Sirijska vojska pronašla ruskog pilota, drugog ubili džihadisti

Jednog od dva ruska pilota koji su se katapultirali iz aviona koji je oborila Turska – pronašla je sirijska vojska i odvela u rusku bazu u Siriji. Drugi pilot je povređen prilikom spuštanja nakon čega su ga ubili džihadisti u toj oblasti, izjavio je ruski ambasador u Francuskoj Aleksandar Orlov. Ubijenom pilotu će posthumno biti dodeljen orden Heroja Ruske Federacije.

Ruski ministar Sergej Šojgu rekao je da je ruski vojnik stigao u bazu i da se nalazi na bezbednom.

"Operacija je uspešno okončana. Pilot je doveden u našu bazu. Živ je i zdrav", rekao je Šojgu, a prenela agencija Tas.

Istakao je da je operacija spasavanja trajala 12 sati.

"Zahvaljujem se svim našim ljudima koji su čitavu noć radili na ovome, uz velike rizike", dodao je Šojgu.

Drugi pilot, čiji je avion Su-24 juče oborila Turska, povređen je prilikom spuštanja nakon čega su ga ubili džihadisti u toj oblasti, izjavio je ruski ambasador u Francuskoj Aleksandar Orlov.

"Kada je avion oboren, oba pilota su se katapultirala iz letelice, od kojih je jedan najpre povređen kada se spustio padobranom, a potom su ga na zemlji divljački ubili džihadisti koji su se nalazili u toj oblasti", rekao je Orlov.

Drugi pilot je, kako je objasnio, uspeo da pobegne i, prema najnovijim informacijama, spasla ga je sirijska vojska i sada ga vodi ka ruskoj bazi.

Generalštab ruske vojske objavio je sinoć da je jedan od pilota ubijen iz automatskog oružja na zemlji nakon što je avion oboren, dok o drugom pilotu nije izneo nikakve podatke.

Turska je juče ujutro oborila ruski vojni avion na granici sa Sirijom zato što je, kako tvrdi turska vojska, povredio vazdušni prostor Turske iako je više puta upozoren, dok rusko Ministarstvo odbrane ističe da ruski avion nije narušio turski vazdušni prostor.

Nakon ovog incidenta, Rusija je poslala krstaricu "Moskva" u Siriju kako bi štitila ruske avione.

Osim pojačane bezbednosti, posle obaranja Su-24 usledile su oštre reakcije. 

Ruski premijer Dmitrij Medvedev istakao je da je Turska počinila zločinačku akciju obaranjem ruskog aviona Su-24 u Siriji.

Inače, od incidenta sa ruskim bombarderom, nije bilo kontakata između predsednika Rusije i Turske, Vladimira Putina i Redžepa Tajipa Erdogana.

Ubijenom pilotu posthumno dodeljen orden

Putin je danas saopštio da će pilotu koji je poginuo nakon obaranja ruskog bombardera posthumno biti dodeljen orden Heroja Ruske Federacije.

"Komandantu aviona će posthumno biti dodeljena Zvezda Heroja Ruske Federacije", rekao je Putin, a preneo Tas.

Drugi pilot, navigator letelice, koji je spasen i nalazi se u ruskoj vazduhoplovnoj bazi u Siriji, takođe će biti odlikovan, naveo je Putin.

"On, kao i drugi učesnici spasilačke operacije, primiće državna odlikovanja. Ministarstvo odbrane je već izašlo sa predlozima", rekao je ruski predsednik.

Heroj Ruske Federacije je najviše počasno zvanje u Rusiji, ustanovljeno 1992. godine, a dodeljuje se za izuzetne zasluge, lične ili kolektivne podvige u službi države i društva.

Zlatna zvezda je simbol Heroja Ruske Federacije.

broj komentara 16 pošalji komentar
(sreda, 25. nov 2015, 18:54) - anonymous [neregistrovani]

Turci i strah .

Turci su hteli izgleda da uplaše Ruse , vidicemo na kraju ko ce koga da se plasi .

(sreda, 25. nov 2015, 16:31) - anonymous Dragan [neregistrovani]

re na,,Neverovatno,,

Odmazda ce biti ovako u smislu ,,NEPRIJATELJ MOG NEPRIJATELJA JE MOJ PRIJATELJ,,Rusi ce naoruzati i u svakom mogucem borbenom smislu pomoci Kurde u celini tako da posle takvog spetakla Turska nece vise izgledati kao danas i zazalice za ovakav ne promisljenim potezom .

