постало крајње неудобно средство превоза само га још више смањите и штедите на тестирању. Супер идеја.

(utorak, 12. mar 2019, 21:50) - anonymous [neregistrovani]

Zavera

I baš pred tu ceremoniju da se sruši. Neko baš hoće da ubije cenu na novi 777 tip aviona i da smanji cenu akcija Boinga. Sad će cene Airbusa da skoče

(utorak, 12. mar 2019, 21:23) - Marko [neregistrovani]

Zasto

Zasto u avionu nema Kamera, video snimak itd.

(utorak, 12. mar 2019, 21:18) - anonymous [neregistrovani]

Eto poena za Er Srbiju

Srecom, mi ne koristimo tako sofisticirane moderne avione kao Etiopija. Nema sta da se prizemlji.

(utorak, 12. mar 2019, 17:17) - anonymous [neregistrovani]

javasluk

sto vise da se proda a kvalitet nula.