Читај ми!

Jedan pilot bio van kokpita kada je avion pao

Snimci razgovora u kokpitu nemačkog aviona koji se u utorak srušio u Alpima pokazuju da je jedan od pilota napustio kokpit i da nije mogao da se vrati pre pada aviona u kome je poginulo svih 150 putnika i članova posade. Nastavljeno izvlačenje tela žrtava i potraga za dokazima o uzroku nesreće.

Na osnovu snimaka razgovora se ne može zaključiti zašto je pilot napustio kokpit niti zašto nije mogao ponovo da uđe u kokpit dok se avion kretao ka francuskim Alpima, piše Njujork tajms, prenosi Tanjug.

"Pilot koji se nalazi izvan kokpita kuca na vrata, ali nema odgovora. Zatim jače lupa na vrata i nema odgovora. Zatim se čuje kako pokušava da razvali vrata", izjavio je neimenovani istražitelj za Njujork tajms.

Istražitelji proučavaju snimak razgovora na jednoj od crnih kutija, a juče tokom dana nađena je i druga crna kutija, koja je teško oštećena.

Avion je pripadao "Džermanvingsu", niskobudžetnoj kompaniji "Lufthanze" čiji je portparol izjavio da je ta kompanija upoznata sa pričom Njujork tajmsa.

"Mi od vlasti nismo dobili potvrdu ovog izveštaja i tražimo dodatne informacije. Nećemo učestvovati u spekulisanju o uzrocima nesreće", rekao je portparol "Lufthanze".

BEA, francuski biro koji vodi istrage o avionskim nesrećama, ranije je saopštio da je prerano da se donose zaključci o uzrocima pada aviona.

"Tek smo uspeli da izdvojimo upotrebljive audio-podatke. Još nismo proučili i ustanovili tačno vreme kada su napravljeni zvuci i reči koji se čuju na ovom fajlu", naveo je direktor BEA Remi Žuti.

Njujork tajms se poziva na visokog vojnog zvaničnika iz istrage koji kaže da se na audio-snimku iz kokpita čuje "opušteni" razgovor među pilotima na početku leta. Zatim se čuje kako jedan od pilota napušta kokpit.

"Još ne znamo zašto je jedan od njih izašao iz kokpita. Ali sigurno je da je na kraju leta pilot u kokpitu sam i da ne otvara vrata", rekao je ovaj zvaničnik.

Portparol "Lufthanze" objasnio je da se posle otmice aviona u SAD 11. septembra 2001. godine vrata kokpita ne mogu otvarati spolja.

Jutros je nastavljeno izvlačenje tela žrtava i potraga za dokazima o uzroku nesreće, saopštila je policija.

Lekari sudske medicine i vojna policija obučena za planinske uslove helikopterom su došli na mesto nesreće da bi nastavili da pretražuju ostatke aviona, navodi AFP.

Porodice stradalih doputovale su u Francusku, izjavio je portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Pjer-Anri Brande.

Dodao je da će se oni sastati sa tužiocem Brisom Robinom, pre nego što ih autobusom budu odvezli u područje Alpa gde se srušio avion.

Protokol avionske tragedije

Avion "Džermanvingsa" krenuo je iz Barselone za Diseldorf u utorak, u 10.01 minut, sa 26 minuta zakašnjenja, navedeno je u protokolu tragedije, koji danas objavljuju nemački mediji.

Avion je prethodno, u 06.48 minuta, krenuo iz Diseldorfa za Barselonu, gde je putovalo 122 putnika. Po sletanju u Barselonu, nikakvi problemi nisu bili poznati, navedeno je u protokolu francuskih vazduhoplovnih vlasti.

Posle poletanja, avion je u 10.31 minut dostigao visinu od oko 38.000 stopa, odnosno, oko 11.600 metara.

Francuski ministar saobraćaj Segolen Rojal rekla je da je avion tada započeo nedozvoljeno spuštanje.

Jedan od kontrolora leta pokušao je da upozori pilote, ali nije dobio odgovor, prenose nemački mediji, a Bild piše da je avion padao brzinom od 17,8 metara u sekundi.

U 10.35 minuta i dalje su bili bezuspešni pokušaji da se avion "Džermanvingsa" dobije na frekvenciji za hitne slučajeve.

Prema francuskim podacima, avion je u 10.40 minuta na visini nešto manjoj od 2.000 metara nestao sa radara.

Otprilike u 10.49 minuta, kada je nestao svaki kontakt, avion se i srušio, prenose mediji.

Tada je jedna flota helikoptera francuske ZZandarmerije poleteta ka mestu nesreće, nadgledana iz aviona tipa "miraž", a u 11.10 minuta piloti su otkrili mesto nesreće.

Dvadeset minuta kasnije, u 11.30, novinske agencije su objavile prve vesti o nesreći, a u isto vreme se i na aerodromu u Diseldorfu saznalo da je avion nestao sa radara.

U 11.55 taj avion je trebalo da sleti na diseldorfski aerodrom.

Niko od 144 putnika i šest članova posade nije preživeo u padu aviona, a juče su izvučena prva tela stradalih. Kako je navedeno, identifikacija bi mogla da potraje nekoliko nedelja. 

"Kada dođemo na mesto nesreće, očekujemo da pronađemo deo trupa aviona. Ali ovde ne vidimo ništa", rekao je pilot Ksavijer Roj, koordinator operacije iz vazduha.

Kompanija "Džermanvings" je saopštila da je juče otkazala jedan let i da koristi 11 aviona drugih kompanija za oko 40 letova zato što su neki članovi posade odbili da lete.

Kopilot aviona koji se srušio bio je na poslu u "Džermanvingsu" od septembra 2013. godine i imao iza sebe 630 sati letačkog iskustva, a kapetan leta imao je više od 6.000 sati letenja, navode nemački mediji u izveštajima o avionu.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво