Kakvi su efekti provokativne ruske izborne kampanje?

Rusi će sutra na birališta. Najnovije ankete pokazuju da će 80 odsto njih podržati aktuelnog predsednika Vladimira Putina za novi šestogodišnji mandat. Ono što se tokom kampanje čulo jeste da će upravo ta predvidivost smanjiti odziv birača. Ne bi li se probudio njihov interes da izađu na birališta internetom kruže oglasi i snimci, provokativnog sadržaja.

Mi idemo na izbore – najnoviji je poziv sa fotografije nagih modela kako bi Rusi u što većem broju izašli na birališta. A ne pozivaju samo one. Osim stikera za čet u kojima žene zavode muškarce i podstiču ih da izađu na glasanje, objavljen je i foto-set provokativnih modela koje odlaze na izbore.

"Bilo je ekscentričnih spotova i ranije u smislu da su čak bili i nepristojni pa su se udaljavili. Pojave se na televiziji jednom, bila je, recimo, lubenica koja se razbila pa je potekla krv – to su istog momenta udaljili. Kako vreme prolazi tako se menjaju i načini privlačenja posetilaca. Međutim, svi ti načini ne dopiru do svih građana Rusije", objašnjava Ljubinka Milinčić, glavna i odgovorna urednica portala Sputnjik.

Izbor ovakve kampanje ne čudi marketinške stručnjake. Nesumnjivo su, kažu, utemeljene na istraživanjima javnog mnjenja. Važna poruka se čita i u nepoznanici ko je finansira.

"Na jedan deo biračkog tela takva vrsta komunikacije može da ima neki prizvuk moderne, da bi se privukli ljudi da kažu da to nije nešto što je nazadno nego napredno. Sa druge strane, ta ista poruka može da bude i kontra – da nekima bude neprijatno i da se loše osećaju zbog toga pa da ne izađu", ističe marketinški stručnjak Miljan Premović.

O ruskim izborima ipak, čini se, više se govori na društvenim mrežama i u inostranstvu, nego na ulicama Moskve. Kampanjom se bave samo oni kojima je to posao.

"Istraživači javnog mnjenja održali su pres konferenciju na kojoj su rekli da je kampanja bila intenzivna, čak i agresivna s vremena na vreme, ali da sve to uopšte nije promenilo odnos snaga koje je postojao među kandidatima i pre početka kampanje ili na početku kampanje. Izgleda da sav taj trud koji je uložen nije poremetio nikakva predviđanja", kaže novinar RTS-a Bojan Brkić.

Na prošlim i pretprošlim predsedničkim izborima izlaznost je bila oko 60 odsto. Drugačija kampanja za ovogodišnje izbore, smatraju poznavaoci prilika, može da je poveća.

"Mladi ljudi u Rusiji uopšte ne gledaju televiziju i opozicija i pozicija su našli način da im se obrate preko onih medija koji njih zanimaju. U tom smislu, čini mi se da je mobilizacija veća, ali pre svega zbog promena klime načina mišljenja", navela je Milinčićeva.

A kako protiče izborni dan, od ove godine, svaki glasač moći će da proverava sve vreme sa svog kompjutera. Kamere su postavljene na svakom biračkom mestu bilo da želite da pratite glasanje u Moskvi, Sankt Peterburgu ili u bilo kom drugom delu Rusije.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи