utorak, 07. feb 2012. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Svet > Bler besan, Srbija pod bombama

četvrtak, 02. sep 2010, 07:30 -> 10:36

Bler besan, Srbija pod bombama

Toni Bler objavio u memoarima da je odigrao ključnu ulogu u bombardovanju Srbije i priznaje da je bio u manjini kada se zalagao za "vojno rešenje kosovske krize". Bler kaže da je u prvom trenutku njegov glavni motiv za vojno rešenje bio "bes zbog onoga što se tada dešavalo na Kosovu".

Britanski premijer Toni Bler objavio je u memoarima da je odigrao ključnu ulogu u NATO bombardovanju Srbije 1999. godine i da je njegovo insistiranje na vojnom rešenju stavilo pod veliki pritisak odlične lične odnose koje je imao sa tadašnjim američkim predsednikom Bilom Klintonom.

bler-527.jpg

U memoarima naslovljenim "Putovanje", u poglavlju "Kosovo" koje zauzima oko 30 strana, Bler piše o svojoj ulozi u NATO bombardovanju SRJ, zbog, kako je naveo, "etničkog čišćenja na Kosovu", preneo je Bi-Bi-Si.

Bler je, prema vlastitom uverenju, odigrao ključnu ulogu u toj vojnoj intervenciji i priznaje da je bio u manjini kada se zalagao za vojno rešenje kosovske krize.

Amerikanci, za razliku od njega, nisu bili toliko zainteresovani za vojno rešenje, pošto ga nije bilo lako prodati američkom javnom mnjenju. Za razliku od sukoba u Avganistanu i Iraku, bilo je jako teško reći šta su direktni američki interesi na Kosovu, naveo je britanski radio.

Bler u memoarima piše i da ga je Klinton kritikovao zato što su se u američkoj štampi u to vreme pojavljivali tekstovi da britanski premijer vrši pritisak na SAD da pristanu na slanje kopnenih trupa na Kosovo i Metohiju, ukoliko vazdušni napadi ne budu dali rezultate, ali da je naposletku ipak pristao i na kopnene trupe.

Bler bio besan

Veliko insistiranje Blera na vojnom rešenju kosovske krize, u principu se svodi na njegov već poznat stav o tzv. "humanitarnim intervencijama", preneo je Bi-Bi-Si.

Bivši britanski premijer piše da je u prvom trenutku njegov glavni motiv za traženje vojnog rešenja za Kosovo bio "bes zbog onoga što se tada dešavalo na Kosovu".

Bler je napisao da je Kosovo za njega u suštini bilo moralno pitanje, ističući da svaka vojna intervencija sa sobom donosi određene rizike, ali i da je neintervenisanje takođe rizično i naveo kao primer Bosnu i Hercegovinu početkom devedesetih godina.

Bler u memoarima piše i da ga je Kosovo naučilo nizu lekcija - o vlasti, o vođstvu i o sebi i da sada, kada čita materijale iz tog vremena i razmišlja o tome kako se situacija razvijala, "divi".

Bivši britanski premijer naveo je da je Kosovo "definisalo njegovo viđenje spoljnih i vojnih intervencija uopšte".

Kako je preneo britanski radio, čini se da Bler ne žali ni zbog jedne odluke iz tog vremena. Žao mu je, na primer, zbog toga što su NATO avioni tokom bombardovanja pogodili jedan civilni konvoj, ali ne navodi i koji. On je napisao i da mu je žao što je u bombardovanju Beograda stradala i kineska ambasada.

Bler takođe priznaje da, kako je napisao, niko ne može da kaže da su problemi Balkana sada rešeni, ali da ovaj prostor, koji je više od veka bio sinonim za nestabilnost barem ima šansu za bolju budućnost.

On je naveo da je Hrvatska počela pregovore o pristupanju Evropskoj uniji, a da je Slovenija već punopravni član EU.

Današnju Srbiju Bler ne pominje, i ne bavi se pitanjem jednostrano proglašene nezavisnosti Kosova.

U poglavlju posvećenom Kosovu Bler opširno govori i o svom odnosu sa Bilom Klintonom, koga smatra "najimpresivinijem političarem koga je ikada upoznao", pominje i Klintonovu aferu sa Monikom Levinski, kao i lični odnos Bila i Hilari Klinton.

1
komentari broj komentara 57 | cwpošalji komentar
(petak, 03. sep 2010, 11:21)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

pusti bes...

Zaboravio si da pomenes 25 miliona funti koji si dobio od lobija...Razbojnice i licemeru! Ali nadam se da ce ti se vratiti ako ne tebi onda tvojoj deci.Obican si zlocinac!

1
(petak, 03. sep 2010, 11:19)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

besan....

On ocigledno nije bio sprican protiv besnila za tu godinu......

1
(petak, 03. sep 2010, 07:37)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Laze

Nikola, u pravu si. Pridaje sebi puno vise vaznosti nego sto je ima. Zna se ko je hteo (i jos uvek zeli) da sravni Srbe - "gospodja" Clinton!!!

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 18:59)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Blearova igra sa tragicnim posledicama

Apsolutno neverovatno i neodgovorno da se jedan politicar hvali svojom nesposobnoscu da sacuva mir u Evropi.Umesto da bude diplomata i neutralan on se hvalise,kako je bio besan,pa je iz cistog besa i rat nastao
Sve ove cinjenice bi trebalo uzeti u obzir,kada oni koji guraju nezavisnost Kosmeta,koji su njihovi motivi?
Kosmet je Srbija uvek bio i bice.

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 16:47)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Besnilo Tonija Bleara

od koga se ogradjuju mnogi posteni englezi koji su stali zajedno sa mnom u protest protiv bombardovanja,nase zemlje.
Njega ne interesuje ni njegov narod,u suprotnom ne bi doveo ovu zemlju na kolena,ratovi kostaju puno,a za njega su ratovi koje je on proizveo,bili samo igra.


1
(četvrtak, 02. sep 2010, 16:25)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

Istina

Sve bi ovo covek jos mogao da proguta kada ne bi znao da su Englezi i MI5 de fakto imali veliki udeo u destabilizaciji prilika na Balkanu.

Znaci oni su resdavali problem koji su sami stvorili. To rade u celom svetu i neka ne glume neke postenjacine jer to nisu.

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 15:43)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

priznanje

Evidentno je da autoru ovog komentara ništa nije jasno jer je ga ne interesuje šta se dešavalo na Kosovu pre bombardovanja. Pošto autor komentara pita, odgovor je SRBI SU DO 1999, tj. do početka bombardovanja, proterali svo albansko stanovništvo sa Kosova što je i bio razlogom početka bombardovanja. I sad Srbima nije jasno ko je "očistio" Kosovo.

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 14:57)
anonymous [neregistrovani]
opošalji odgovor

bler

U pravu ste.

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 14:03)
Milorad Kos [neregistrovani]
opošalji odgovor

Apsolutno tačno

Potpisujem!

1
(četvrtak, 02. sep 2010, 12:59)
Biljana [neregistrovani]
opošalji odgovor

Placenik

Nije ovde rec o informisanosti i neinformisanosti - covek je uzeo DEBELE pare od albanskog lobija i dobro se potrudio. A to, nazalost, nije prvi lobi koji je davao pare na stetu Srbije.

1
1