(sreda, 25. nov 2015, 16:17) - anonymous [neregistrovani]

Juce rekoh,a danas ponavljam;

Posle izjave bivseg americkog komandanta VVS,da je Turska napravila ne merljivu gresku,i da odgovornost lezi pre svega na predsedniku Redzepu Erdoganu,koji je radikalno nastrojen islamskom serijatu,i danasnje izjave Sergeja Sajgu,da ce u Siriju biti otpravljeni raketni lanseri,ni pancir,ni tor,ni buk,ni ss-300,vec ss-400,kao i odpravljena krstarica Moskva,fakticki nebo nad Sirijom ce biti zatvoreno,ne samo za tursku avijaciju.Drugo. Turska je od ruskog turizma popunjavala svoj budzet godisnje sa 10.milijardi dolara.Izvoz poljoprivrednih proizvoda na 850.miliona dolara.65% gas ruskog koristi.Oslanjanjem na Azerbejdzan je ne moguce,a Iran im neda gas.Trece prvu atomsku centralu koju je Rusija u postignutom dogovoru [koji je doveden pod veliki upitnik],projekt vredan 22.milijarde dolara,ali se u dumi cuju sve zesci zahtevi za prekracivanje avio saobracaja izmedju Rusije,i Turske,i odmenu gasnog projekta,su gubitci za obe strane,ali za Turske u 80% vecem minusu.Od danas je prekracena saradnja sa Turskom,dok je sa NATOM,odnos na tacci ili kljucanja,ili zamrzavanja? Ipak Kipar je najbolnija tacka!

(sreda, 25. nov 2015, 14:50) - anonymous2 [neregistrovani]

@Пропуст у опремању пилота

Не, округла купола је сигурнија. Ако је пилот без свести, повређен, или на било који други начин није у стању да управља падобраном, под округлом куполом веће су му шансе за безбедно приземљење.

(sreda, 25. nov 2015, 13:35) - anonymous [neregistrovani]

Одг. Пропуст у опремању пилота

Падобранска обука за летење крилом се драстично разликује од обуке за летење падобраном са "округлом" куполом. Ако сте видели падобранце како скачу са малим контејнерима на леђима онда сте вероватно видели случајеве најмодернијих падобрана типа крило или елиптичних чија је употреба екстремно опасна и врло компликована - захтева огроман број тренажних скокова и сваки тај скок носи додатне ризике за евентуалне повреде или губитак живота. Цена здравља и живота пилота је превише висока за такве егзибиције. То је главни разлог за коришћење округлих купола.

Разлога има још. Због конструкције самог падобрана сви борбени авиони на кугли земаљској опремељни су падобранима са округлом куполом. Тај падобран има већи проценат успешних отварања него падобран типа крило, јер су услови под којима се отвара врло специфични: екстремне брзине борбених авиона и угао отварања падобрана.

И за крај, падобран за спасавање је конструисан тако да је приземљење пилота безбедно чак и у условима када је он повређен или без свести - што није случај за падобране типа крило - који имају много већу хоризонталну и вертикалну брзину, чак и у условима када су кочнице стандардно примењене.

(sreda, 25. nov 2015, 12:42) - anonymous [neregistrovani]

Koza i rog

Na danas objavljenom snimku ANNA NEWS pokazan je trenutak pogadjanja ruskoga aviona. Turski F-16 se nalazaio na teritoriji Sirije i gadjao je ruski avion sa zapada (smer zapad - istok) a ne iz Turske. Gadjan je i drugi ruski avion koji je izbegao raketu sa ledja. Takodje je prikazan i trenutak spasavanja drugog ruskog pilota.

(sreda, 25. nov 2015, 11:44) - anonymous [neregistrovani]

Пропуст у опремању пилота

Добро је што је бар један руски пилот преживео. Пропуст је то што су пилоти опремљени стандардним падобранима који не омогућавају једрење у ваздуху као што је то у могућности падобран типа "крило" које користе специјалне јединице и параглајдери. Да су пилоти опремљени таквим падобранима вероватно би оба преживела јер би једрењем могли да стигну до територије под контролом сиријске војске и имали би велику угаону брзину и мало пропадање што отежава погађање са земље, како је иначе и убијен један од пилота. Опремање свих пилота ручним глонасс-џипиес уређајима и падобранима типа "крило" требало би Русима да буде приоритет. Ово пишем јер су наше борбене послуге ПВО 1999 године (у 250 рбр ПВО) добиле панцире тек после неколико узастопних погибија од НАТО пројектила (што ће рећи са дебелим закашњењем). Ако се води рат, а Русија води рат са ИСИС (и са свима који помажу ту терористичку организацију), онда се мора мислити о свему на време и креативно иначе су људски губици неминовни.

(sreda, 25. nov 2015, 11:22) - anonymous [neregistrovani]

satelitski snimci

Ako se iz satelita može videti kako ja u sobi spavam, onda sigurno imaju snimke svih akcija. Pronađite zločince i sve ih kaznite.

(sreda, 25. nov 2015, 11:02) - anonymous [neregistrovani]

Odg: Jeste prijatelju

Niko teroristima nece nista reci niti ce ih pitati, samo ce ih obavestiti o tome, licno i brutalno!

(sreda, 25. nov 2015, 10:51) - Dejan BL-RS [neregistrovani]

@Jeste prijatelju

Naravno da neće protivriječiti komandi ruske vojske, ali ipak je on ključni svjedok i žrtva. Srećom pa je preživio, dok na žalost njegov kolega i pilot helikoptera nisu. Drugo, tampon zona je najveći udarac za Tursku i niko neće molit za nju, nego će tu teritoriju da vojno osvoje.