Читај ми!

Izvučena prva tela nastradalih u padu aviona

Nastavljena pretraga terena posle pada putničkog aviona kompanije "Džermanvings" u južnim Francuskim Alpima. Izvučena prva tela nastradalih. Prema nanovijim dokazima istrage, pad letelice je trajao 18, a ne osam minuta, kako se prvobitno verovalo. Pronađena druga crna kutija. Među stradalima i dve osobe iz BiH.

01.33 - Jedan od pilota aviona je izašao iz kabine i nije mogao da se vrati, piše Njujork tajms citirajući snimak razgovora iz pilotske kabine. 

23.10 - Izvučena su prva tela nastradalih u padu aviona, prenosi Tanjug pisanje nemačkih medija.

18.20 - Istraga o padu aviona mogla bi da traje nedeljama ili čak mesecima, kaže direktor francuske Agencije za bezbednost u saobraćaju, prenosi AP. 

17.00 - Istražitelji saopštili da su uspešno izvukli snimke sa uređaja za snimanje glasa pilota, javlja Rojters.

16.40 - Među stradalima u padu aviona su i bivši fudbaler banjalučkog Borca Fehret Smailagić i njegova supruga Emira, javljaju mediji u BiH.

15.00 - Pronađena i druga crna kutija, koja je teško oštećena, javlja Raša tudej

14.30 -  Nemačka kancelarka Angela Merkel, španski premijer Marijano Rahoj i francuski predsednik Fransoa Oland stigli su na mesto pada aviona.

U oblasti gde se srušio avion oblačno je i temperatura je tek nešto iznad nule. Helikopteri nadleću široko područje sa rasutim ostacima "erbasovog" aviona, koji je leteo iz Barselone za Diseldorf, javlja AP, prenosi Tanjug.

Zvaničnici upozoravaju da bi operacija mogla da potraje danima u udaljenoj planinskoj provaliji između oblasti Dinja i Barseloneta.

Prema najnovijim dokazima koji su se pojavili u istrazi, pad letelice je trajao 18, a ne osam minuta, kako se prvobitno verovalo.

Francuska ministarka životne sredine i saobraćaja Segolen Roajal rekla je da je posada "erbasa A-320" prestala da se javlja juče u 10.30 dok se avion nalazio iznad Mediterana, da bi ubrzo potom, u 10.48, udario u Alpe, preneo je britanski list Indipendent.

Za tih 18 minuta avion je postepeno padao sa visine od 28.000 stopa na manje od 2.000 stopa i za to vreme nije poslao nikakav kakav poziv za pomoć.

Roajalova je istakla da je ono što se dogodilo u kokpitu aviona od ključnog značaja.

Francuski istražitelji saopštili su da su uspeli da izvuku "upotrebljive podatke" iz prve crne kutije aviona "erbas A320", a francuski predsednik Fransoa Oland da je pronađeno kućište druge crne kutije, ali da je prazno.

"Upravo smo uspeli da izvučemo upotrebljive podatke iz uređaja za snimanje glasa iz kokpita", izjavio je prvi čovek francuske Agencije za bezbednost u saobraćaju (BEA) Remi Žuti, misleći na crnu kutiju koja snima razgovore pilota, preneo je AFP.

Oland je rekao da je u slučaju druge crne kutije, uređaja koji snima podatke sa leta, pronađeno samo njeno kućište, koje je prazno, bez sadržaja. Američki mediji su prethodno izvestili, pozivajući se na francuske istražitelje, da je druga crna kutija pronađena, ali da je teško oštećena, pošto je memorijski čip na uređaju za snimanje podataka sa leta aviona ispao iz svog položaja i nije ga moguće pronaći.

Nemačka kancelarka Angela Merkel, španski premijer Marijano Rahoj i francuski predsednik Fransoa Oland stigli su na mesto gde se avion srušio.

Iako su zvaničnici govorili da se ne isključuje nijedan uzrok nesreće, francuski ministar policije Bernar Kaznev kaže da je malo verovatno da je reč o terorističkom napadu.

Spekulacije o uzrocima nesreće

Uzroci nesreće mogli bi biti poznati tek kada se analizira crna kutija, ispita olupina aviona i dešifruju glasovi iz kabine, navode nemački mediji i prenose izvode iz razgovora pilota na internetu, da se nesreća dogodila zbog gubitka pritiska u kabini, zbog čega je posada izgubila svest.

Ekspert za pitanje leta Hajnrih Grosbongart ukazao je na to da se o uzrocima ništa ne zna i naglasio da to što je "Džermanvings" jeftina kompanija ništa ne znači u konkretnoj situaciji, jer "jeftino, ni u kom slučaju ne znači nesigurno".

On je, kao neobičnu, ocenio činjenicu da je do pada jednog aviona kao što je A-320, došlo pri lepom vremenu i u jednoj od najsigurnijih faza leta.

Osim toga, ova nesreća podseća, prenose mediji, i na jedan događaj iz novembra prošle godine na letu Bilbao–Minhen, koji se skoro katastrofalno završio.

Tada je, naime, na avionu "erbas A-321" došlo do smrzavanja senzora koji su, zatim, emitovali pogrešne podatke o avionu, pa je kopjuter automatskog pilota, "misleći" da je avion previsoko u letu, pokrenuo strmo spuštanje.

Samo zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu pilota, sprečena je katastrofa, pošto je on, jednostavno, isključio kompjuter i tako ponovo preuzeo kontrolu nad avionom, piše štampa.

U spekulacijama se postavlja i pitanje sigurnosti aviona, koji je, kako je rečeno iz vođstva "Džermanvingsa", rutinski pregledan dan pre leta, a u leto 2013. godine, "u skladu sa pravilima", prošao i regularnu kontrolu.

Mezijer pozvao medije da se uzdrže od spekulacija

U međuvremenu, nemački ministar unutrašnjih poslova Tomas de Mezijer izjavio je danas da u ovoj fazi istrage nema dokaza da su "prljave igre" bile uključene u pad aviona u južnoj Francuskoj i apelovao na medije da se uzdrže od nagađanja o uzrocima nesreće.

"Prema najnovijim informacijama, nema čvrstih dokaza da su nesreću namerno izazvala treća lica", rekao je Mezijer na konferenciji za novinare u Berlinu.

Ipak, zvaničnici ispituju sve moguće uzroke pada aviona "Džermanvigsa", dodao je nemački ministar.

Avion "erbas A-320" nemačke kompanije "Džermanvings", podružnice "Lufthanze", srušio se manje od sat vremena od sletanja u Diseldorf pošto je neočekivano krenuo u brzo spuštanje.

Niko od 144 putnika i šest članova posade nije preživeo.

Zvaničnici veruju da je među žrtvama bilo 67 nemačkih državljana, uključujući 16 đaka koji su se vraćali kući, 45 putnika sa španskim imenima, kao i državljana Australije, Turske, Danske, Holandije i Belgije.

Kako je saopštilo srpsko Ministarstvo spoljnih poslova, među putnicima i posadom nije bilo državljana Srbije. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво