"Vikipedija" protiv tabloida

Urednici Vikipedije zabranili su citiranje britanskog tabloida "Dejli mejl" zbog toga što nedovoljno proverava činjenice i označili su ga kao nepouzdanog. Ta odluka izazvala je mnoge polemike u javnosti. Čelnici internet enciklopedije poručuju da je za njih pouzdanost veoma važna i da je odluka doneta u skladu sa tim.

Potez Vikipedije nije uobičajen jer svaki korisnik interneta ima mogućnost da ispisuje i dopunjuje članke. Urednici su naveli da je reč o mediju koji nedovoljno proverava činjenice.

Izvršna direktorka fondacije koja upravlja Vikipedijom Ketrin Maher rekla je da se ona ne meša u uređivačku politiku ali navodi da Vikipedija zahteva pouzdanost i proveru činjenica, kao i ispravljanje pogrešnih podataka u člancima.

Ona smatra da su urednici postupali po tim principima kada su doneli odluku o zabrani citiranja Dejli mejla.

"Pretpostavljam da će oni, ako se okolnosti promene, biti veoma otvoreni da ponovo razmotre svoju odluku", navela je Ketrin Maher.

Vikipedija je osnovana 2001. godine i postala je jedan od najposećenijih internet sajtova.

broj komentara 0 pošalji komentar