Nemačka planira zabranu starih dizel-automobila

Nemačka vlada planira da do kraja godine donese odluku koja će omogućiti zabranu kretanja starijih dizel-automobila u gradovima, kako bi se smanjila emisija azotnih oksida. To znači da, ako nemate dizel-standard "evro 6", koji se proizvodi od 2015, nećete moći da uđete u uže gradsko jezgro nemačkih gradova.

Sprovođenje najnovije vladine inicijative stvoriće trošak brojnim vlasnicima starijih dizel-vozila, jer je ideja da se vozači podstaknu na kupovinu električnih i hibridnih automobila.

Pozivi i inicijative za zabranu starijih dizelaša postali su glasniji i istrajniji otkako je u septembru 2015. otkriveno da je "Folksvagen" varao na testovima emisija izduvnih gasova na modelima sa dizel-motorima.

Istovremeno, to neće biti ohrabrujuća poruka ni za nemačku automobilsku industriju, koja svoju budućnost u velikoj meri i dalje zasniva na dizel-tehnologiji.

"Ovaj korak je neophodan kako bi se zaustavilo dalje zagađenje u periodu dok električni automobili ne budu više zastupljeni na gradskim ulicama i dok dizelaši zaista ne postanu – kako danas tvrde proizvođači automobila – čistiji. Kada stupi na snagu, odluka će biti primenjena na dizel-vozila koja ne zadovoljavaju "evro 6" normu", kaže zamenik ministra za zaštitu okoline Nemačke Johan Flasbart.

Gotovo polovina od tri miliona novih vozila, koliko se godišnje proda u Nemačkoj, jesu dizelaši. S druge strane, Evropska agencija za životnu sredinu saopštila je da su emisije finih čestica i azotnih oksida odgovorne za brojne bolesti koje svake godine samo u Nemačkoj odnesu 10.000 života.

Udruženje proizvođača oštro protestuje zbog ovih odluka, ali kaže da će se povinovati odluci vlade.

"Bilo bi pogrešno uperiti prst samo na dizelaše. Svi oni koji se zalažu za zaštitu okoline i sprečavanje klimatskih promena, ne mogu da se odreknu dizel-tehnologije, a to znaju i ministri", ističe Ruper Štedler iz "Audija".

Da se nemački proizvođači automobila još uvek u velikoj meri oslanjaju na dizel-tehnologiju, pokazuje podatak da dizelaši čine 74 odsto prodaje BMV-ovih vozila, dok je kod "Audija" taj udeo nešto manji, ali i dalje iznosi visokih 67 procenata.

Prema najnovijim podacima, "evro 6" normu zadovoljava trećina dizelaša koji saobraćaju putevima u Nemačkoj.

U toj zemlji procenjuju da će u narednih pet godina 14 miliona automobila sa starim dizel-motorima biti zamenjeno novim, čistijim dizelašima. Stručnjaci kažu da će oni većinom završiti u Aziji i na Balkanu, gde strogih propisa o zagađenju nema. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 09. мај 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом