Читај ми!

Potrebne nove rute za bezbednije letove

Vodeće avio-kompanije "Emirati" i "Lufthanza" traže organizovanje sastanka povodom pada malezijskog aviona iznad Ukrajine. Kompanije navode da međunarodni bezbednosni protokol za vazdušni saobraćaj treba da bude preispitan.

"Uvek smo sigurnost i bezbednost svih naših korisnika i naših posada stavljali na prvo mesto tako da smo naravno 'za' održavanje sastanka o bezbednosti avio-saobraćaja", rekao je neimenovani portparol "Lufthanze" za Rojters.

Otkako je avion kompanije "Malejža erlajnz" pao iznad Ukrajine u četvrtak, postavlja se pitanje zbog čega putnički avioni lete iznad regiona zahvaćenih borbama.

Šef emiratskog prevoznika "Emirejt erlajnz" Tim Klark rekao je da Međunarodno udruženje vazdušnog prevoza (IATA) treba da sazove međunarodnu konferenciju da sagleda kakve su promene neophodne da se naprave zbog nestabilnih regiona.

Međutim, IATA, koja predstavlja 200 avio-kompanija, kaže da se oslanjala na nacionalne vlade i agencije za vazdušni saobraćaj radi saveta koji je vazdušni prostor bio dostupan.

Šef "Emirata" apeluje da IATA i Međunardna civilna avio-organizacija, organ UN, treba da preduzmu nešto kada je u pitanju bezbednost putnika.

"Tripoli i Kabul su bili napadnuti. Karači, takođe. Stvari su se promenile pre tri dana. Sada moramo da nađemo nove načine da se izborimo sa ovim problemima", rekao je Klark.

Prema Klarkovim rečima, koji se smatra jednim od najuticajnijih lidera u svetu aero-biznisa, nesreća u Ukrajini ne sme da umanji napore koji se ulažu u pronalazak malezijskog aviona MH370, "boinga" sličnog onom koji je oboren.

Ove dve nesreće, nestanak i obaranje malezijskih aviona, sa više od 500 poginulih osoba, uvele su vazdušne kompanije u samoispitivanje koje bi trebalo da donesu promene u načinu poslovanja.

Zbog ovih nesreća, avio-kompanije nalaze se u novom problemu - kako naći nove rute za letenje, a da to bude ekonomski isplativo.

Čim prvi avioni budu počeli da lete starim rutama, to će povećati pritisak na druge kompanije da ih slede, što vodi u nove probleme", istakao je Jerg Handverg iz nemačke pilotske asocijacije "Vi-Si Kokpit".

Pronalaženje novih, dužih ruta, povećaće potrošnju goriva, što će avio-kompanije koštati mnogo više.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво