Južnokorejskim brodom upravljao mlađi oficir

Putničkim južnokorejskim trajektom je upravljao mlađi oficir, a ne kapetan, u trenutku kada se trajekt sa 475 putnika prevrnuo. Izdat nalog za hapšenje kapetana i još dva šlana posade.

Brod je, kako navode lokalni mediji, naglo zaokrenuo. To je izazvalo pomeranje tereta i naginjanje broda pre potonuća, prenosi Rojters, javlja Tanjug.

Poginulo je 28 ljudi, među kojima je 12 učenika, dok je 179 osoba spaseno, a 270 se vode kao nestali.

Na putničkom trajektu "Sevol", koji je potonuo u sredu, 16. aprila, bilo je 325 srednjoškolaca i 15 nastavnika koji su išli na ekskurziju na ostrvo Džedžu. Očekuje se da će broj mrtvih biti veći, jer je prošlo već dva dana od nesreće, a more u tom području je izuzetno hladno i valovito.

U spasilačkoj akciji učestvuju tri velika broda, koji pokušavaju da izvuku trajekt iz vode, stotine ronilaca obalske straže i mornarice, kao i veliki broj helikoptera, aviona i čamaca.

Tri dana posle nesreće južnokorejskog trajekta nacija je u šoku, ali i gnevna zbog sve više dokaza da putnicima nije data prava šansa da napuste brod, već su dobili uputstvo da ostanu mirni i da pomoć stiže.

Pritom, poseban gnev izazvale su informacije da je među prvima brod napustio kapetan Li Jun Seok. Protiv njega i dva člana posade južnokorejski sud izdao je nalog za hapšenje.

Sud navodi da kapetan broda Li Džun-Seok nije bio na komandama broda u trenutku nesreće, već ga je menjao poručnik.

Li je optužen da je napustio brod, dok je nekoliko stotina putnika tražilo pomoć iako im je rečeno da ne ustaju sa svojih sedišta i ne napuštaju kabine.

broj komentara 3 pošalji komentar
(petak, 18. apr 2014, 17:28) - R,Zivkovic Rotterdam [neregistrovani]

Pomorac

Vi koji biste daje mladi Oficir upravljao Brodom na Korejskom pansandery nema pojma o Pomorstvu,kao o lanjskom snegu nemate?!Koji mladi Oficir upravlja Brodom?Da idemo redom:Kapetan Komandant Broda je glavni ima kapetanski isspit i diplomu Kapetana Broda: zatim sledi Prvi Oficir Palube, sa polozenim Prvog Palube, a zatim sledi drugi i treci Oficir Balube.Svi su oni postali od malog Palube do Kapetana i Oficira Balube, sa praksom i ucenjem i polaganje ispita kao i na kopnu.Ako zele da napreduju oni moraju da uce i da rade i uz praksu polazi ispite za visa zvanja.Tako se dolazi do Kapetana Broda sa 4 sirita na ramenima.Pre svega moram da nglasim da Kapetan ne stoji za Kormilom vec obicni Mornar,ali Kurs kretanja Broda izracunavaju ili Komandat-Kapetan ili Oficiri Palube koji su na duznosti.Stim stoje uvek u toku voznje jedan Ovicir Palube na Mostu pored Korminalra i prati dali Brod ide izracunatom trasom da neduzim.Biti Pomorac je vecna cast nas Pomoraca!!

(petak, 18. apr 2014, 14:48) - anonymous [neregistrovani]

Титаник

Од Титаника до сада ништа ново...
>И ако су санте претиле, капетан није био на командном мосту, једино часно је што је потонуо заједно са својим бродом.
Тек ће истрага показати шта све није било како треба...
За изгубљене животе младих људи и тугу њихових родитеља , нема речи...

(petak, 18. apr 2014, 12:15) - Воронцов [neregistrovani]

Неодговорност

Доказ како се људи неодговорно понашају према тако одговорном послу. Када се догоди трагедија касно је за све јер страдале нико неће вратити ни бол ублажити.